י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ראשי הקהילות מתנגדים

יוטל עונש מוות על מבצע הטבח בביהכנ"ס?

רוברט באוורס, האיש שטבח באחד עשר יהודים בבית הכנסת בפיטסבורג, עומד לדין בימים אלה, והתביעה מבקשת להטיל עליו עונש מוות • ראשי הקהילות מבקשות להמנע מעונש מוות ולהסתפק במאסר • "האנשים שצריכים להעיד, האנשים שצריכים להסתכל, זה פשוט קשה להם עם זה"

יוטל עונש מוות על מבצע הטבח בביהכנ"ס?
כוחות החירום בזירה המדממת צילום: רויטרס

רוברט באוורס, האיש שטבח באחד עשר יהודים בבית הכנסת בפיטסבורג, עומד לדין בימים אלה, והתביעה מבקשת להטיל עליו עונש מוות.

משרד המשפטים הגיש היום (שני) את בקשתו לעונש המוות. ההחלטה לבקש עונש מוות מגיעה לאחר שמספר ראשי קהילות מהאזור, ביקשו להטיל עליו מאסר עלום, ולהמנע מעונש המוות. אנשי הקהילה אמרו לתקשורת המקומית. כי "האנשים שצריכים להעיד, האנשים שצריכים להסתכל, האנשים שצריכים לחיות מחדש כל יום - זה פשוט קשה להם עם זה".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', רוברט בווארס, פתח באש בבית הכנסת "עץ החיים" בעיר פיטסבורג שבפנסילבניה, ורצח אחד עשר אנשים. בזמן הירי שהו קרוב למאה מתפללים במקום, שהשתתפו בברית מילה שנערכה בבית הכנסת. הרוצח התבצר בקומה השלישית בביהכנ"ס, ולאחר שטבח במתפללים, הרוצח צעק, "כל היהודים חייבים למות". לאחר מכן הרוצח התבצר בקומה השלישית, שם נכנע לאחר קרב יריות עם ימ"מ.

בית הכנסת בפיטסבורג בו אירע הטבח

בשבת בבוקר לפני עשרה חודשים, הרוצח רוברט באוורס בן ה-48 כתב בטוויטר לפני שיצא למסע הרצח: "אני לא יכול לראות את האנשים שלי נרצחים, הארגון HIAS מסייע להגירת אנשים לארה"ב. לא אכפת לי, אני נכנס". הרוצח התכוון לארגון יהודי-אמריקאי שהוקם במטרה לסייע ליהודים נתיני ארצות הברית, להשיג רישיונות כניסה עבור קרוביהם שבאירופה ולהילחם בחוקים המגבילים את אפשרות ההגירה של יהודים מארץ לארץ.

הרוצח פרסם עשרות מסרים אנטישמיים לפני הטבח, כולל הכחשת השואה ותיאוריות קונספירציה בנוגע ליהודים שמשתלטים על כדור הארץ וגרמו להגירה המונית לארה"ב, הוא כתב כי "היהודים הם ילדי השטן".

פיטסבורג טבח עונש מוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד