י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
על רקע הפלת הרחפנים

נסראללה איים בתקיפה קרובה בצפון; נתניהו: "היזהר במעשיך"

הפלת הרחפנים בשמי לבנון: לאחר שנסראללה איים בתקיפה קרובה נגד ישראל בגזרה הצפונית - נתניהו משיב: "היזהרו בדבריכם, ועוד יותר היזהרו במעשיכם״ • וגם: איראן גזרה עשר שנות מאסר על אנשים שלטענתה "ריגלו למען ישראל" • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

נסראללה איים בתקיפה קרובה בצפון; נתניהו: "היזהר במעשיך"
נתניהו ונסראללה צילום: צלמי פלאש 90

בעקבות האיום של מזכ״ל ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה, שאמר מוקדם יותר היום (שלישי) כי הוא ממליץ לחיילי צה״ל לעמוד על הגבול הצפוני, שכן הוא עתיד להגיב להתקפה של ישראל כנגד התקיפה בסוריה המיוחסת לישראל, ובשל תקרית של הפלת המזל"טים והרחפנים מעל שמי לבנון.

בנאום שנשא הבוקר ראש הממשלה ושר הביטחון, השיב נתניהו לאיומיו של נסראללה: ״שמעתי את הדברים של נסראללה. אני מציע לנסראללה להירגע. הוא יודע יפה מאוד שמדינת ישראל יודעת להגן על עצמה היטב, ולהשיב לאויביה כגמולם. אני רוצה להגיד לו ולמדינת לבנון, שמאכסנת את הארגון הזה השואף להשמיד אותנו, ואני אומר את זה גם לקאסם סולימאני: היזהרו בדבריכם, ועוד יותר היזהרו במעשיכם״.

כזכור, בנאום שנשא מזכ״ל חיזבאללה לאחר הפעילות הצבאית של צה״ל בסוריה ולאחר תקרית מעל שמי לבנון שמיוחסת בעולם לישראל, אמר כי ״אם נתניהו חושב שהסיפור נגמר כי לא היו הרוגים, הוא טועה. אם נשתוק על ההפרה הזו, זה יציב את לבנון במסלול מסוכן שבו כל יומיים יגיע רחפן ממולכד שיתקוף מטרות בשטחנו".

לדבריו, "יקרה לנו מה שקורה בעיראק, שם יש תרחיש שחוזר על עצמו. לפני כמה שבועות הותקפו מחסנים של מיליציית חשד א-שעבי בכל מיני מחוזות, רחפן מגיח לפתע ופתאום יש פיצוץ ולאחריו רמיזה קלה למעורבות ישראלית. הם מתגאים בכך ולא ניתן לזה לקרות על אדמת לבנון״.

נסראללה הוסיף ואמר: ״אני פונה לחיילי צה"ל בגבול הצפוני - מהלילה תעמדו על הגדר ותחכו לנו. יום, יומיים, שלושה, תחכו לנו. נגמרה התקופה שבה ישראל יכלה לתקוף בלבנון ולהישאר בטוחה. אנחנו נמצאים בשלב חדש, זה שלב שהאויב כפה עלינו. אם הוא חושב שבגלל בעיות כלכליות או חולשות אחרות, לא נגיב - הוא טועה. גם אם נרעב נמשיך להתגונן״.

בתוך כך, איראן גזרה עשר שנות מאסר לשני בני אדם שהואשמו בריגול למען ישראל, כולל אזרחית איראנית עם דרכון בריטי. הם נשפטו למאסר לאחר שהורשעו בריגול למען ישראל, כך דווח על ידי מערכת המשפט של איראן.

דובר בתי המשפט, גולמהוסין אסמאילי, פרסם כי אנושה אשהורי, אישה בעלת אזרחות בריטית ואיראנית, נכלאה ל-10 שנים, לטענת האיראנים, האשה ריגלה עבור סוכנויות זרות.

עלי ג'והארי, אזרח איראני, קיבל עשר שנים על עבירות ריגול שונות, כולל "קשרים נרחבים עם נמוסד, ומפגש עם גורמים שונים הקשורים לציונים", כך לפי דובר בתי המשפט. הוא צוטט באתר האינטרנט של הרשות השופטת האיראנית. לגבי האזרח השני שנשפט לעשר שנים בכלא, עדיין לא פורסמה זהותו ועל מה הוא נשפט.

איראן הודיעה ביולי האחרון כי לכדה 17 מרגלים שעבדו עבור סוכנות הביון המרכזית של ארה"ב (CIA) וחלקם נידונו למוות. אך לא ברור אם הודעת בתי המשפט היום קשורה לאותו מקרה.

חסן נסראללה בנימין נתניהו איומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד