י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אישור מצלמות בקלפיות

לפיד מאיים: "יש לנו מצלמות"; דרעי משיב: "בונים על זיופים"

על פי הפרסום ב'מעריב', במפלגת 'הליכוד' יבקשו ב- 20 יום שנותרו עד הבחירות לחוקק חוק שיאפשר צילום בתוך קלפיות במטרה למנוע זיופים • מפלגות האופוזיציה צפויות להתנגד • בתוך כך, לפיד אומר למפלגות החרדיות "תזכרו שגם לנו יש מצלמות" • דרעי השיב: "בונים על זיופים"

לפיד מאיים: "יש לנו מצלמות"; דרעי משיב: "בונים על זיופים"
קלפי, אילוסטרציה צילום: דוד כהן פלאש 90

בעקבות החלטת יו"ר ועדת הבחירות, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון השופט חנן מלצר, שאסר על צילום בתוך שטח הקלפיות, לאחר שבליכוד ביקשו לצלם בקלפיות בריכוזים הערבים מחשש לזיופים, ומתוך מטרה להוריד את אחוז החסימה - כעת מבקשים בליכוד לחוקק חוק בהליך בזק קודם הבחירות.

על פי הפרסום ב'מעריב', במפלגת 'הליכוד' יבקשו ב- 20 יום שנותרו עד הבחירות לחוקק חוק שיאפשר צילום בתוך קלפיות במטרה למנוע זיופים, כאשר מפלגות האופוזיציה ובראשם כחול לבן צפויים להתנגד לו. מדובר בתקדים שהצעת חוק תעבור בזמן כה סמוך לבחירות.

ככל שנודע ל'׳בחדרי חרדים', במפלגות החרדיות או לכל הפחות ב'יהדות התורה', כבר הוחלט לתמוך בהצעת חוק שתאפשר לצלם בשטח הקלפי, למרות החשש כי ב'ישראל ביתנו' יבקשו להפעיל מצלמות גם בריכוזים החרדים. בכיר ב'יהדות התורה' אומר ל'בחדרי חרדים', כי "אין לנו בעיה שליברמן יראה מה קורה בקלפיות שלנו".

בינתיים, גם חבר הכנסת יאיר לפיד, שצפוי ליהנות מגידול באחוזי ההצבעה בריכוזים הערבים, מה שיגדיל את הרשימה המשותפתה שיו״ר המפלגה כבר הצהיר כי הוא מוכן לשבת בקואליציה תחת בני גנץ, לפיד הערב משגר איום לסיעות החרדיות ואומר, "רמז קטן למפלגות החרדיות - לפני שתתמכו בהצעת הליכוד להכנסת מצלמות לקלפיות, תזכרו שגם לנו יש מצלמות. הרבה מצלמות".

כזכור, בערבות עתירה שהוגשה ליו"ר ועדת הבחירות חנן מלצר הוא הודיע כי הוא אוסר על שימוש במצלמות בשטח מרכז ההצבעה שהוא יקים אגף לטוהר המידות שיעמוד תחת ועדת הבחירות שיצלמו מטעמם רק בשעת ספירת הקלפיות, ויעבירו את החומרים למטרה או ליועמ"ש הועדה.

יו"ר ש״ס השר אריה דרעי השיב ללפיד וכתב ברשת בטוויטר: "יהיר לפיד, אני בעד הצבת מצלמות בכל הקלפיות. יזמתי זאת עוד בבחירות לרשויות המקומיות. לנו אין מה להסתיר. השאלה היא מה אתה וחבריך מסתירים? יכול שאתם בונים על זיופים בבחירות כדי לקחת את השלטון בישראל"?

הליכוד ישראל ביתנו קלפיות מצלמות בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד