י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

השר דרעי במכתב בהול: "הכל יכול להיעלם!"

ערב הבחירות, שר הפנים הרב אריה דרעי בפנייה דחופה: "כל מה שהתרגלנו אליו בשנים האחרונות, עלול ביום בהיר אחד להיפסק" • המכתב המלא

השר דרעי במכתב בהול: "הכל יכול להיעלם!"
יו"ר ש"ס נואם בטבריה צילום: דוד כהן, פלאש 90

בשורות הבאות אני מבקש לפנות אליך, בן תורה ספרדי החרד לגורל התורה והיהדות, ולשתף אותך במערכה המונחת לפנינו.

ראשית, בנימה אישית חשוב לי שתדע שאני צריך אותך. כידוע לך, עברנו שנה אינטנסיבית וקשה עם לא פחות מארבע מערכות בחירות, הכל כדי להגדיל את כוחה של התנועה ולהציל את מפעלו של מרן. ברוך ה' זכינו להצלחה גדולה, אך לצערנו הושלכנו שוב למערכה קשה, אולי הגורלית ביותר עד כה.

בימים אלה אני מתרוצץ בכל רחבי הארץ, מכנס תורני אחד למפגש נציגים אחר. אני עושה זאת במסירות נפש ממש, ואני מקווה שאתה מאמין לי שאין לי מזה שום תועלת אישית. לא שררה, ולא כבוד ולא דבר אחר. נער הייתי וגם זקנתי. מה שמניע אותי ההוא רק גודל האחריות לעולם התורה המוטלת על כתפיי, אותה הטיל עלי מרן ראש הישיבה שליט"א. וכשאני רואה כיצד מרן שליט"א מכתת את רגליו בייסורי גוף ונפש למען המערכה, זה מדרבן אותי לרתום אף אני את כל כוחותיי.

אבל, אינני יכול לעשות זאת לבד. אם חשבת לתומך שהכל יהיה בסדר ואריה דרעי כבר יסדר הכל.. חשוב לי להבהיר לך שאין זה המצב. הלוואי אם הייתי יכול לעשות קסמם ולפטור אותך מאחריות כדי שתוכל לנצל את כל זמנך להתעלות בתורה. חשוב לי מאד שתרגיש את האחריות ואת החרדה הגדולה הפוקדת אותי ממה שעלול להתרחש בעוד כמה שבועות. הסכנה למהפך שלטוני מוחשית מאד והמשמעות שלה הרסנית מאד.

בן תורה יקר, כדי שחלילה לא ייווצר מצב שלא התרעתי מספיק או לא הבהרתי את התמונה, הנה אני אומר לך את הדברים באופן הכי ברור: כל מה שאתה רואה היום – הכל עלול להיעלם. כל תקציבי הישיבות והכוללים, רשת החינוך המפוארת שלנו המתחילה כעת את השנה החדשה בתנופה גדולה, רשת אל המעיין על כל מפעליה, העשייה האדירה של התנועה ונציגיה באינספור תחומים - כל מה שהתרגלנו אליו בשנים האחרונות, עלול ביום בהיר אחד להיפסק.  

זו לא תחזית שחורה אלא מצע המרכזי של מפלגות שחרתו זאת על דגלם ומתקרבים לשלטון בצעדי ענק. זה כבר לא בעיה פוליטית שאני יכול לפתור לבדי, זו אחריות כבדה והיסטורית הרובצת גם עליך אישית ועל כל אחד ואחד מבני התורה החרדים לדבר ה'. מרן זצוק"ל אף הוא עומד בשמים ומביט על הסכנה המרחפת על מפעל חייו, ומצפה מכל אחד מאיתנו שיכיר לו טובה וירתם למאבק.

אתה יכול לעשות זאת בקלות. אתה יכול להתקשר לקרובים ומכרים מהמעגלים הרחבים, להסביר על הסכנה הגדולה המרחפת, לוודא שהם מגיעים לקלפי ביום הבחירות ומצביעים עבור התנועה הק'. אתה לבדך יכול להביא לפחות עוד קול אחד או שנים. אין אדם שאינו יכול לעשות זאת. ואם כל אחד יקבל על עצמו לגייס עוד ועוד תומכים, נוכל בכוחות משותפים להגדיל את כוחנו באופן משמעותי ולמנוע את החורבן.

ובעומדנו בחודש אלול, אין הכנה גדולה מזה ליום הדין. אין זכות גדול מזו של הצלת עולם התורה ועיקרי היהדות לבוא עמה לראש השנה ולזכות לכתיבה וחתימה טובה. אין לי ספק שברכותיו של מרן יעמדו לך לזכות לשנה טובה ומבורכת ולכל מילי דמיטב.

אריה דרעי ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד