כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
התיעוד האחרון

בתי המחבלים שרצחו את בחור הישיבה ייהרסו

כחודש וחצי לאחר הירצחו של החייל הקדוש דביר שורק הי"ד, כשהיה בחזרה לישיבתו עם ספרים שרכש במתנה לרבני הישיבה, הוצא צו הריסה לבתי המחבלים שעצורים בידי חמאס • בתוך כך, אתמול פורסם תיעוד אחרון של דביר לפני הירצחו

בתי המחבלים שרצחו את בחור הישיבה ייהרסו
התיעוד האחרון של דביר שורק הי"ד צילום: באדיבות המשפחה ומצלמת אבטחה

כחודש וחצי לאחר הרצח המחריד של הבחור הישיבה דביר שורק הי"ד, בסמוך ליישוב מגדול עוז, חתם היום (שלישי) מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, על צווי החרמה והריסה לבתים בהם התגוררו המחבלים שביצעו יחד את הפיגוע. צווי ההריסה נחתמו לאחר שנדחו השגות שהגישו משפחות המחבלים נגד ההריסה.

בתיעוד וידאו שהופץ בימים האחרונים, נראה דביר הי"ד דקות לפני הרצח, כשהוא יורד מאוטובוס תוך שהוא נושא ביד ימין את השקית עם הספרים שרכש בירושלים עבור הרבנים שלו.

הקדוש נראה צועד ועוזב את התחנה הסמוכה לכניסה הדרומית לאפרת - לכיוון מגדל עוז. על פי ההערכות של צה"ל והשב"כ, כבר בשלב זה, המחבלים היו במעקב אחריו. דקות ספורות לאחר מכן, הוא נתפס על ידי מחבלים, נדקר מספר דקירות שגרמו למותו - אז נמלטו מהמקום.

דביר (יהודה) שורק הי"ד, חייל בראשית גיוסו מהיישוב עופרה - נרצח וגופתו אותרה לאחר מספר שעות עם סימני דקירה על גופו באזור גוש עציון. אביו הי"ו הוא הוגה הדעות, הפובליציסט ועורך כתב העת 'השילוח', יואב שורק. סבו, בנימין הרלינג ז"ל, נרצח בסוכות תשס"א בהר עיבל.

"הוא הלך לירושלים לקנות מתנות לרבנים שלו ובדרך חזרה היה הפיגוע. הוא נמצא מחובק עם הספרים שקנה" סיפר הרב שלמה וילק, ראש ישיבת ההסדר 'אור תורה מחניים', בה למד דביר הי"ד. "דביר היה תלמיד ישיבה האהוב על כל חבריו ורבניו, וגם רציחתו הגיעה בשעה שהתנדב לטובת הישיבה בה למד, כאשר נסע לרכוש ספרים לטובת מוריו וחבריו" ספד לו הרב כתריאל ברנדר, נשיא וראש מוסדות אור תורה סטון.

יומיים לאחר הפיגוע, בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל וצה"ל, נעצרו בליל שבת שני מחבלים שביצעו את הפיגוע בו נרצח חייל צה"ל דביר שורק הי"ד סמוך ליישוב מגדל עוז. 

העצורים הם נציר סאלח חליל עצאפרה, יליד 95, תושב בית כאחל, פעיל חמאס, ללא מעצרים קודמים. עצור נוסף הוא קאסם עארף חליל עצאפרה, יליד 89, תושב בית כאחל, גם הוא ללא מעצרים קודמים. יצוין, כי עד כה טרם הוגש כתב אישום נגד המחבלים והם נמצאים במעצר ובחקירות שב"כ.

מעצר אחד החשודים

המעצרים שבוצעו ע"י כוח מיוחד של שב"כ, ימ"מ, וצה"ל, הינם שיאו של מאמץ מודיעיני ומבצעי שהחל מיד לאחר הפיגוע, במהלכו הופעלו יכולות מודיעיניות, מבצעיות וטכנולוגיות שונות של שב"כ, משטרת ישראל וצה"ל, אשר הביאו לזיהויים, איתורם המהיר ומעצרם של החשודים בבית בכפר בית כאחל. החשודים הועברו לחקירת שב"כ. חקירת הפיגוע נמשכת.

יואב שורק אביו של דביר הי"ד אמר אז על תפיסת המחבלים: "אנחנו מודים לכוחות הביטחון על הפעולה המהירה לתפיסת המחבלים, אף שצר לנו שנתפסו חיים. אנו שמחים שדביר הי"ד לא ראה את פני רוצחיו, וגם אנחנו נשתדל שלא לראות אותם, לא כעת ולא במשפט. העיקר המוטל על כוחות הביטחון הוא סיכול ומניעת פיגועים, ואנחנו מבקשים לחזק את ידיהם במלאכה קשה זו".

דביר שורק הריסת בתי מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד