1. עמוד הבית
  2. נשים
  3. בריאות

תבחרי את הפעילות הגופנית שאת אוהבת - רק כך זה יעבוד

פילאטיס או זומבה? עיצוב או אירובי? מיכל כהן נותנת המלצה כיצד לבחור את הפעילות הגופנית המומלצת עלייך, העיקר שתזיזי את הגוף ותהיי בתנועה

מיכל כהן, י"ב אלול תשע"ט 12/09/2019 08:16

"אין כל חולי בא אליו" ספורט ספורט צילום: pixabay

דיברתי במדור שלי רבות על כאבי גוף, על הקשר בין גוף לנפש, על כאבי גב, דרכי טיפול. הפעם אני רוצה שנדבר על פעילות גופנית.

מהי הפעילות הגופנית המומלצת עבורך? אחרי שכולנו הבנו שחייבים להזיז את הגוף, מתחיל שלב הגישוש והחיפוש: פילאטיס או יוגה? ואולי בכלל כדאי בכלל זומבה?

התנועה היא חיים, תנועה היא בריאות, וכמו שהרמב"ם כתב בהלכות דעות: "כל זמן שאדם מתעמל ויגע - אין כל חולי בא אליו וכוחו מתחזק".

הריפוי הטוב ביותר לגוף ולנפש זהו עיסוק בפעילות גופנית שנותנת לך הרגשה טובה, שגורמת לך שחרור והנאה, שמשחררת אנדורפינים ומעלה את מצב הרוח.

ולכן אני לא אדם של שיטות, גם בעבודה שלי אני משלבת כמה שיטות יחד. אני אוהבת תוצאות, ולכן אני לעולם לא אמליץ לך על שיטה, אלא אני ממליצה שתלכי לנסות כל מיני סוגים, ותראי למה את הכי מתחברת, ומה הכי מתאים לך לאופי, ליכולת הגופנית ולהרגשה שלך.

מה שחשוב מאוד זה לשלב גם פעילות שמעלה דופק כמו פעילות אירובית לחיזוק הלב והריאות כגון: הליכה, ריצה, ריקוד, אירובי, זומבה ועוד.

וגם פעילות של חיזוק הגוף, כגון: פילאטיס, יוגה, פלדנקרייז, ג'ירוטוניקס, עיצוב, משקולות ועוד.

אבל בתוך כל זה יש כל כך המון מבחר, והכי חשוב שתתמידי באופן קבוע, ובשביל להתמיד את צריכה לאהוב ולהתחבר, ולכן מה שחשוב הוא שהעיקר שתזוזי! שלא תשבי במשך שעות בלי תנועה.

והכי חשוב: קניות, בישולים וניקיון אינם נחשבים לפעילות גופנית, וזה לעולם לא יכול לבוא במקום פעילות גופנית מבריאה.

נסי לחשוב איזו פעילות גופנית את מכניסה לך ללוח השבועי שלך, וזה הזמן להתחיל לזוז! בהצלחה.

הכותבת הנה מאבחנת פסיכומוטורית, מומחית לשיקום עמוד שדרה ויציבה.

לשאלות והערות: msportherapy@gmail.com





הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.