ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
החרמת החרדים משתלמת?

בדרך לכנסת? 'עוצמה' עוברת בסקר נוסף; ש"ס שומרת על כוחה

בשורה מעט משמחת עבור תומכי איתמר בן גביר, עקב כך שבסקר 'ישראל היום' וi24NEWS המתפרסם הבוקר, המפלגה עוברת ונכנסת לכנסת, לעומת זאת בסקר אחר, היא רחוקה מאחוז החסימה • ש"ס שומרת על כוחה • 'כחול לבן' רושמת התחזקות מאז החרמת החרדים וגם ליברמן יציב 

בדרך לכנסת? 'עוצמה' עוברת בסקר נוסף; ש"ס שומרת על כוחה
חרדי מצביע בקלפי/סקר שנשלח בסמס צילום: נועם ריבקין-פנטון/דוד כהן, פלאש 90

11 ימים למועד ההצבעה בקלפיות, סקר מעודד עבור מפלגת 'עוצמה יהודית' וגוש הימין כולו. בניגוד לקמפיין המתנהל בימים האחרונים מצד 'הליכוד' ו'ימינה' שקוראות ל'עוצמה יהודית' לפרוש מהמירוץ מאחר ואין לה כל סיכוי לעבור את אחוז החסימה, סקר שנערך על ידי מכון הסקרים 'מאגר מוחות' בהנהלת פרופ' יצחק כץ, שמתפרסם הבוקר (שישי) בעיתון 'ישראל היום' וi24NEWS מעניק ל'עוצמה יהודית' ארבעה מושבים. אמנם על סף אחוז החסימה אבל נספרת כמפלגה שנכנסת לכנסת ה-22.

הסקר הקיף 603 נשאלים, שהם מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, עם טעות דגימה של 4%. על פי הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום, התוצאות היו, ש'הליכוד' היא המפלגה הגדולה עם 31 מושבים בכנסת ואילו 'כחול לבן' עם 30 מושבים בכנסת. שתי המפלגות נחלשות מכוחן הנוכחי, אך 'הליכוד' ביתרון של מנדט.

במקום השלישי ניצבות עם 11 מושבים, מפלגת 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן וכן 'הרשימה המשותפת' של איימן עודה.

אחריהן, מפלגת 'ימינה' בראשות איילת שקד עם 8 מושבים. גם תנועת ש"ס בראשותו של אריה דרעי שומרת על כוחה ומקבלת בסקר 8 מושבים. על פי תוצאות הסקר, ח"כ יצחק פינדרוס לא יכנס בי"ז באלול לכנסת ה-22, שכן מפלגתו 'יהדות התורה' מקבלת רק 7 מושבים.

בתחתית הסקר, מפלגת 'העבודה - גשר' ששומרת על כוחה הנוכחי, עם ששה מושבים, 'המחנה הדמוקרטי' מתרסק אל עבר אחוז החסימה עם ארבעה מושבים בלבד. ואחרונה מתנדנדת על סף אחוז החסימה, מפלגת 'עוצמה יהודית' בראשות איתמר בן גביר - שעוברת בקושי. 

יצוין כי גם בסקר של ערוץ הכנסת שהתפרסם אתמול (חמישי), עוצמה יהודית מקבלת ארבעה מנדטים.

לפי תוצאות הסקר, חלוקת הגושים - 58 לגוש הימין, לעומת 51 לגוש השמאל-ערבים כשבתווך 'ישראל ביתנו' עם 11 מושבים.

מי המתאים ביותר לכהן כראש ממשלת ישראל?

40% ממשתתפי הסקר רוצים לראות את בנימין נתניהו ממשיך להנהיג את המדינה, לעומת 23% שמעוניינים לראות את בני גנץ - ראש הממשלה.

אחריהם בהפרש עצום, איילת שקד עם 5%, עמיר פרץ עם 4%, יאיר לפיד עם 3%, אהוד ברק 3%, ואביגדור ליברמן גם כן עם 3% בלבד.

סקר נוסף: שוויון בין המפלגות הגדולות - ש"ס לא מאבדת טיפה 

וזהו לא הסקר היחיד שמתפרסם הבוקר, סקר שערך מכון סמית' בהנהלת רפי סמית', כסקר השבועי של רדיו '103fm, בדק אפשרות ביטול הרוטציה בראשות 'כחול לבן', וריצה בלעדית של בני גנץ לראשות הממשלה, ללא יאיר לפיד. התוצאה היא שבתרחיש כזה עשויה 'כחול לבן' להיות המפלגה הגדולה ביותר, אולם את המנדט הנוסף היא 'שותה' מתוך גוש השמאל, ממפלגת 'העבודה־גשר'.

אי לכך, גם השבוע מאזן הכוחות בין הגושים נותר דומה: יתרון קל, אך יציב, של שני מנדטים לגוש הימין על פני גוש השמאל־מרכז בשיתוף 'הרשימה הערבית המשותפת'. מפלגתו של אביגדור ליברמן, שומרת על כוחה בסקרים עם נתון דו־ספרתי מרשים של עשרה מושבים, שעשויים להכריע את הרכב הממשלה הבאה. גם השבוע, ללא ליברמן, יתקשו שני הגושים הפוליטיים להרכיב את הממשלה הבאה.

על פי הסקר, נרשמה השבוע עלייה בכוחה של מפלגת 'כחול לבן', לראשונה מאז ההכרזה על הבחירות החוזרות, המפלגה בראשות בני גנץ ויאיר לפיד רושמת בסקר השבועי תחזית זהה לזו של 'הליכוד' - 32 מושבים, אולי זהו אפקט הפניית העורף למפלגות החרדיות והדתיות באמצעות ההחלטה הרשמית, שלא לצרפן לקואליציה עתידית שירכיב גנץ.

ירידה של מנדט רשמו שתי מפלגות משני צידי המתרס הפוליטי: 'ימינה' בראשות איילת שקד ו'הרשימה המשותפת', שעומדות השבוע על צפי ל-9 מושבים בכנסת ה-22.

שאר נתוני הסקר לא מספקים הפתעות של ממש, המפלגות החרדיות שומרות על כוחן מהסקרים הקודמים שערך סמית' - 15 מושבים. כאשר ש"ס רושמת 8 מושבים ו'יהדות התורה' 7. 'המחנה הדמוקרטי' מתייצב על שבעה מושבים, ו'העבודה־גשר' נותרת על כוחה עם ששה מושבים.

מתחת לאחוז החסימה ממשיכה לבלוט מפלגה אחת בלבד - 'עוצמה יהודית', ש-2.5 אחוזים מהנשאלים העידו כי בכוונתם להצביע למפלגה בראשות עו"ד איתמר בן גביר, נתון זהה לזה שנרשם בסקר של 103FM בשבוע שעבר.

הסקר בוצע בתאריכים 5 ו-4 בספטמבר בשיטות סטטיסטיות מקובלות בשילוב של פאנל אינטרנטי וריאיונות טלפוניים בשעות היום והערב, בקרב 650 איש/ה שענו בפועל, כמדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל (גילי 18 ומעלה). טעות הדגימה עומדת על 3.9 אחוזים. שיטת הדגימה היא אשכולות דו־שלבי, כאשר מספר המתבקשים להשתתף עמד על 3,773 בני אדם. 

סקר מנדטים רפי סמית מאגר מוחות בחירות 2019 סקר בחירות סקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד