כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ההספדים היו מוקדמים

האיש ששבר את תקרת הזכוכית: כך החיה דרעי את ש"ס מחדש

"ש"ס סיימה את תפקידה הפוליטי" מצלצל לכם מוכר? כך העריכו פרשנים שונים באומר ובכתובים במהלך מערכת הבחירות הקודמת, אולם עם התוצאה המרשימה אותה השיגו אז ובנוכחית, אותם מנבאי שחורות מתחפרים מבושה | ארי קלמן בטור פרשנות על הצלחתה של ש"ס בבחירות

האיש ששבר את תקרת הזכוכית: כך החיה דרעי את ש"ס מחדש
יו"ר ש"ס אריה דרעי צילום: דוד כהן, פלאש 90

לו אדם שהתעורר השבוע מתרדמת של שנה היה נקלע בימים אלה לבית הכנסת השכונתי, כנראה שלא היה מצליח למנוע את פרץ הצחוק, כשהוא היה שומע כי רק במערכת הבחירות החולפת פרשנים שונים החלו להספיד את סיעת ש"ס, לעומת העובדה שזו אולי המפלגה היחידה במערכת הבחירות האחרונה שהצליחה להביא הישג משמעותי.

מה לא נכתב על תנועת ש"ס בשנה האחרונה, "סיימה את תפקידה הפוליטי", "ש"ס הפכה לחרדית", "הציבור המסורתי כבר לא יחזור לש"ס", "נתניהו ישתה להם את כל המנדטים", ובראשם מערכת הבחירות החולפת, בה הסקרים ניבאו לתנעוה - שחורות, עד כדי כך, כשדרעי ראה סקר של חמישה מנדטים הוא כבר יכל לישון ברוגע.

חצי שנה חלפה, ובמהלכה לא הצליחה סיעת ש"ס להביא איזשהו הישג פוליטי מרשים, איזו רפורמה אדירה שתצליח להביא את הקהל המסורתי חזרה לביתו הטבעי, כך שההסבר חייב להיות שבש"ס הצליחו לשבור את תקרת הזכוכית בדרך לליבם של הציבור המסורתי, אומנם מדובר ב-70 אלף בוחרים חדשים, אך בוודאי שזו רק תחילתו של ההליך שהפעם באמת יחזיר את העטרה ליושנה.

אחד הגורמים שהצליח להחזיר את הציבור הביתה, היה כמובן העיתוי של הבחירות - חודש הרחמים והסליחות, בו אין יהודי מסורתי שהיהדות לא שבה אליו ולו במשהו, ש"ס הצליחה לתרגם את התחושות שקשה לבטא במילים, זאת באמצעות סרטונים שסחפו את הרשת כולה, כשעל המלאכה מפקד מנהל הקמפיין יענקי ביכלר, שהסרטנים תורגמו מהר מאוד למנדטים באופן נדיר.

בקמפיין מוצלח אותו ניהל בקפדנות אריה דרעי, הוא הצליח גם בפן הפוליטי לנהוג בחכמה, ההיצמדות לראש הממשלה נתניהו רק עשתה לו טוב "ביבי צריך אריה חזק", עשרת המנדטים שמתנדנדים בין הרצון לראות את נתניהו כראש ממשלה אך רצון גם לראות את ש"ס בכנסת, הצליחה להוכיח את עצמה יתר על המידה, כאשר הערכה היא שביום שאחרי נתניהו - ש"ס תחזור לשיא כוחה, אולי גם ל-17 מנדטים וזאת בעיקר בשל הטיקט החברתי.

אחרי עידן כחלון ואבי גבאי, ש״ס תישאר המפלגה החברתית מזרחית היחידה על המפה הפוליטית, בעידן של קמפיין על תחבורה ציבורית בשבת, מרכולים בשבת, חוקי גיור, ביטול רפורמת הכשרות, כותל רפורמי זה מצליח כנראה להדליק גם את מסעודה משדרות, שחוזרת לביתה הטבעי - תנועת ש"ס, גם כשהרב עובדיה כבר איננו עוד בחיים.

גם בכנסת ה-22 מוקדם מאוד להספיד את תנועת ש"ס ולקבוע שלפניה קדנציה באופוזיציה, מי שמכיר את ההתנהלות הפוליטית של דרעי לאורך השנים יודע כי במצבים כאלה אריה דרעי מגיע לשיא, הפוליטיקאי שיש שיאמרו מהטובים ביותר שראתה כנסת ישראל לא אומר יאוש, ורמזים לכך כבר ניתן לראות בהתנהלותו בחודשים האחרונים - כך או כך, לסופרים, פרשנים ואנשים מטעם שכבר הכינו את ההספד על ש"ס, מומלץ מאוד לגנוז אותו כי מסתבר שעתידה עוד לפניה והיא כאן כדי להישאר.

אריה דרעי תנועת ש"ס יענקי ביכלר בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד