י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מי במים

כבן שנה וחצי טבע בגיגית; ב-2019 טבעו למוות 13 ילדים

ביום שישי בשעות הצהרים  טבע פעוט כבן שנה וחצי בגיגית מים בדרום תל אביב, הוא פונה תוך כדי פעולות החייאה לבית חולים דנה-דואק לילדים, שם נקבע מותו • מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים עולה כי מתחילת שנת 2019 טבעו למוות 13 ילדים

כבן שנה וחצי טבע בגיגית; ב-2019 טבעו למוות 13 ילדים
אילוסטרציה צילום: pixabay

ביום שישי בשעות הצהרים  טבע פעוט כבן שנה וחצי בגיגית מים בדרום תל אביב, הוא פונה תוך כדי פעולות החייאה לבית חולים דנה-דואק לילדים, שם נקבע מותו.

היה זה בסמוך לשעה 15:20, כאשר מסיבה שטרם הובררה, פעוט ממוצא אריתראי כבן שנה וחצי טבע בגיגית מים בביתו בדרום תל אביב. לאחר טיפול רפואי ראשוני של צוותי מד"א ואיחוד הצלה, הוא פונה תוך כדי ביצוע פעולות החייאה לבית החולים, שם נקבע מותו.

"קיבלתי את הקריאה באפליקציית מד"א והגעתי במהירות למקום, סמוך למחלף לה-גווארדיה על המדרכה ראיתי אישה מחזיקה בפעוט מחוסר הכרה" סיפר חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א יוסי אילוז. "היא סיפרה לי שהוא טבע בגיגית והם התקשרו מיד למד"א. יחד עם צוות הניידת טיפול נמרץ של מד"א שהגיע הענקנו לילד טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו לבי"ח דנה תוך ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי."

אבי בהר חובש באיחוד הצלה הוסיף: "האמא סיפרה כי הפעוט טבע בגיגית בביתו והיא ירדה לכביש הראשי (מחלף לה גארדיה) לבקש סיוע. ביצענו בו פעולות החייאה ולאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים דנה כשמצבו מוגדר אנוש".

מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים עולה כי מתחילת שנת 2019 טבעו למוות 13 ילדים. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "הלב נשבר לשמוע על מקרה נוסף של פעוט שטובע במקום שאמור להיות הבטוח ביותר עבורו - הבית. טביעה היא הגורם השני בשכיחותו לתמותת ילדים מהיפגעות. טביעה מתרחשת במהירות ובדממה. תינוקות ופעוטות עלולים לטבוע גם במים בעומק סנטמטרים בודדים. בסביבת מים, חייבים להיות בהשגחה מלאה על הילדים, במרחק נגיעה וללא הסחת דעת. אמבטיות, דליים וגיגיות יש לרוקן מיד בתום השימוש".

טביעה בבריכה טביעה טביעה בין הזמנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד