י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בושה וחרפה

צעקת ההורים: שוב עושים צחוק מילדי החינוך המיוחד

במכתב חריף שהוציאו נציגי הורים לילדים במערכת החינוך המיוחד במוסדות המוכש"ר הם קובלים על העובדה שדוחים את הדיונים בנושא שלהם לשנה האזרחית הבאה: "זה אפילו לא פלסטר קטן על חתך עמוק"

צעקת ההורים: שוב עושים צחוק מילדי החינוך המיוחד
גן ילדים. אילוסטרציה צילום: pixabay

מלחמות הורי ילדי החינוך המיוחד במוסדות המוכש"ר אינן מגיעות לסיום.

היום (שלישי) התפרסמה הודעה לפיה מתבשרים ההורים בשורה משמעותית לילדי החינוך המיוחד במוסדות המוכר שאינו רשמי. בהודעה נכתב כי ח"כ ד"ר שלמה קרעי, (הליכוד) הגיע לסיכום עם משרד ראש הממשלה, משרד החינוך, משרד האוצר ונציגי המוכש"ר על השוואת התקצוב כנדרש בחוק, לחינוך המיוחד.

בהודעה נכתב נוסח הסיכום כדלהלן:

בדיוני תקציב 2020 אשר יתקיימו בחודשים הקרובים, יובא הנושא לדיון בתעדוף גבוה מצד משרדי החינוך והאוצר - על מנת לתת מענה לגני הילדים בחינוך המיוחד המוכר שאינו רשמי בהתאמה לגני הילדים בחינוך המיוחד הרשמי, כולל סוגיית שכר הגננות במלואו, מודל תקצוב המתקצב את כל רכיבי השכר ואופק חדש, לפי פרופיל הגן ושאר הנתונים, כך שהמענה יהיה בהקדם האפשרי.

חה"כ ד"ר שלמה קרעי אמר כי: "אחרי מאבק של כשלושה חודשים יחד עם יו"ר ועדת הכספים חה"כ גפני ויתר חבריי לוועדה בקונצנזוס חוצה מפלגות ובסיוע משמעותי של ראש הממשלה ולשכתו, הגענו לסיכום והתחייבות שיאפשרו בקרוב תקצוב שוויוני מלא לילדים המיוחדים האלו. זהו צדק. החוק אוסר על אפלייה כלפיהם ועכשיו הצלחנו לממש זאת."

אלא שההורים ההמומים, לא יודעים אם לצחוק או לבכות. "עושים מאיתנו צחוק", אומרת מרגלית לב טוב בשיחה עם 'בחדרי - נשים'. "מבטיחים שיפתחו דיונים בשנת 2020, ומה עד אז? דיונים נתנו לנו שנים. דף מבטיח צריך להיות רק על מעשים, בשום אופן לא על דיונים. זה נקרא לזרוק אותנו הצדה. ההודעה שהתפרסמה אינה מהווה אפילו פלסטר קטן לכל הפצע המדמם הזה", היא מוסיפה בצער. "מישהו דחק את ח"כ קרעי לפינה", הם אומרים בתוקף. "הוא לא אשם, אבל מישהו צריך לקחת פה אחריות".

בתגובה להודעה על דיוני הוועדה ב- 2020, שלחו נציגי 'צעקת ההורים' מכתב אל יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) ושם הם דורשים לקבל תשובות.

להלן המכתב:

חינוך מיוחד מוסדות חינוך חינוך חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד