ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
חילול הקברים שנחשף ב'בחדרי'

הראשל"צ "בבקשה דחופה ובהולה" לשרים

לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף מוקדם יותר היום כי חוללו קבריהם של שמעון בן יעקב אבינו והתנא חוני המעגל וכן את הוצאת צו ההריסה לקברה של רחל אשת רבי עקיבא, פונה הראשל"צ הגר"י יוסף לשרים הרלוונטיים לפעול כדי לטפל בעניין | כמו כן, עדיין לא הוגשה תלונה למשטרה על חילול הקברים | הח"כים החרדים תוקפים ומבטיחים לפעול

הראשל"צ "בבקשה דחופה ובהולה" לשרים
הראשל"צ הגר"י יוסף צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים', הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף בפניה דחופה אל השר לביטחון פנים ח"כ גלעד ארדן וכן לשר לשירותי דת יצחק וקנין, בעניין חילול קברם של חוני המעגל ושמעון בן יעקב וכן כנגד ראש עיריית טבריה רון קובי המבקש לחלל את מתחם קברה של רחל אשת רבי עקיבא בטבריה.

"בימים האחרונים פורסם כי מקומות קדושים המוחזקים לציון מקום קבורתם ההיסטורי של גדולי קדמונינו, חוני המעגל ושמעון בן יעקב ועוד, הקיימים כבר אלפי שנים, מחוללים בצורה מחפירה, כאשר פורעים אלמונים חפרו את הקברים וחיללו אותם, וניכר הדבר כי מדובר במגמה נפשעת של גורמים עלומים, שאינם מתכוונים לחדול ממעשיהם" פותח הגר"י יוסף את מכתבו.

ומוסיף, "באתי בבקשה דחופה ובהולה אליכם, כי תפעלו באופן מיידי לחקור את העניין עד תומו, להעמיד את האחראים לדין, וכן להעמיד לאלתר שמירה ופיקוח מכאן ולהבא, כך שלא יתאפשר יותר חילול של קברי קדמונינו, שמלבד קדושתם הם נכסים היסטוריים של העם היהודי כולו".

"כמו כן לבושתנו, אני נאלץ לפנות ולבקש את התערבותכם גם בענין מתחם קברה של קבר רחל, אשת רבי עקיבא, הטמונה בעיה"ק טבריה ת"ו, אשר הוצא לו צו הריסה תמוה, על ידי ראש העיר טבריה, ונודע לי כי הוא מבקש את עזרת המשטרה בביצוע צו ההריסה שהוצא על ידו למתחם הקבר".

לסיום כותב הראשון לציון, "אבקש כי תעשו כל שביכולתכם למנוע מראש העיר טבריה להוציא אל הפועל את זממו ח״ו.
לא יעלה על הדעת, כי מקומות קדושים אלה יוותרו ללא כל פיקוח, ובפועל ניתנת הרשות למשחית להשחית ואין מי שיעצור בעדו. לטיפולכם הבהול אודה, וה' יתברך יכפר עוונות עמו ישראל".

עדיין לא הוגשה תלונה

יצוין כי נכון לשעה זו, מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה כי טרם הוגשה תלונה במשטרה על המעשים החמורים בקבריהם של חוני המעגל ושמעון בן יעקב. למרות שכבר חלפו כמה ימים.

הח"כים מגיבים 

בינתיים, במערכת 'בחדרי חרדים' נערמו תגובות מצד חברי הכנסת החרדים שביקשו לגנות את חילול הקברים המזעזע.

השר לשירותי דת יצחק וקנין מסר בתגובה: "לצערי הרב כאשר יהודי מרים יד על השבת. ועל תלמידי חכמים .ועל קודשי ישראל אז השלב הבא הוא חילול קברי צדיקים וביזוי כל דבר שיש לו שייכות לקודשי עם ישראל. כאשר מחללים קברי ישראל בתפוצות אנו מכנים זאת אנטישמיות. מה נאמר על מעשים הנעשים בארץ הקודש? אלו הם פירות הבאושים של המסיתים השכם והערב כנגד הציבור החרדי והדתי. לצערינו על שנאת חינם ועל ביזוי תלמידי חכמים חרבה ירושלים וביזוי קברי הצדיקים כמוהם כביזוי התורה כולה. ה' ייטע בתוכינו אהבת חינם וקרוב לבבות וירחיק מעלינו את כל המסיתים והמלעיגים לכל דבר שבקדושה".

יו"ר 'יהדות התורה' סגן השר יעקב ליצמן מסר, "זעזוע אוחז בנו. ההסתה נגד הדת מסורת ישראל חוצה גבולות ומגיעה למחוזות מטורפים ומבהילים. אם לא נמגר זאת נגיע לגרוע מכך וזו אחריות הרשויות לעצור את הטירוף".

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מש"ס הגיב לחילול קברי הקדמונים ואמר: "הלם וזעזוע מחילול קבריהם של גדולי האומה, אין ספק כי נושא זה חייב לעורר את אמות הסיפים עד למציאת אותם פורעים בזויים, לא מן הנמנע כי חילול מזעזע זה קורה בימים אלו כאשר ההסתה כנגד כל היקר לעם ישראל חוצה כל גבול ומגיעה לשיאים של שנאה תוך ניסיון למחוק את כל ההיסטוריה של העם היהודי".

"יש לעשות הכל ולהעניש את האשמים", אומר ח"כ יעקב מרגי מש"ס ומוסיף, "בימים של שיח מתלהם ומפלג שידעו כל המסיתים שהשנאה וההסתה מחלחלת אני קורא לכל ראשי המפלגות לנהוג באחריות ובממלכתיות".

ח"כ משה ארבל מש"ס מסר ל'בחדרי חרדים' כי "מחזות קשים אלו מזעזעים כל לב. לא ניתן לעבור על כך לסדר היום. אני מקבל על עצמי בלי נדר לפעול ביתר שאת לשמירה על כבודם של ישני עפר בארץ ובתפוצות. ומצפה מגורמי אכיפת החוק לפעול בכל הכלים כנגד הפורעים".

 

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד