י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הפלונטר של ריבלין

46 תומכים לגנץ, 40 לנתניהו, ההכרעה מחר

מלאכת הרכבת הממשלה הולכת ומסתבכת מרגע לרגע, לעת עתה מחזיק בני גנץ ביותר ממליצים מבנימין נתניהו, אולם העובדה הזאת אינה בשורה לאחרון, כאשר יש בכך יתרון | גנץ וליברמן שוחחו הערב וקבעו להיפגש מחר | וגם, המלצת 'הרשימה המשותפת' נבדקת משפטית 

46 תומכים לגנץ, 40 לנתניהו, ההכרעה מחר
ההמלצות בבית הנשיא ריבלין צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

בתום ערב גדוש בבית הנשיא בירושלים, במהלכו הגיעו חמש המפלגות הגדולות שנבחרו לכנסת ה-22, להתייעץ עם נשיא המדינה ראובן ריבלין לגבי הטלת מלאכת הרכבת הממשלה, ההכרעה תיפול מחר, אז יפעל נשיא המדינה להרכיב ממשלת אחדות שסיכוייה אפסיים.

בתום ערב זה, יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ מחזיק ברוב של 46 ממליצים, לאחר שקיבל את תמיכת סיעתו - 'כחול לבן' המונה 33 ח"כים, וכן את תמיכת 13 חברי 'הרשימה המשותפת', שלראשונה מזה שנים המליצו בפני הנשיא על מועמד ספציפי שירכיב את הממשלה, כאשר הפעם מדובר ברמטכ"ל לשעבר שהיה לכאורה אחראי להרג בני עמם במבצעים שונים עליהם פיקד.

מנגד, יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו מחזיק בערב זה ברוב של 40 ממליצים בלבד, כשקיבל את תמיכת חברי סיעתו - הליכוד, המונים 31 ח"כים, וכן את תמיכתם של תשעת חברי הכנסת של תנועת ש"ס, כשאחריהם הגיעו גם חברי סיעת 'ישראל ביתנו', המחזיקים ב-8 ח"כים, שבחרו שלא להמליץ על מי מהמועמדים.

כעת, כאשר שתי המפלגות הגדולות מנהלות קרב על המנדט השני, דהיינו מי יקבל את האפשרות הנוספת להרכיב ממשלה לאחר שהמועמד הראשון ייכשל, ההכרעה צפויה לעבור דווקא למפלגות הקטנות, כאשר היתרון הגדול הוא במועד השני. שכן הלחץ של הרגע האחרון כדי להימנע מבחירות שלישיות, צפוי לשנות את החלטת הסיעות הקטנות שגורלם עשוי להיחרץ לרעה באם יצאו למערכת בחירות נוספת.

מחר צפויים להגיע אל נשיא המדינה סיעות 'יהדות התורה', 'ימינה', 'העבודה-גשר' ו'המחנה הדמוקרטי', כאשר ייתכן וסיעת 'יהדות התורה' לא תמליץ על מי מהמועמדים, כפי שחשפנו הערב ב'בחדרי חרדים', זאת בכדי להקנות לגנץ רוב, כך שבנימין נתניהו יקבל את מלאכת הרכבת הממשלה בסיבוב השני שייחל בעוד כחודש, אם הראשון ייכשל. 

נושא נוסף שעומד על הפרק, הוא עמדת סיעת בל"ד, שמחזיקה בשלושה ח"כים מתוך 'הרשימה המשותפת', כאשר חבריה הודיעו כי הם חולקים על חבריהם שבחרו להמליץ על בני גנץ, כשבבית הנשיא התעוררה שאלה משפטית, האם הם נרשמים כחלק מההמלצה של ראשי הרשימה, או שמא לא, כאשר בפועל הם חלק מהסיעה והחרימו את הדיון היום בבית הנשיא.

כמו כן, יצוין כי בני גנץ שוחח הערב עם אביגדור ליברמן והשניים קבעו להיפגש מחר.

בית הנשיא רובי ריבלין בני גנץ בנימין נתניהו בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד