י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"תשובה מול ההסתה"

פארג' הגוי הגיע לשאול את הרבנים הלכות שבת

בכינוס שהתקיים אמש בעיר ביתר בשילוב הוקרה ל'חברת מזהירי השבת' • ראב"ד ביתר הגאון רבי צבי ברוורמן: "זכתה עירנו שראש העירייה ער לכל בקשה בכל ענייני ה'אידישקייט', השבת תציל את עירנו מהאסונות הקשים" • ר"ע ביתר מאיר רובינשטיין: "כינוס חיזוק זה - התשובה שלנו מול ההסתה החילונית" 

פארג' הגוי הגיע לשאול את הרבנים הלכות שבת
כינוס מזהירי שבת בביתר צילום: באדיבות המצלם

מחזה מרתק התרחש אמש (מוצ"ש) בכינוס מיוחד שהתקיים לחיזוק וביצור ענייני השבת בעיר ביתר, עת נעמד פארג' ה'גוי של שבת' המיתולוגי המכיר את נבכי הלכות שבת, והציג בפני רבני העיר שאלות הלכתיות שונות בהם הוא נתקל מידי שבת, בין השאר באיזון שבין ביצוע תפקידו הנוסף כקב"ט (קצין בטחון) של העיר במקרים בהם נגרם חילול שבת.

בכינוס מיוחד שנערך אמש בעיר ביתר לחיזוק וביצור חומות השבת בעיר, דנו הרבנים במגוון דרכים למנוע חשש חילולי שבת בנסיעה סמוך לשקיעה, וכן בעניינים נוספים הנוגעים לשבת, במעמד שולב טקס הוקרה וחלוקת תעודות ל'חברת מזהירי שבת'

בכינוס השתתפו חברי בית הדין וכלל רבני הקהילות בעיר, את הכינוס פתח הגאון רבי מאיר שמחה אויערבאך רב שכונת הדקל וחבר הבד"צ, שהרחיב על הצורך לתקן תקנות ולהסדיר את הדברים על מנת שלא יבואו לידי חילול שבת, ובפרט בשבתות אלה שזמני השבת מתקצרים והולכים. 

לאחריו מכן נשא דברים ראב"ד ביתר הגאון רבי צבי ברוורמן שבפתח דבריו שיבח את שיתוף הפעולה הנדיר בין כלל רבני הקהילות, וכן ציין לשבח את העובדה שהעירייה והעומד בראשה מאיר רובינשטיין שעושים רבות למען העיר בנושאים שונים, לא מזניחים את הצד הרוחני של העיר, ומבצעים בשמחה ובאהבה כל הוראה המגיעה מרבני העיר, בדבריו, עמד הגר"צ ברוורמן על הצורך החשוב בחברת 'מזהירי השבת', ועל התועלת העצומה מכך.

לאחר מכן נשא דברים הגאון רבי משה דוד אדלר רב קהילות בני התורה בשבח העוסקים בקדושת השבת בעיר ועל זכותם הגדולה.

עוד השתתפו בכינוס ונשאו דברים הרבנים הגאונים חברי בית הדין רבי שלמה איצוקביץ רבי ישראל ברזובסקי, רבי אברהם שטיגליץ, וכן הגרד"י מנדלבוים הגר"א בוטרמן הגרמ"ט וייסברגר הגר"י ברנדויין הגר"י רבינוביץ הגר"מ הלפרין ורבנים נוספים.

במהלך האירוע הוענקו לאברכי חברת 'מזהירי השבת' תעודות הוקרה עליהם חתומים כל רבני העיר.

ראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין שהנחה את המעמד ציין בדבריו את שיתוף הפעולה המיוחד והנדיר בין כל הרבנים לכל הפועלים בעיר למען האידישקייט. וציין שדווקא בעת הזו שליברמן ולפיד מתחרים ביניהם על הסתה לחילול השבת רח"ל, זו העת לבצר ולחזק את חומות השבת. כמו"כ נשמעו בקשב רב דבריהם של חברי המועצה הרב חיים ברגר והרב דוד שפיצר הפועלים רבות למען ענייני הדת בעירנו.

בסיום האסיפה הוציאו רבני העיר הנחיות במגוון תחומים, ביניהם ענין הנסיעות ברחובות העיר עם כניסת השבת, המקוואות, ורכבי המשטרה והביטחון בעיר.

 

ביתר עילית מאיר רובינשטיין הרב צבי ברוורמן שבת פארג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד