ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
ליברמן ושקד - דו ספרתי

הסקר השבועי של 103FM: גוש הימין 57

17 ימים לבחירות וסקר נוסף מעריך כי לא יהיה ניצחון מובהק למי מהגושים וכי אביגדור ליברמן יהיה לשון המאזניים | הסקר השבועי של 103FM מעריך כי 'הליכוד' תהיה המפלגה הגדולה עם 32 מושבים, החרדים 15 וליברמן עם 10 מושבים

הסקר השבועי של 103FM: גוש הימין 57

בעוד מערכת הבחירות ממשיכה להתקרב מבלי שנרשמים שינויים דרמטיים בסקרים, גובר החשש כי הסלמה ביטחונית משמעותית נמצאת בפתח.

בתום שבוע של תקיפות מעבר לגבול הצפוני, של פעילות (לכאורה) בחמש חזיתות, של איומים מכיוון חיזבאללה וירי מעזה לעבר יישובי העוטף, מתחזקת הקריאה לכינון קבינט חירום מיוחד שבו יכהנו, לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, גם יריביו הפוליטיים המרכזיים בבחירות - שלושת הרמטכ"לים לשעבר העומדים בראש רשימת כחול לבן: בני גנץ, משה (בוגי) יעלון וגבי אשכנזי.

על פי הסקר השבועי שקיים עבור 103fm מכון סמית' בניהולו של רפי סמית', 40 אחוזים מהנשאלים תמכו בכך שנתניהו יצרף את שלושת הרמטכ"לים לשעבר לקבינט חירום מיוחד. 39 אחוזים סברו כי ראש הממשלה לא צריך לעשות זאת. היתר, 21 אחוזים, לא הביעו דעה.

מפת המנדטים בסקר השבועי צמודה מאי פעם. על פי תוצאותיו, 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו שומר על כוחו בסקר 103fm עם 32 מושבים בכנסת ה-22. צמודה אליו מפלגת 'כחול לבן', שמתחזקת במנדט אחד מהסקר הקודם ומגיעה ל-31 מושבים. פער של מנדט אחד בלבד בין המפלגות הגדולות.

עם זאת, הפער בין הגושים לא משתנה מהסקר הקודם ועומד גם השבוע על שלושה מנדטים בלבד.

מי שנחלשת במנדט אחד השבוע היא 'הרשימה המשותפת', אחרי שבועות ארוכים שזכתה בסקר השבועי של 103FM ל-11 מנדטים, היא רושמת השבוע נתון של עשרה מנדטים. נתון זהה רושמות גם מפלגת 'ימינה' בראשות איילת שקד ו'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן - עשרה מנדטים, כל אחת.

ליברמן על פי רצף הסקרים, אוחז כבר שבוע שלישי כלשון מאזניים, שבלעדיה אף אחד מהגושים הפוליטיים לא יכול להרכיב ממשלה אך ורק עם שותפיו הטבעיים.

בשאר המפלגות, בסקר השבועי לא נרשם שינוי כלשהו, כאשר 'המחנה הדמוקרטי' זוכה בשבעה מושבים ומפלגת 'העבודה' עם חמישה מושבים, למרות אפקט גילוח הזקן של היו"ר עמיר פרץ, ש"ס זוכה בסקר ל-8 מושבים ו'יהדות התורה' עם 7 מושבים.

מתחת לאחוז החסימה, ובמקביל לסיום דרכה העצמאית של מפלגת 'זהות', ממשיכה 'עוצמה יהודית' לטפס במעלה הסקרים בעשיריות אחוזים ובסקר השבועי עומדת המפלגה על 2.5 אחוזים - עדיין מתחת לאחוז החסימה, אבל נתון שיא למפלגה של איתמר בן גביר בסדרת הסקרים - מאז מועד הגשת הרשימות.

הסקר השבועי בוצע ביום רביעי על פי שיטות סטטיסטיות מקובלות בשילוב של פאנל אינטרנטי וראיונות טלפוניים בשעות היום והערב, בקרב 600 איש/ה שענו בפועל, כמדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל (בגילי 18 ומעלה). טעות הדגימה עומדת על 4 אחוזים, ושיטת הדגימה היא 'אשכולות דו-שלבי' (מספר המתבקשים להשתתף - 3,483 בני אדם).

התוצאות המלאות, כולל ניתוחים ופרשנויות ישודרו הבוקר (שישי) בשעה 09:00 בתוכניתו של השדרן והסופר ניסים משעל ב-103fm.

סקר מנדטים בחירות 2019 ניסים משעל רפי סמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד