י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אוי לרשע ואוי לשכנו

ליצמן וגפני במתקפה על גנץ: "אדם ללא ערכים ושדרה"

בני גנץ נכנס הערב לרשימת שונאי החרדים, יחד עם יאיר לפיד ואביגדור ליברמן, לאחר שהצהיר כי לא יכניס את המפלגות החרדיות לממשלה בראשותו | ב'יהדות התורה' תוקפים בחריפות את גנץ ואומרים כי "אין לו בעיה לפלג את החברה בישראל בשביל כמה מנדטים בספק" | צפו בדברי ליצמן

ליצמן וגפני במתקפה על גנץ: "אדם ללא ערכים ושדרה"
משה גפני ויעקב ליצמן בכנסת צילום: פלאש 90

בעקבות שינוי האסטרטגיה ב'כחול לבן', וההליכה בעקבותיו של יאיר לפיד, שלא לצרף את החרדים לקואליציה, במידה ויטיל נשיא המדינה ראובן ריבלין, את הרכבת הממשלה על בני גנץ, ב'יהדות התורה' מורידים את הכפפות ויוצאים למתקפה חריפה נגד יו"ר 'כחול לבן'.

בהודעה רשמית שיצא מטעמם של ראשי 'יהדות התורה' סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, נכתב, "יצא המרצע מן השק. לאחר שניסה במשך תקופה ארוכה להסתיר את דעותיו ואף עשה הכל כדי לבדל את עצמו מיאיר לפיד שותפו, היום מתברר שאין כל הבדל ביניהם. בני גנץ התברר כאדם ללא ערכים ושדרה".

לדבריהם, "אין לו בעיה לפלג את החברה בישראל בשביל כמה מנדטים בספק. הוא איננו ראוי לתפקיד אחראי, אדם חסר יכולת ציבורית כלשהיא, השותפות שלו עם יאיר לפיד מעידה עליו את אמרת חז"ל "אוי לרשע ואוי לשכנו". יהדות התורה דבקה בעמדתה להמליץ על נתניהו לראשות הממשלה".

אל הדברים החריפים הללו, מצטרפים דבריו של ליצמן בכנס בחירות הערב (שלישי) בעיר רחובות, "שמענו הערב שגנץ החליט שהוא רוצה ממשלה חילונית, שאלו אותי היום אם אני מוכן ללכת עם גנץ בלי לפיד, אמרתי כן אבל בתנאי שביבי יהיה ראש הממשלה והוא יביא את גנץ, אבל בתנאי שזה יהיה בלי לפיד, אין לי בעיה. אבל עכשיו צריך לשקול את זה מחדש, לאור זה שהוא אמר שהוא רוצה ממשלה חילונית - אולי גם אני רוצה ממשלה חרדית...".

רק הערב בכס בחירות בעיר באר שבע, הצהיר יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ כי לא יישב בממשלה עם חרדים, "אני מתחייב בפניכם שמיד אחרי הבחירות, נקים ממשלת אחדות ליברלית. ממשלה שתתבסס על הרוב - ללא קיצוניים וללא סחטנות. כל מפלגה ציונית שתרצה להצטרף תחת קווי היסוד שעליהם מסכים רוב הציבור– תוזמן להצטרף. כדי שזה יקרה, כחול לבן חייבת להיות המפלגה הגדולה ביותר ולקבל את המנדט מנשיא המדינה להקים ממשלה. אנחנו נקים ממשלה שתייצג את הרוב ותדאג גם למי שלא בחר בה".

חה"כ יעקב אשר מ'דגל התורה' הגיב הערב להצהרת גנץ ואמר: "מביש ומעורר רחמים לראות כיצד רמטכ"ל ומפקד עטור דרגות כמו בני גנץ נופל אחרי כמה חודשים ספורים ב'פח' ההסתה שטמן לו החייל המהולל יאיר לפיד מעיתון 'במחנה'. בצורה כזאת לא בונים מנהיגות, כך רק מאבדים ומפסידים אותה. בדיוק כמו שקרה ללפיד."

 

בני גנץ מפלגת כחול לבן ממשלה ללא חרדים יעקב ליצמן משה גפני בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד