י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אלו תוצאות הבחירות

לייבל'ה: לפתע האדמו"ר שאל 'איפה בבצ'יק?'

תחילתו של זמן אלול, הכניסה את לייבל'ה לחרדה, מה יהיה עם כל הלשון הרע ששמע במשך השנה? אך את המנגינה חייבים להמשיך • והשבוע: הצצה לכרטיסי הביקור של נציגי 'אגודה', מדוע מיהר האדמו"ר לקרוא לבבצ'יק? מי מתרגל לחניה בניו יורק? איזה זמר הורם במשרדי 'דגל'? וגם - מדוע מותר בבחירות לדבר לשון הרע? 

לייבל'ה: לפתע האדמו"ר שאל 'איפה בבצ'יק?'
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה התחיל את חודש אלול בעלייה גדולה של תשובה והתעוררות, ולמרות היותו אוכל געפילטע פיש לתיאבון, הוא לא מפספס בשום פנים ואופן את בקשת הסליחות של אחינו בני עדות המזרח.

לייבל'ה כבר מנגן מתוך שינה בעל פה את בנאדם 'מה לך נרדם קום קרא בתחנונים' - בתקווה שזה יכפר לו על כל הלשון הרע ששמע באפי תלתא בימי בין הזמנים ולא שחס ושלום לייבל'ה הטה את אזנו לשמוע, אלא הוא נקלע בטעות למקומות של רכילאים. 

לייבל'ה גם עוקב בדריכות אחר הקמפיינים של הבחירות שהתחילו איך לא רק בספטמבר, ואפרופו באפי תלתא, לייבל'ה ראה הדתה גדולה בקמפיינים, לאחר שרוב המפלגות שמות שלוש דמויות בחזית הקמפיין או מקסימום ארבע, העיקר שכל הלשון הרע שנאמר יהיה מותר כי זה באפי תלתא.

לייבל'ה הסיר השבוע דאגה מליבו והוא כבר מחזיק בכיסו את תוצאות הבחירות הקרובות כפי שנכתבו על ידי חוזה הבחירות הרב טורנהיים מלוד, בין היתר, ללייבל'ה יש גם הימורים על כל מפלגות ולא רק על זהות ראש הממשלה הבא, אבל זה כבר למדור שאחרי הבחירות. 

לייבל'ה שמע על הפמליה של הח"כים מאגודת ישראל שהיו בצפון ובדרום וביום ראשון ושני יהיו במרכז ובירושלים. לייבל'ה פונה בקריאה לראשי המטות לקחת פסק זמן מהבורקס ולהגיש דברים אחרים ולפחות לגוון קצת אם לא לשמור על בריאות נכונה לקראת הבחירות. 

אפרופו חברי אגודת ישראל שלא נחים לרגע, השבוע הם ביקרו אצל האדמו"ר מקרעטשניף בביתו בקריה ברחובות, שם שמעו דברים חוצבים ונשגבים לאחר שכולם יצאו שאל לפתע הרבי בחיוך. "איפה בבציק?", והאיש החזק בלשכת ליצמן נקרא במהירות לקודש פנימה לברכה. לייבל'ה הטה אז אזנו ושמע שהרבי אומר לו "אני שומע שאתה עושה קידוש ה', גם הבוס שלך לא יודע, תמשיך כך". אמר הרבי.

עדיין באגודת ישראל. בכינוס של מועצת הקהילות שערכו בטבריה החמה ,חילקו לכל הנציגים לא פחות ולא יותר כרטיסי ביקור, בכדי שיוכלו להיות בקשר ולשלוף כרטיס ביקור בעת הצורך. לייבל'ה שכבר לא משתמש בכרטיסים מעין אלו כבר כמה שנים, נהנה מההתקדמות המהירה של החסידים ומציג את הכרטיסים בפרסום שני מה שנקרא "חפש את הנציג שלך". 

מי שנצפה מחלק את הכרטיסים הוא המפיק האגדי של הכינוס מוטי רבינוביץ מ'טיפ', שכמעט וקרס מרוב עומס חלוקת 'כרטיסי הביקור' המפוארים. 

עוד בכינוס של הקהילות, ראה לייבל'ה את שרוליק ורטהיימר שמחתן את בתו ביום הבחירות לייבל'ה ראה את ורטהימר מזמין את בבצ'יק לחתונה ובבציק הבטיח כי יגיע לשמוע את התוצאות בחתונה, מצד שני יממה קודם מחתן הרמ"ט של ליצמן חיים יוסטמן את בתו.  

קודם הכינוס ראה לייבל'ה את ח"כ ישראל אייכלר בציון רבי עקיבא, שם הוא העתיר בתפילה בצל המתיחות בצפון, וכך בזכות התפילות כל אזור הצפון הפך לרגיעה אחת גדולה. 

גם למשרדי 'דגל התורה' בבני ברק הגיע לייבל'ה השבוע, כדי לבדוק את מצב הדופק וראה את הנהגים של היו"ר גפני, שלומי פולק ופנחס ארליך ברגע של נחת מרימים במשרד את הזמר דוד בלוקה מפעיליה הנמרצים של 'דגל' בטבריה. 

וגם את האיש שלא מפסיק לדברר את ש"ס, אשר מדינה ראה לייבל'ה לקח הפוגה קלה והגיע לבנייני האומה לשבת כאחד הצופים בהופעה של מוטי שטיינמץ ומרדכי בן דוד. 

לייבל'ה גם לא ויתר השבוע על כינוס ה'מועצת' החסידית שהתקיימה בשומר הכותל בירושלים, שם ראה שוב את בבצ'יק ממתין כמובן לאדמו"ר מגור וגם כדי להישאר בשליטה ולראות שהכל בסדר. בין לבין הראה בבצ'יק לסגן השר פרוש, את נוסח ה'קול קורא' החריף שהגיע במייל של המכשיר הכשר שברשותו. 

אי אפשר היה שלא לפספס את בואו של הרבי מבעלזא לישיבת המועצת. כבר כמה דקות קודם לכן הביא דובר החסידות וינברגר ממטה ההסברה את הכסא מהבית ברחוב דובר שלום. 

כהכנה לבואם של האדמו"רים, נצפו הרל"ש של אייכלר חיים רבינוביץ יחד עם יוסי צלינקר ממטה ההסברה, כשהם תולים את השלטים של 'ברגע האמת' למען יפארו את הכניסה המפוארת והמיתולוגית. 

ואי אפשר בלי אלו שהמשיכו את בין הזמנים: בשדה התעופה בגרמניה ראה לייבל'ה את האיש ומלחמות השבת יצחק גולדקנופף, כשהוא משמש כחזן על אדמת גרמניה, מאחוריו נראה הרב רמי ראבד. ללייבל'ה נודע כי הם חזרו מהנופש של יוסי גרז באוסטריה. 

ולקצת חדשות מניו יורק ששבה מהקאנטרי, מנחה האירועים ידידיה מאיר שיצא ל"שליחות" יחד עם רעייתו בניו יורק ראה לייבל'ה שהוא מתרגל מהר לסיסטם ביום שישי. 

ואת איש החסד הנשדד חיים יצחק כהן ראה לייבל'ה מסייר בשדרות בורו פארק כאחד האדם ממש וזאת כנראה לקראת גיוס כספים גדול לשנה החדשה. 

בבית הכנסת ללא הפסקה 'שומרי שבת' לכד לייבל'ה שניים; את הנגיד מענדי פרוכטר מהיין, יחד עם העסקן של נדבורנה דובי רוט. השניים מתפללים בכוונה גדולה וזכו לתיעוד פפארצי היישר משליחו הנאמן של לייבל'ה. 

לייבל'ה הגיע השבוע לנחם אבלים את בני משפחת ברייטקופף היקרים שישבו בעמק הבכא על פטירת אמם הרבנית ע"ה, לייבל'ה הגיע לנחם את ר' שימען יאיר, ור' חנני הגיע ברגליים כושלות לנחם ושאל את שימען 'מה הניחום?' שימען בתשובה הביא את מה שכתוב ברמב"ם ולייבל'ה הבין כי "זה הניחום". 

בין היתר ראה לייבל'ה את ח"כ יעקב אשר, ועורכי משפחה יהודה רוטשטיין, לצד העיתונאי יצחק פלדמן שניחמו. 

בהמשך ראה את רב הכותל והמקומות הקדושים הגר"ש רבינוביץ ולידו גדול אנשי הפרסום והמודעות בדורנו נתי קרויזר מנתיב מדיה. 

גם את ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין ראה לייבל'ה מנחם מקירות ליבו. 

ואפרופו רובינשטיין. השבוע הוא נצפה בבני ברק חונך מכון כושר חדש גרייט-שייפ ברחוב בן גוריון למען יוכלו תושבי עיר התורה והחסידות להשיל ממשקלם. 

תמונה מהממת היישר מהמשמש צדה הבוקר את עינו של לייבל'ה מחוץ לאולפני רדיו דרום לאחר שיצאו משעה של שידור אצל מנדי ריזל, נצפו ח"כ טסלר, דוברו שמוליק שוק והעוזר חיים מאיר ולצר, כשהם בודקים את ההודעות שהגיעו במהלך השידור. 

גם שורת שמחות ליוו את לייבל'ה השבוע, בבנייני האומה ראה את האדמו"ר רבי משה אבוחצירא ומנכ"ל מוסדות 'תפארת בבא סאלי' גואל ועקנין מגיעים לחתונת בן הגאון רבי מנחם מנדל פומרנץ ראש מתיבתא' 'עוז והדר'. 

ובשבע ברכות לבן רבי משה אבוחצירא ראה לייבל'ה את עורך עיתון 'הדרך' אברהם דב גרינבוים מתברך בדחילו ורחימו מהראשון לציון הגר"י יוסף שבירכו בברכת "כתיבה וחתימה טובה". 

וברכה מיוחדת במינה ראה לייבל'ה אצל שר התורה הגר"ח קנייבסקי את ר' ישעיהו יחיאל מאיר (שי) גראוכר שמאיר את עיני עם ישראל ובפרט את עיניו של הגר"ח בחידושיו המופלאים הגיע בערב ראש חודש אלול לגיל שלושים ומה יותר מתפילה בנץ אצל שר התורה יחד עם קול השופר, לאחר התפילה קיבל ברכה כמו שרק הוא יודע להוציא. לייבל'ה מצטרף למזל טוב לפני הנסיעה למרן ה'חפץ חיים' והגאון מוילנא. 

בצל איסור ההופעות המגדריות ראה לייבל'ה את עוזר דרוק מסביר לאריה זיסמן ולנציגים החיפאים את הסיבה האמיתית למה בית המשפט ביטל את המופע בחיפה... הייתם לוקחים את דיקמן לא היו בעיות... סיכם עוזר בכמה מילים. 

ואפרופו דיקמן לייבל'ה ראה אחרי המופע בבאר שבע את יואלי דיקמן שהגיע ישירות למשה גבריאלוב האגדי מהמעדנייה של בני ברק. 

ומרדכי בן דוד יצא יחד עם הזמר שלומי גרטנר לאכול אצל בערל'ה בגבעת שאו, השניים טעמו וטעמו ולא הפסיקו לטעום מהמאכלים של בערל'ה התותח וגם נעמדו להצטלם. 

ברחוב רשב"ם בבני ברק ראה לייבל'ה אורח שקפץ לביקור בישראל, המשנה לראשות עיריית ירושלים חיים כהן המחתן את בתו, הגיע להתברך אצל שר התורה הגר"ח קנייבסקי. לייבל'ה שבדיוק הגיע לתפילה בלדרמן, לכד את כהן מנייעס עם עוברי אורח, כהן יחתן את עם בנו של ליאור גבאי מנכ"ל 'נאות מרגלית'. 

לייבל'ה גם הגיע לירושלים ישר לדפוס, עקב הספר החדש שיצא לאור מהסופר וסגן עורך משפחה אריה ארליך, יחד עם הצלם המיתולוגי ברוך יערי בשבילכם אלי גרינוולד. השניים שנושמים את מאה שערים וירושלים, הוציאו יחדיו ספר מדהים שעוד ידובר בו רבות. לייבל'ה מאחל מזל טוב ושנת קריאה מוצלחת. 

בעוד לייבל'ה משוטט במאה שערים, לאחר ששמע על הספר הוא נתקל במראה מרגש במיוחד: מסעדת דייטש המיתולוגית שינתה פניה לבלתי הכר אז לקוראינו המודאגים האוכל באותו טעם מיוחד ובעיקר השניצלים, לצד השירות המעולה של האחים דייטש המתוקים והחזן ויסמן וכמובן הכל במקום מחודש יפה וממוזג. 

ובהזדמנות זו לייבל'ה מאחל מזל טוב למנכ"ל המסעדה יוסי דייטש (לא הסגן), שחיתן השבוע את בתו בשעה טובה עם בן הרב מאיר הולצמן מביתר. 

השבוע השתתפו עשרות גבירים מהארץ ומחו"ל הגיעו להשתתף במעמד ההכתרה של הגאון ר' יצחק ברקוביץ לראש ישיבת "אש התורה" בירושלים, מי שנראה נואם הכבוד הוא ח"כ יצחק פינדרוס שקפץ ממרפסת ביתו ברובע היישר לגג הישיבה. 

וממלא מקום ראש העיר ירושלים אליעזר ראוכברגר, בשיחה ארוכה ובלחיים עם  האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא לאחר שהוזמן אישית על ידי רבי רפאל להשתתף בחתונת בנו.

ומי שנצפה השבוע בכושר גופני הוא ראש העיר ביתר מאיר רובינשטיין שבחתונת משפחת קליין שהתייתמו מאביהם ז"ל הרים ראש העיר שני ילדים ביחד על כתפיו וביצע את הריקודים הירושלמים המפורסמים בהם הוא מומחה. 

והחברים משכונת ברכפלד במודיעין עילית הצליחו להפתיע את חבר מועצת העיר נחמן ניימן לרגל הגיעו לגיל 35. ניימן הובא ליער בן שמן, שם המתינו החברים עם סעודת ענק ומוזיקה לצד קליפ שהוסרט מכל המברכים מרחבי העולם. גם לייבל'ה חשב לבוא אך נרדם ושלח ברכה מצולמת. 

אפרופו העיר מודיעין עילית, ללייבל'ה פינה חמה בלב לשיעור הגדול הנמסר באשמורת הבוקר בברכפלד, לרגל סיום בין הזמנים יצאו משתתפי השיעור לגני יהושע, ובהפקת ענק של נשיא השיעור העסקן אבי חרלפ, הופק להם חנות פלאפל יוקרתית שלא מביישת את הפלאפל בדרך למודיעין. 

ובסיור ליל שישי בבני ברק, ראה לייבל'ה את איש החסד פנחס שרף לא נח לרגע בחלוקה הלילית הקבועה לחלות והלחמניות בשיכון ויז'ניץ. 

ולפינת המזל טובים השבועית והמורחבת

ברכת מזל טוב לח"כ ישראל אייכלר סגן יו"ר הכנסת, שבין סיור בחצור ובאשקלון ותפילה ברבי עקיבא חגג את שמחת בר מצווה לנכדו ואף נכנס לקודש פנימה לאדמו"ר מבעלזא להתברך, גם בברכת השנים וגם לרגל השמחה. 

איש החסד הרב חנניה צולק יו"ר ארגון 'עזר מציון', חגג השבוע את שמחת נישואי בנו המוז'יניק בשעה טובה ומוצלחת, לשמחה שנערכה באולמי היכלי מלכות בבני ברק הגיעו הרבה הרבה רבנים ואישי ציבור. 

העסקן והמחנך הרב מרדכי בלוי ממשמרת הקודש למשמרת רגילה, חגג את הולדת נכדו בן לבנו הרה"ג יעקב בלוי ראש כולל 'אוהל רפאל ואסתר' במודיעין עילית השבת השלום זכר בנאות הפסגה.

ברכת מזל טוב ליענקי איצקוביץ יו"ר ארגון 'השומרים' בוויליאמסבורג בניו יורק ומעסקני חסידות סאטמר, לרגל נישואי בנו עם בת הרה"ח ר' אברהם ברוין מנאמני בית האדמו"ר מסאטמר, שמחת הנישואין תתקיים ביום שלישי הקרוב באולמי ויואל משה בשכונת וויליאמסבורג בברוקלין. משלחת של חסידים מישראל ובראשם גם חסיד מסאטמר מהר"א יצאו לחתונה. 

ומזל טוב לבעל מנגן והמנצח רובי בנט לרגל אירוסי בנו בשעה טובה ומוצלחת.

מזל טוב לר' יידל'ה וייס ממעדניית 'שאבעס' בבני ברק, לרגל שמחת הולדת הנכד הראשון בשעה טובה. לייבל'ה הגיע לשלום זכר ויצא שבע. 

ברכת מזל טוב לבחור שמואל אייכל ההויז בוחר של האדמו"ר מקרעטשניף סיגעט לרגל נישואיו, שמחת החתונה תיערך ביום רביעי הקרוב באולמי גוטניק בשכונת גבעת שאול בירושלים והרבי חזר מצרפת להשתתף בחתונה.

מזל טוב להרה"ח ר' שמואל ורצברגר משב"ק האדמו"ר מספינקא ב"ב, לרגל נישואי בתו בשעה טובה.

מזל טוב לנגיד הגדול ר' יידל מנדל לרגל חתונת בנו בשבוע הבא בויליאמסבורג, לייבל'ה מבקש לאבא הטרי אברמי זופניק יד ימינו של הנגיד שלא יעבוד קשה וידאג להפקת חתונה מושלמת. רכבת אווירית כבר ממריאה מישראל לחתונה הגדולה. 

ופה המקום לאחל מזל טוב לגיסו העסקן ר' מנדי שוימר לרגל הולדת בנו בשעה טובה, שמחת הברית מחר (שישי) בבית המדרש בית רבינו 500 בעדפארד עוו בויליאמסבורג.

ועדיין בברוקלין מזל טוב לנגיד נחום סנדרס מבעלי רשת כובעי סנדרס לרגל אירוסי בתו עם הבחור יענקי פריד מבורו פארק, לייבל'ה היה מת על כזה כסא של אדמו"ר אצלו במשרד. 

וברכת מזל טוב לצלם של ניו יורק הערשי רובינשטיין ממגזין 'די וואך' בארה"ב, לרגל נישואיו השבוע בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לר' לייזר כץ הבעלים של רשת כץ אלקטרוניקה ארצית לרגל הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה אוהב תמיד לבוא לחנות ליד מיר ולקנות מטענים.  

ולסיום בערב יום שלישי נערכה הכנסת ספר תורה לבית הכנסת ברדיטשוב קרית הרצוג בבני ברק, שיצאה מבית הגבאי מנדי קוריץ… שעות ספורות לאחר מכן, אחיו שלומי קוריץ מנכ"ל 'קוריץ מערכות', הגיע לבית החולים עם אשתו שם נולד לו בן זכר. לייבל'ה מאחל מזל טוב. 

לייבל'ה רכילות חרדית מוטי בבצ'יק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד