י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
סערת חוק המצלמות

היועמ"ש: "מניעה משפטית"; נתניהו: "מנסים לגנוב את הבחירות"

סערת חוק המצלמות: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בחוות דעת מפורטת בנוגע להצעה לתקן את חוק הבחירות לכנסת • ראש הממשלה נתניהו אמר לפני המראתו חזרה לישראל מלונדון: "מנסים לגנוב את הבחירות על ידי כך שמונעים את הצבת המצלמות. זה מטריד אותי"

היועמ"ש: "מניעה משפטית"; נתניהו: "מנסים לגנוב את הבחירות"
רה"מ והיועמ"ש צילום: ג. אלינסון ות. נויברג, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הניח היום (שישי) בפני הממשלה את חוות דעתו המפורטת בנוגע להצעה לתקן את חוק הבחירות לכנסת, לתיעוד חזותי ו/או קולי בקלפיות.

היועץ המשפטי לממשלה קובע כי קיימת מניעה משפטית לקדם את ההצעה. חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה הופצה לפני זמן קצר לשרי הממשלה, באמצעות מזכירות הממשלה, לקראת ישיבת הממשלה שבה תועלה ההצעה לדיון ונקבעה ליום א' הקרוב.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי היועץ המשפטי לממשלה יגיע להשתתף בישיבת הממשלה.

מתוך המסמך שהגיש היועמ"ש

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו, דקות לפני המראתו חזרה לישראל (שישי) מביקור מדיני בלונדון, התייחס לסוגיה: "מה שמטריד אותי עכשיו זה שמנסים לגנוב את הבחירות. זה מטריד אותי. מנסים לגנוב את הבחירות על ידי כך שמונעים את הצבת המצלמות. אנחנו לא רוצים שיגנבו את הבחירות, ולכן אנחנו דורשים שיהיו את אותן מצלמות".

כזכור, אמש דיווחה הכתבת דפנה ליאל ב'ערוץ 12', כי במשרדי היח"צ והאסטרטגיה של "קייזלר ענבר" שעובד עם 'הליכוד', הכשירו במהלך יום האתמול (חמישי), עשרות נשים, שתבדוקנה נשים ערביות העטויות רעלות וזאת בכדי למנוע זיופים בקלפיות ביישובים ערביים.

אותן הנשים שהוכשרו ואלה שיוכשרו בימים הקרובים, ישמשו כמשקיפות רשמיות מטעם 'הליכוד' ותפקידן יהיה לבדוק גם מתחת לרעלות במידה ועולה חשד לניסיון זיוף באותה קלפי. המהלך מעורר סערה פוליטית, מאחר ו'הליכוד' מעביר בעצם מסר גזעני, שה"ערבים גונבים את הבחירות".

לצד זאת, בליכוד לא מוותרים על החוק להצבת מצלמות בקלפיות והוא יעלה להצבעה בישיבת הממשלה ובוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון, למרות שבליכוד יודעים כי הסיכויים קלושים להעבירו בשלוש קריאות כנדרש, לפני מועד הבחירות. אולי בשל כך הצטיידו ברעיונות אחרים כדוגמת בדיקת הנשים הערביות עטויות הרעלות.

בנימין נתניהו זיופים בבחירות חוק המצלמות בקלפיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד