י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מי מגבה ומי תוקף?

תגובות פוליטיות: חילוקי דעות ב'כחול לבן'

תקרית ביטחונית תקפה את ישראל בשיא מערכת הבחירות ולקראת היישורת האחרונה, זה היה מבחן לפוליטיקאים, אך לא כולם הצליחו לנצור את האש ולהתאחד | יאיר לפיד בחר לתקוף את נתניהו, בעוד גנץ בחר להקפיא את הקמפיין | 'הליכוד': "כרגיל חוסר תיאום בבלגנץ. אסור לתת לאדם מסוכן וחסר אחריות כמו יאיר לפיד להיות ראש ממשלה".

תגובות פוליטיות: חילוקי דעות ב'כחול לבן'
יאיר לפיד ובני גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות האירוע הביטחוני בגבול הצפון, במערכת הפוליטית ממהרים להגיב ולהתייחס לתקרית, כאשר יש מי שבוחר לעמוד מאחורי ראש הממשלה ושר הביטחון בשעת החירום ויש מי שבוחר דווקא לתקוף גם בשעה הזו כאשר חילוקי הדעות מגיעים גם לצמרת 'כחול לבן'.

הראשונים להגיב היו ראשי 'ימינה', חבר הקבינט השר בצלאל סמוטריץ' כתב, "מדינת ישראל הותקפה - בלי פוליטיקה ובלי בחירות. ישראל עומדת מאחורי ראש הממשלה כחומה בצורה נגד אויבינו. אדוני ראש הממשלה, פעל בנחישות. יש לך גיבוי מלא לזה. בעזרת השם ננצח".

שר החינוך הרב רפי פרץ אמר כתב; "מדינת ישראל מותקפת ע"י ארגון טרור המקבל חסות ממדינה ריבונית ומהווה שליחה שלה. שיהיה ברור, כל ירי לישראל מקרב את לבנון לתקופת האבן. בשעה זו אני מגבה את ראש הממשלה, הרמטכ"ל וכוחות הביטחון להגיב בעוצמה ככל שידרש. ליבי עם תושבי הצפון, חיזקו ואימצו".

השר אריה דרעי חיזק אף הוא את צה"ל ותושבי הצפון וצייץ ברשת הטוויטר; "מחזק את חיילי צה"ל וכוחות הביטחון ומתפלל לשלומם. חיבוק ותמיכה לתושבי גבול הצפון", בשל קריאתו הצטרפו חברי כנסת נוספים בכל סיעות הבית.

במפלגת 'כחול לבן' נרשמו חילוקי דעות פומביים, כאשר יושב ראש המפלגה גיבה את הממשלה ואף הורה להפסיק את קמפיין הבחירות באומרו, "ממשלת לבנון צריכה לדעת כי תישא באחריות על כל פעילות טרור שמתבצעת משטחה.
אנו יודעים כי צה"ל וכוחות הביטחון ערוכים לכל אתגר ואיננו ממליצים לאיש להעמיד אותנו במבחן. בפעילות נגד כל מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל או ריבונותה אין אופוזיציה וקואליציה. לאור המצב הביטחוני הנחיתי להקפיא בשלב זה את הקמפיין", הבהיר גנץ.

מנגד, מקום שתיים ברשימה ח"כ יאיר לפיד, המשיך בשיח הבחירות ותקף את נתניהו, "ילדי הצפון במקלטים רק מסיבה אחת: כי ביבי הפר את מדיניות העמימות המצליחה בגלל הבחירות. זה מה שקורה כשראש הממשלה עושה פוליטיקה על חשבון הביטחון. ‏מחזק את חיילי צה"ל ומפקדיו שעומדים על המשמר", כך לפיד.

בליכוד מגיבים לדברי יאיר לפיד ואומרים, "יאיר לפיד הצטרף לשותפיו הטבעיים מהרשימה המשותפת ותקף את ראש הממשלה נתניהו באותן דקות שבהן הוא מנהל באחריות ובנחישות אירוע ביטחוני מורכב בצפון. ראש הממשלה נתניהו מנע מלחמה ושמר על אזרחי ישראל וחיילי צה"ל בזמן שלפיד שיקר כשאמר שתושבי הצפון במקלטים. לפיד שגה קשות כשבחר לעשות פוליטיקה קטנה על חשבון חיילי צה"ל בזמן שהם נלחמים בחיזבאללה. באותה דקה שבה לפיד צייץ את שקריו, גנץ הודיע שהוא מפסיק את הקמפיין. כרגיל חוסר תיאום בבלגנץ. אסור לתת לאדם מסוכן וחסר אחריות כמו יאיר לפיד להיות ראש ממשלה".

גם האח לשעבר, נפתלי בנט תקף וכתב בדף הפייסבוק שלו:
"‏לא, אדון לפיד. לפעמים אפשר פשוט לתת גיבוי לממשלה בעת מערכה. ‏ילדי הצפון במקלטים מכיון שנסראללה פתח באש על חיילי צה"ל, זאת על רקע החלטה נכונה של ממשלת ישראל למנוע מחיזבאללה לשדרג את מערך הרקטות, כך שיוכלו לפגוע ברמת המטר לתוך חלון בית, כולל של ילדי ישראל".

השר לשעבר המשיך וכתב, "‏מ2000 ועד 2013 נרדמו כאן בשמירה. איפשרו לחיזבאללה להתחמש ב140,000(!) רקטות. עכשיו, בשעה טובה, פועלים. זה כרוך בסיכון. תן גיבוי ולפחות אל תתקוף!", כך בנט ללפיד.

יאיר לפיד מתיחות בצפון בני גנץ בנימין נתניהו בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד