י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"עשיתי עסקה עם איש הגון"

לפיד מצהיר "אהיה ראש ממשלה" ולא חושש מהתפרקות המפלגה

לא מעט עיתונאים ופרשנים גם מימין וגם משמאל העריכו לאחרונה, כי מפלגת הכלאים 'כחול לבן' לא תחזיק עוד זמן ותתפרק מיד לאחר הבחירות, כאשר אחד המרכיבים יזחל לממשלה בראשות נתניהו וישאיר את הנותרים להתבוסס באופוזיציה, בראיון מצהיר לפיד כי הוא לא חושש מכך

לפיד מצהיר "אהיה ראש ממשלה" ולא חושש מהתפרקות המפלגה
יאיר לפיד צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

"אני אהיה ראש ממשלה", כך מצהיר מס' 2 ב'כחול לבן' ח"כ יאיר לפיד בראיון שיתפרסם בשישי הקרוב במוסף 'שישבת' של 'ישראל היום'.

לאחר כמה סקרים מחמיאים שבאו לאחר אינספור פרסומים שליליים, על אודות קרבות בצמרת, חקירת הדלפות ללא תיאום עם כל השותפים וכמה מעידות של בני גנץ בשידורים חיים, התייצב לפיד מול העיתונאי יהודה שלזינגר מ'ישראל היום' לראיון טרום בחירות, שאולי יהפכו אותו לשר החוץ הבא של ישראל ובעוד שנתיים לראש הממשלה.

במהלך הראיון נשאל לפיד באשר להדלפות מתוך החדרים הסגורים של 'כחול לבן', אך הוא טען בתוקף כי "לא היתה שום חפרפרת. הכל ספינים. היתה בדיקת אבטחת מידע, שזה חשוב".

באשר לשכירת חברת החקירות 'CGI Group' בעלות של כחצי מיליון שקלים ללא תיאום עמו, השיב לפיד: "ישבנו ה'קוקפיט' ואמרנו לו 'בני, טפל בהדלפות'. זה הג'וב שלו, זה מה שצריך לעשות. זה בסדר מבחינתי".

ביום ראשון השבוע, בעוד בני גנץ הודיע פומבית על הקפאת קמפיין הבחירות בעקבות התקרית הביטחונית בצפון, יאיר לפיד חרג ותקף את נתניהו. על כך אומר לפיד ל'ישראל היום' כי "זה יצא באותה דקה. אם היו אומרים דקה קודם, לא הייתי מוציא. בני אמר שזה נכון שהוצאנו מהר".

"בני איש הגון". עם בני גנץ. צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

"אז ככה זה עובד? הוא מחליט ומודיע ופספסת את העדכון?", שאל שלזינגר את המועמד לראשות הממשלה ברוטציה.

"כן. הוא מנהל את הקמפיין. אגב, אחרי חמש דקות זה היה לא רלוונטי כי נתניהו אמר שהוא משעה את הקמפיין ויצא למסיבת עיתונאים. ככה משעים קמפיין עם כל המצלמות בעולם?! אנחנו לא מקבלים הוראות מביבי", השיב לפיד.

בראיון נשאל לפיד באשר לביקורת שהפנה כלפיו חברו להנהגה משה בוגי יעלון, על כך שהוא גורם נזק למלגה בהתנהלותו, "בוגי אומר מה שהוא חושב. מכולנו הוא הפוליטיקאי הכי ותיק והכי פחות פוליטיקאי. כשהוא רואה משהו שהוא לא אוהב הוא אומר אותו בקול רם. לי זה לא מפריע, זה לא דרמה", הגיב לפיד בחצי זלזול.

לא מעט עיתונאים ופרשנים פוליטיים מעריכים כי חבילת 'כחול לבן' תתפרק מיד לאחר הבחירות, שכן חילוקי הדעות בין מנהיגיה הגיעו עד נפש וכי איש לא סובל את רעהו. "זה לא יקרה" קובע לפיד בנחרצות. לדבריו, "בני הוא איש הגון. עשיתי עסקה עם איש הגון. הוא אמר שלא יישב עם נתניהו בגלל כתבי האישום".

לפיד לצד נתניהו בישיבת ממשלה. צילום: מארק ישראל סאלם, פלאש 90

"אתה חושב שתהיה ראש ממשלה בסוף?", שאל המראיין את יאיר לפיד, וזה השיב, "כן. עשיתי הסכם עם אנשים הגונים. כשיש לך הסכם עם אנשים הגונים אתה מרגיש בטוח".

ומה יעשה לפיד בי"ח אלול למחרת הבחירות, "תהיה סדרה של טלפונים שכולם יידעו עליהם, וסדרה של טלפונים שאף אחד לא יידע עליהם. נדבר עם ליברמן, נדבר עם עמיר פרץ, לא רואה שום סיבה לא לדבר עם נפתלי ואיילת. פרץ וסמוטריץ' לא יכולים להיות שרים במדינת ישראל, רואים את זה בזמן הקצר שהם כבר שרים".

בראיון טוען לפיד כי הוא "מודאג מהאפשרות שעמיר פרץ ייכנס לממשלת נתניהו" ומצהיר שוב חד משמעית, "אנחנו לא נשב עם נתניהו. ממשלת אחדות נמנעת בגלל אדם אחד שקוראים לו נתניהו. אם הוא יזוז תהיה ממשלת אחדות טובה".

יאיר לפיד יהודה שלזינגר ישראל היום מפלגת כחול לבן בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד