י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
התכנית הזדונית נחשפת

מדאיג את החרדים: ציר השנאה של כחול לבן

התכנית של כחול לבן נחשפת: ממשלת אחדות חילונית עם ציר השנאה החולנית לחרדים - לפיד-ליברמן • כל יהודי שחרד לשלום היהדות האותנטית והמסורתית צריך להיות מודאג מאוד מהאפשרות הזאת • טור דעה מאת יוסי אסולין

מדאיג את החרדים: ציר השנאה של כחול לבן
חרדים/יאיר לפיד צילום: תומר נויברג/אהרן קרון, פלאש 90

כבר אמרו חז"ל: "השנאה מקלקלת את השורה". ואכן, אחרי שהג'ובניק של כחול לבן הוביל קו לוחמני, כמעט אנטישמי, כנגד החרדים; כעת נראה כי השנאה התהומית חלחלה הלאה וכי - באורח תמוה משהו - דווקא שלושת הגנרלים הולכים בעקבותיו של הג'ובניק. 

לאחר שגנץ, יעלון ואשכנזי נזהרו מהתבטאויות ארסיות אנטי-חרדיות במהלך מערכת הבחירות הקודמות, וגם עד לחלק זה של מערכת הבחירות הנוכחית - במוצאי שבת האחרונה הכל השתנה. נראה כי השלושה של כחול לבן הגיעו להחלטה סופית שהם מצטרפים לקמפיין השנאה אותו מנהיג לפיד השנאה מזה שנים.

אני מוכרח להודות ששינוי הקו הרשמי לא מפתיע במיוחד. כבר כתבתי מעל במה זו לפני כחודש כי גנץ איננו תמים וכי הוא - כמו גם שאר חבריו למפלגה - שותף בכיר לשנאה של לפיד בעצם זה שהוא לא מתנער מקמפיין ההסתה של לפיד. שתיקה כהודאה.

כעת יצא המרצע מן השק והדבר פשוט הפך לקו הרשמי של הקמפיין. גנץ כבר לא מתבייש להתנסח באולפני החדשות בביטויים חמורים ולכנות את החרדים "סחטנים"; ונדמה שהשיא עוד לפנינו. מה שכן מפתיע, זו העובדה שהיו שקנו את הלוקש של "התקרבות" ראשי כחול לבן לחרדים ואת נאומי הפיוס של גנץ. לא דובים ולא יער.

בתוך כל הבאלגנץ, נראה שעל דבר אחד הרביעייה בקוקפיט הסכימה להסכים: הולכים על הראש של החרדים. וזה, תודו, התקדמות יפה מצד מפלגה שעל כל החלטה אחת יש לה שמונה דעות שונות. והנה לנו דבר אחד חיובי שאפשר לומר על רביעיית מה קשור.

וקצת יותר ברצינות: על פי התכנית החדשה שנחשפה הבוקר ב'ידיעות' ואושרה על ידי מקורביו של גנץ, במידה וכחול לבן תקבל את המנדט להרכיב את הממשלה - היא תקים ממשלת אחדות חילונית שתכלול את הליכוד ואת ישראל ביתנו ותותיר את החרדים "הסחטנים" בחוץ בשל תנאי סף בלתי סבירים שהציבו מראש כתחבולה, ויהפכו את החרדים ללא רלוונטיים.

בדיקה של 'מרכז גוטמן' העלתה כי 39% מהציבור היהודי מעדיף ממשלת אחדות. בנוסף, העובדה שאנחנו בסבב שני של בחירות, רק מחזקת את האפשרות הזאת. הציבור בקושי מתעניין בסבב הזה ובוודאי שלא יסבול בחירות שלישיות.

בשורה התחתונה: העובדה שתיתכן אפשרות כזאת שבה מרביצי השנאה החולנית לחרדים, ליברמן ולפיד - וכעת המצטרפים החדשים לשיח השנאה - ישבו יחד בממשלה אחת, מעוררת פלצות. כל יהודי שחרד לשלום היהדות האותנטית והמסורתית, צריך להיות מודאג מהאפשרות הזאת ולצאת להצביע למפלגת ימין שבוודאי תעבור את אחוז החסימה.

הקולות שהולכים לפח יכולים לעשות במידה רבה את ההבדל בין ממשלת אחדות חילונית לבין ממשלת ימין-חרדים.

לכל הטורים של יוסי אסולין

בורות הסתה אנטי חרדית בני גנץ יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד