ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"לבנון כולה תפגע"

השר כץ במסר: "אם לא תבלמו את חיזבאללה, לבנון כולה תפגע קשות"

בשיחה שנערכה הבוקר בין שר החוץ ישראל כץ לעמיתו - שר החוץ הגרמני, האחרון הודיע כי בגרמניה ישקלו בקרוב להכריז על חיזבאללה כארגון טרור

השר כץ במסר: "אם לא תבלמו את חיזבאללה, לבנון כולה תפגע קשות"
ישראל כץ צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מסר חריף ללבנון: יממה אחרי התקרית הביטחונית בגבול ישראל, שר החוץ ישראל כץ שיגר היום (שני) מסר ללבנון, באומרו "אם לא תבלמו את פעילות חיזבאללה נגד ישראל, לבנון כולה תפגע ותוכה קשות".

שר החוץ ישראל כ"ץ שוחח בטלפון עם מקבילו, שר החוץ הגרמני, הייקו הייקו מאאס והעביר באמצעותו מסר ללבנון. השניים דנו בהתפתחויות האחרונות בגבול הצפון שנמצא מזה תקופה ארוכה בדריכות, ובשבועות האחרונים בכוננות מוגברת.

השר כץ הבהיר לעמיתו הגרמני, כי לישראל אין כל רצון להסלים את המצב, אך עם זאת ישראל ערוכה להמשיך ולהגיב בעוצמה על כל מתקפה כנגדה ותראה במדינת לבנון את האחראית הבלעדית לכך.

כץ הודה לשר הגרמני על מעורבותם בנושא והעברת מסרים וביקש שהגרמנים ימשיכו להבהיר לממשלה הלבנונית באופן ברור את עמדת ישראל, כי ממשלת לבנון תשלם מחיר כבד אם לא תרסן את חיזבאללה ויהיו עוד מתקפות מצידה.

שר החוץ הגרמני ציין בפני כץ, כי הוא מודאג מההתפתחויות אתמול, אך מקווה שלא תהיה הסלמה נוספת. שר החוץ כץ קרא לעמיתו הגרמני להטיל סנקציות על ארגון חיזבאללה ולהכריז עליו כארגון טרור, בדומה למהלך שעשו הבריטים.

השר הגרמני ציין בתשובתו כי גרמניה רואה את החיזבאללה בלבנון בדומה למה שרואה ישראל, וכי ישקלו בקרוב להכריז עליו כארגון טרור. כמו כן, הצדדים סיכמו להיפגש בקרוב וסוכם על המשך שיחות בנושאים הביטחוניים.

ישראל כץ חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד