ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
משפרים איכות חיים

עלול להכיל בוטנים? תרופה חדשה תסייע לאלרגיים בסכנת חיים

אלרגיה מסכנת חיים היא סיוט של מאות ילדים בישראל  • בארצות הברית מתחילים לשווק בקרוב תרופה שתמנע מצבים מסכני חיים אצל אלרגיים לבוטנים ותשפר את איכות החיים בכמה רמות

עלול להכיל בוטנים? תרופה חדשה תסייע לאלרגיים בסכנת חיים
בוטנים צילום: pixabay

את השנה הזו החלה בתי בכיתה בה לומדת ילדה הרגישה לבוטנים ברמה מסכנת חיים. למדנו פתאום להסתכל על כל מאכל שהוא, אפילו שוקולד מריר פשוט ביותר – לוודא שהוא אינו עשוי להכיל עקבות בוטנים. הסייעת המסורה אחראית לבדוק שאין ילדה שהביאה לכיתה מאכל כלשהו שעלול לסכן את הילדה, וכולם ללא יוצא מן הכלל מגויסים למטרה.

בישראל לבד יש מאות ילדים שסובלים מאלרגיה לבוטנים, ובהרחבה, בעולם יש מיליוני ילדים כאלו. יש אלרגיות קלות יותר ויש אלרגיות ברמה מסכנת חיים – ויש מספר מקרי מוות שכבר נרשמו גם בארץ.

בשנים האחרונות מבוצעים טיפולים בחשיפות לבוטנים במינונים הולכים ועולים, במטרה "להתיש" את מערכת החיסון כך שלא תייצר עוד נוגדנים נגד רכיבי הבוטנים ותמנע את התקף האלרגיה.

כעת מתבשרים האלרגיים בבשורה חדשה, לאחר שוועדת מומחי ה-FDA אישרה את שיווקה של התרופה הראשונה בעולם לטיפול באלרגיה לבוטנים - פלפורזיה. היא אינה מרפאת אלרגיה, אם כי מונעת התקפים קשים ומסכני חיים במקרה של חשיפה מקרית לבוטנים. במשך חצי שנה בולע האדם האלרגי, כמוסה המכילה כמות מזערית של חלבון הבוטנים, כך הוא נחשף בהדרגה לבוטנים ומערכת החיסון אינה יוצרת תגובה אלרגית.

התרופה נבדקה על 551 משתתפים בגילאי 4 עד 55. במשך ששה חודשים קיבלו המשתתפים קפסולה לבליעה, כשהם מחולקים לשתי קבוצות. קבוצה אחת קיבלה קפסולה המכילה קמח רגיל וקבוצה שניה קיבלה קפסולה המכילה קמח בוטנים, במינון שהלך וגבר. כחמישית מהילדים שקיבלו את קפסולות קמח הבוטנים נשרו מהמחקר, 12% מהם בשל תגובה אלרגית או בעיות אחרות.

בשנה הבאה יחל השיווק בארה"ב ויתרחב למדינות נוספות.

 

 

 

 

 

אלרגיה אלרגיה לילדים בוטנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד