י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
גפילטע פיש או דג מרוקאי?

זוהי מנת הדג הפופולארית בארוחת ערב ראש השנה

מבין הסימנים המסורתיים בערב החג: תפוח בדבש, רימון וגם ראש של דג • ומה לגבי המאכלים המסורתיים ?! האם גפילטע פיש זו המנה הפופולארית בארוחת ערב החג?

זוהי מנת הדג הפופולארית בארוחת ערב ראש השנה

ראש השנה הוא יום חשוב שיש לו השפעה רבה על כל השנה הבאה, ולכן כל פעולה ביום הזה (גם פעולה פשוטה כמו אכילה) מקבלת משמעות מיוחדת. מסיבה זו, אנו אוכלים בליל ראש השנה מאכלים מיוחדים, המכונים גם 'סימנים', כדי לסמל שנה טובה ומתוקה.  מבין הסימנים המסורתיים בערב החג: תפוח בדבש, רימון וגם ראש של דג. ומה לגבי המאכלים המסורתיים ?! האם גפילטע פיש זו המנה הפופולארית בארוחת ערב החג?

מסקר שיזמה החברה שמגדלת את הדג "ברמונדי ישראלי" ושנערך על ידי חברת גיאוקרטוגרפיה עולה כי אצל 29.5% מהאוכלוסייה בישראל מגישים גפילטע פיש בארוחת ערב ראש השנה לעומת 23.7% שאצלם מגישים דג מרוקאי.

בארוחת ערב ראש השנה רוב המשפחות בישראל נוהגות לאכול מנת דג. סקר אינטרנטי שיזמה חברת אקוואטק פישריז המגדלת ברמת נגב את הדג ברמונדי ישראלי ושנערך על ידי חברת גיאוקרטוגרפיה בקרב 502 משיבים ישראלים, גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, מצא כי אצל 33.5% מהאנשים מגישים דג בתנור בארוחת החג, לעומת 29.5% שאצלם מגישים את הגפילטע פיש.

עוד עולה מהסקר כי אצל 23.7% מהאנשים מגישים דג מרוקאי בערב החג, אצל  11.2% מהאנשים מגישים דג חריימה. מנת דג מטוגן מוגשת אצל 10.8% מהאנשים באוכלוסייה ומנת קציצות דגים מוגשת אצל 6.6% אנשים מהאוכלוסייה, כמן כן, אצל 10% מהאוכלוסייה כלל לא מגישים מנות דג בערב החג.

געפילטע פיש ראש דג ראש השנה חריימה

 

מעוניינים לשתף אותנו במתכונים שלכם? שלחו אלינו לוואטסאפ 0583288642 או למייל [email protected] ואולי נעלה גם את המתכון שלכם.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד