י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מכיתה א' לתואר אקדמי

כבר בכיתה א' ויהיו שיאמרו כבר בעריסה, יש לדאוג לעתידו של הילד שהתחיל השבוע שנה חדשה • כמה ילדים נוספו השנה למערכת החינוך וכמה מהם יוכלו ללמוד לימודים אקדמאיים או להתחתן מבלי שההורים שלהם יקרסו תחת הנטל? • מה זה ריבית דריבית ומתי כדאי להגדיל את "הסיכון" במכשירי חיסכון והשקעה?

מכיתה א' לתואר אקדמי
חושבים על העתיד כבר היום צילום: שאטרסטוק

שנת הלימודים החלה השבוע והפעם בכל המסגרות, גם הממלכתיות, הדתיות והחרדיות. היחידים שיתחילו את השנה "אחרי החגים", הם הסטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה. שם, משלמים הרבה על כל שנה ואולי זה מסביר מדוע היא כה קצרה...

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת הלימודים שזה עתה התחילה, לומדים במערכת החינוך כ־1.819 מיליון תלמידים, מספר שמשקף גידול של כ־29 אלף תלמידים בהשוואה לשנת הלימודים הקודמת (תשע"ט).

רבים מההורים, במיוחד אלה שילדיהם נכנסים לראשונה למערכת החינוך ו"עולים" לכיתה א', מתקשים לחשוב על העתיד הרחוק, דהיינו, על לימודים אקדמאיים, הכשרה מקצועית וחתונה. הם לא לבד ובסך הכל בחברה טובה. סקרים רבים מעידים על "תפיסת חיסכון" שגויה אצל חלקים גדולים מהציבור. מזל שמשרד האוצר החל להפעיל בשנים האחרונות את תוכנית "חיסכון לכל ילד" ומשרד החינוך את החינוך הפיננסי שמכין את תלמידי מערכת החינוך לחיים כלכליים.

רוצים להשקיע בחכמה בשביל הילדים? כנסו>>>

מי שכן חושב על העתיד, לא מסתפק בחיסכון לכל ילד, וגם לא בתוכנית החיסכון שסבא וסבתא פתחו עם לידתו של הילד שעולה היום לכיתה א'... מי שיתחיל לחסוך עכשיו לתריסר השנים הקרובות, עשוי לסיים אותן עם "חבילה" נאה של מזומנים שיוכלו לחסוך לו "חתונת דמים" בעתיד ו/או לאפשר לו להעניק לילדיו לימודים אקדמאיים ולמצער השתתפות בעלותם.

רק להמחשה, חיסכון "סולידי" של 100 שקלים בחודש מכניסת הילד לכיתה א' ועד גיל שמונה־עשרה, יכול להניב עוד 5,000-6,000 שקלים שלא עשיתם דבר כדי לקבלם. כמובן שאם משנים ולו במעט את הסכום ומגדילם מעט את הסיכון לפחות במחצית התקופה ולהחזיר אותו למסלול סולידי לקראת המועד בו צריכים את הכסף, ניתן "להקפיץ" את התשואה בלא מעט כסף.

אליהו הורוביץ, מקבוצת 'בסדנו' שמתמחה בהשקעות אומר: "זה נכון שהיום צריכים לחפש בנרות השקעות 'שוות' וזה נכון שהשקעות סולידיות מייצרות תשואות סולידיות. ככה זה בחיים, כגודל הסיכון, גודל הסיכוי. אבל מי שחוסך לאורך זמן יכול להרשות לעצמו השקעות קצת 'מסוכנות' שהתשואה שלהן גבוהה, ולהוריד את רמת הסיכון ככל שהוא מתקרב למועד בו הוא רוצה למשוך את הכסף".

אליהו אומר כי "תחילת שנת לימודים היא גם סיום שנה עברית וסיומו של רבעון שלישי בשנת הכספים וזה בדיוק הזמן לחשב מסלול מחדש ולהתארגן עם חיסכון חדש שצופה פני עתיד. הילדים שהתחילו עכשיו שנת לימודים יהיו מהר מאוד נערים, בחורים, ואופס, מתחתנים... זה עובר מאוד מהר וצריך לנצל את התזכורת הגלומה ב'תחילת שנת הלימודים'". צודק.

נשמח לתת את כל הפרטים בטלפון 072-371-3478 

בסדנו השקעות נדלן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד