ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
ביום ראשון הקרוב:

כשחכם שלום דיבר לראשונה למצלמה • צפו ברגע הנדיר

מרן הגר"ש כהן פנה לראשונה בהסרטה נדירה כדי להזמין את אלפי בוגרי "פורת יוסף" לכנס בוגרים היסטורי • בערב ההוקרה הייחודי שיעלה על נס מאה שנות תורה והנהגה הבוקעים מכותל המזרח ומאירים את העולם התורני, יתאספו אלפי בני הישיבה לדורותיה במתחם האירועים "פביליון" בבירה

כשחכם שלום דיבר לראשונה למצלמה • צפו ברגע הנדיר
זינדל

מאה שנות תורה, עוצמה והנהגה יתנקזו היום (יום ראשון) למעמד היסטורי ומרגש, בו יתכנסו אלפי בני ובוני אם הישיבות "פורת יוסף" במעמד מרנן ורבנן ראשי הישיבה שליט"א. האירוע הייחודי יתקיים ביום ראשון כ"ב אלול בשעה 19:30, מתחם היוקרתי "פביליון" באזור התעשייה תלפיות בירושלים, ויכלול מיצגים נדירים וייחודיים שיעלו על נס את עוצמת הנחלת התורה של אימפריית "פורת יוסף".

ראש הישיבה ונשיא מועצת חכמי התורה מרן הגר"ש כהן שליט"א, חרג ממנהגו ולראשונה פנה בעזרת הסרטה בקריאה לבוגרים להשתתף באירוע, נוכח מצב הישיבה ומיזם ההמונים להצלתה שיושק בערב ההיסטורי. האירוע יכלול כאמור אלפים שזכו לטעת אוהלם ולהשתית ביתם בבית הגדול שהעמיד רבים לתהילה, ובראשם כל גדולי יהדות ספרד בדורות האחרונים ללא יוצא מן הכלל. מאז הקמתה בהוראת מרן הבן איש חי זיע"א, עלו וצמחו בשעריה המוני בני תורה, לומדיה ועמליה, והיא ניצבת ועודנה פועמת כתשתית התורנית ללא עוררין של בני יהדות ספרד ועולם הישיבות בכללותו.

שנים ארוכות וגדושות מתקיימת הישיבה כמעצמה של רוח ותורה ללא הפסקה, ובה התגדלו מיטב בניו ובוניו של עולם התורה בארץ ישראל. כאילו לא עברו עליה ולצידה רוחות הזמן של מאה היסטורית, בין קירותיה עדיין עולים ומתגדלים עדרים עדרים של גדולי עולם, ומרוחה הכבירה עולים ופורחים ענפי יהדות ספרד המעטירה. ענקי הרוח המכהנים בראשה לאורך השנים והמצוינות הטבועה בנשמתה, מעמידים את פורת יוסף במקום שאין לו אח ורע: כותל המזרח ואם הישיבות בארץ ישראל, גאוות ומשוש לב כל אוהבי התורה ולומדיה.

לגיונות מלך אלו, שנחצבו והוטבעו בחותם ההשתייכות המרומם בישיבה על כל זרועותיה- בעיר העתיקה, בגאולה ובקטמון, יתכנסו לראשונה לערב מרגש בהשתתפות רבני הישיבה ובראשם הכהן הגדול מרן חכם שלום כהן שליט"א והגאון הגדול רבי משה צדקה שליט"א, המנווטים את ספינת הדגל בדור הנוכחי ובה כל יומם ועמלם.

התרגשות רבה שוררת בימים אלו בקרב כל מעגלי הישיבה המעטירה, לקראת האירוע הגדול בו יתאספו יחד בשבת אחים ובדיבוק חברים, ויחזרו ויתחברו לרגעים הפועמים בהם לעד: שנות הגדילה, הבנייה, העיצוב והחוויה בצל רבותינו הגדולים. תכנים ייחודים ומיצגים מרגשים יביאו את סיפורה של אם הישיבות, לקראת כינון והעצמת תורת רבותיה ומפעל חייהם כשאיפת בני הישיבה לדורותיה, בהכרת טובת עולמים לבית הגדול שעיני ישראל נשואות אליו.

מטעם הועדה המכינה נמסר כי הושלמו בימים אלו ההיערכויות הנרחבות לקליטת האלפים באירוע היוקרתי, בעוד שהזמנות כבוד אישיות יצאו לכל בתי הבוגרים שכתובתם מעודכנת בידי העושים במלאכה. הועדה מבקשת להדגיש כי לנוכח שנות קיומה הרבות של "פורת יוסף", הושקעו מאמצים אדירים בכדי להגיע לכל אחד ואחד מהמוני הבוגרים, אולם נוכח היקפי הרשימות וחוסרי פרטים, הם פונים בכל לשון של בקשה לכל אחד ואחד מבני הישיבה לדורותיה, לעדכן את פרטיו במוקד 4520* או בכתובת המייל  [email protected], ולוודא את הגעת הזמנת הכבוד האישית.

 

ישיבת פורת יוסף חכם שלום כהן כנס בוגרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד