י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
איסור לדורות • חשיפת 'בחדרי'

הסכם נתניהו-פייגלין - הרבנים מתנגדים: "הר הבית ככלי פוליטי"

איסור לדורות: רבה של ירושלים הגר"א שטרן וחבר מועצת הרה"ר הרב אליעזר שמחה וייס בהתנגדות חריפה לסעיף בהסכם נתניהו-פייגלין שמעודד עלייה להר הבית • ״עצוב שפוליטקאים משתמשים בהר הבית ככלי פוליטי במקום לתת לו את הכבוד כמקום המקדש" • חשיפת 'בחדרי'

הסכם נתניהו-פייגלין - הרבנים מתנגדים: "הר הבית ככלי פוליטי"
הרב שטרן והרב וייס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר הפרסום ב'בחדרי חרדים' על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו חתם אתמול (חמישי) במסגרת ההסכם עם יו"ר זהות משה פייגלין כי יפעל לעידוד העלייה להר הבית על ידי קיצור תורים ושיפור השירות - הרבנים תוקפים את ההסכם בשל היותו מנוגד לעמדה ההלכתית של הרבנות הראשית לישראל.

מרבה של ירושלים, הגר"א שטרן, נמסר ל׳בחדרי חרדים׳ כי ״פוליטקאים לא יכתיבו שינויים בהר הבית ובשילוט בכניסה להר הבית״. לדבריו, ״דיונים בעניין צריכים להיות על פי הרבנות הראשית ומועצת הרבנות הראשית כפי שנעשה בעבר; והחולט שלא לשנות מאומה מדברי הרבנים הראשיים לישראל וחברי המועצת לדורותיהם״.

הרב שטרן הוסיף ותקף את ההסכם שכאמור, פורסם לראשונה ב׳בחדרי חרדים', ואמר: ״עצוב שפוליטקאים משתמשים בהר הבית ככלי פוליטי במקום לתת לו את הכבוד הראוי לו כמקום המקדש ולהתייחס למקום במורא מקדש״.

כידוע, בפתח ההר מופיע שילוט של הרבנות הראשית בו נכתב כי ״אסור לפי דין תורה לכל אדם להיכנס לשטח הר הבית מפאת קדושתו״.

אסור ע"פ דין תורה. הודעת הרבנות הראשית. קרדיט: באדיבות המצלם

אל רבה של ירושלים מצטרף גם חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, הרב אליעזר שמחה וייס, שמסר ל׳בחדרי חרדים׳: ״לאורך השנים, הרבנים הראשיים לישראל ומועצת הרבנות הראשית לישראל לדורותיהם אסרו את הכניסה להר הבית ולכל שטח ההר ממסיבות הלכתיות. אנו מתפללים בכל יום שנזכה לבניין בית המקדש ונזכה לעלות ולהתפלל - אך עד שנזכה לבניין הבית, ישנו איסור חמור לעלות להר״.

הרב וייס הוסיף, ״אני נזהר מאוד לא להביע תמיכה תמיכה במפלגה זו או אחרת, ומצפה שכל מפלגה ומפלגה תכבד את ההלכה - שהיא הבסיס לקיומינו כעם ישראל בארץ ישראל; אך לדעתי, אין מקום לעשות הסכמים בעניינים הלכתיים שנוגדים את של הרבנות הראשית לישראל, שהינה הסמכות הדתית העליונה במדינת ישראל והשפעתה פרושה על העולם היהודי בארץ ובתפוצות״.

מעשה לדורות. נתניהו ופייגלין בהצהרה אמש. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, אמש אמר יו"ר 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני ל'בחדרי': "אנחנו לא נסכים בשום פנים ואופן לשינויים בסדרי העלייה להר הבית אלא אם כן יאסרו את העלייה להר בכלל ליהודים כפי הוראת מועצת הרבנות הראשית וגדולי ישראל זצוק"ל ולהבחל"ח גדולי ישראל שליט"א".

חבר הכנסת אורי מקלב רמז כי לאחר הבחירות, בעת הרכבת הקואליציה, הם יפעלו לביטול הסעיף ואמר "זה הסכם של פייגלין עם הליכוד אך לא של הליכוד עם יהדות התורה. לפני הפוליטיקה האיסור לעלות להר הבית בימנו הוא איסור הלכתי".

יצוין כי ב'אגודת ישראל' סירבו להתייחס לפרסום, כך גם בש"ס שהתחייבו להיות המזוזה של 'הליכוד' בכנסת הבאה, סירבו להגיב. לעת עתה אין לנו אלא להיזכר בדברים שאמר יו"ר התנועה השר אריה דרעי בעבר, כשהתייחס לנושא העלייה להר הבית בראיון לרדיו 'קול חי', "כל גדולי ישראל אוסרים את העליה להר הבית - לאחרונה העניין הזה נפרץ. צריך להיות חכם ולא צודק".

בנימין נתניהו משה פייגלין הר הבית הרב אריה שטרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד