י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אם הנרצחת היתה חרדית - ארגוני הנשים היו מתערבים

צעירה ערביה נרצחת על רקע 'כבוד המשפחה', וארגוני הנשים וזכויות אדם נותנים למשפחה להגיד שהנסיבות מסתוריות • ברשת החברתית יש סערה: הארגונים שמתערבים לנשים חרדיות, צריכים להתערב גם לנשים ערביות

אם הנרצחת היתה חרדית - ארגוני הנשים היו מתערבים
ידיים. אילוסטרציה צילום: unsplash

תמונתה של אסראא ע'רייב, בת ה-21, ניבטת אלי מתוך ידיעה חדשותית קטנה. עיניה הגדולות מספרות על הסקרנות שיש לה לחיים, והיא נראית צעירה ונורמטיבית – כמו עוד סטודנטית לאנגלית.

אלא שסופה של אסראא, רע ומר הוא. הכי רע בסיפור הוא, שאופן מותה עודנו נחקר, ואין אמת ברורה.

לפי המתפרסם ברשתות החברתיות, בחודש שעבר יצאה אסראא עם הארוס שלה לבית קפה מקומי, באזור בית לחם, ובמהלך הפגישה העלתה לרשת החברתית, אינסטגרם, תמונה משותפת שלהם.

כשחזרה לביתה חיכו לה שם אביה ואחיה והכו אותה קשות. כשניסתה לברוח מהם, נפלה מקומה שניה ונחבלה בעמוד השדרה. אלא שגם במיטת חוליה בבית חולים הם לא ויתרו, הגיעו והפליאו בה מכות אכזריות עד שמתה.

הרשת החברתית הערבית סוערת, והצעירה הפכה לסמל דיכוי נשי בחברה הערבית. זמרת לבנונית מוכרת מאוד בעולם הערבי, פרסמה פוסט זועם בו כתבה שאין כל כבוד ברצח.

לטענת גולשים רבים, ארגוני נשים וזכויות אדם שיודעים להתערב היטב בכל מני מקרים שהם רוצים להתערב, כינו את המוות של אסראא, מסתורי, והביאו את דברי המשפחה, לפיהם המתה סבלה מהפרעות נפשיות.

באחד הפוסטים ברשת החברתית פייסבוק, נכתב: "מי שמאמין שיכול לשכון שלום בין ישראל לשכנותיה צריך להבין שהמכשול העיקרי לכך איננו ההתנחלויות או ה"כיבוש", אלא הפער התרבותי והערכי העצום. אבל לפני הכל, זהו עניין אנושי בסיסי. העובדה שמי שרוממות זכויות האדם בגרונם שותקים שוב ושוב אל מול התופעות המחרידות האלה, מעלה את החשש שלא זכויות האדם מעניינות אותם, אלא השחרת פניה של החברה הישראלית מתוך סיבות פוליטיות פנימיות".

 

ארגוני זכויות נשים זכויות נשים רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד