י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"המסע עוד ארוך"

נתניהו יוותר על החרדים? הדרישות הדתיות של 'כחול לבן' נחשפות

לפיד אמנם מבלה בפריז, אך מצודתו פרוסה עד לישראל, כאשר הוא שולט בצוותי המו"מ ומנווט אותם | הערב נחשפות הדרישות של 'כחול לבן' במו"מ מול גוש הימין, שלא יאפשרו את הימצאות החרדים בקואליציה | גנץ מבהיר: "לא נוותר לא על עקרונותינו ולא על השותפים שלנו לדרך"

נתניהו יוותר על החרדים? הדרישות הדתיות של 'כחול לבן' נחשפות
בני גנץ ויאיר לפיד צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ימנע צירוף החרדים לממשלת האחדות: יממה לאחר שהחלו במגעים באופן רשמי, כשהבוקר (שלישי) נועדו לראשונה צוותי המו"מ המשותפים לפגישה ראשונה - הערב נחשפות הדרישות של 'כחול לבן', שצפויות להשאיר את הסיעות החרדיות מחוץ לקואליציה.

על פי הפרסומים הערב, ב'כחול לבן' הציבו רשימת דרישות בנושאי דת ומדינה ובהם: דרישה להעביר את חוק הגיוס ככתבו וכלשונו - אליו התנגדו בסיעות החרדיות, הפעלת תחבורה ציבורית בשבת וכן נישואים אזרחיים.

דרישות נוספות שהוצבו בפני השר יריב לוין שניהל את המו"מ בשם הבלוק הימני, דרישה לאשר את מתווה הכותל שגרם למשבר עם הסיעות החרדיות וכן דרישה נוספת לבטל את חוק המרכולים שחוקק לדרישת הסיעות החרדיות בכנסת ה-20.

לא ברור האם הדרישות הללו, הן כאלה שנועדו להכשיל את ממשלת אחדות, או שמא דרישות אמיתיות שנועדו להביא הישג לסיעת 'כחול לבן' במו"מ, כשעל פי הדיווח של מיכאל שמש ב'כאן11', מי שמנהל בפועל את המו"מ מטעם 'כחול לבן' הוא חבר הכנסת יאיר לפיד, השולט בגנץ בשלט רחוק מפריז.

בתוך כך, יו"ר 'כחול לבן', חבר הכנסת בני גנץ התייחס מוקדם יותר היום לשיחות המו"מ בדף הפייסבוק שלו וכתב: "אנחנו בעד ממשלת אחדות רחבה וליברלית שתייצג את כלל החברה הישראלית. הדרך לאחדות שכזו עוברת דרך מהות, דרך הדברים שהבטחנו לציבור".

לדברי גנץ, "למשא ומתן עם הליכוד, כחול לבן מגיעה בלב פתוח ובנפש חפצה. עם זאת, חשוב שכולם ידעו - לא נוותר לא על עקרונותינו ולא על השותפים שלנו לדרך. המסע עוד ארוך אך בסופו אני מקווה שנוביל להקמת ממשלה טובה שתשרת את האינטרסים של מדינת ישראל ותשים את אזרחי ישראל לפני הכל".

בנוסף, השרים יריב לוין וזאב אלקין נפגשו היום עם חברי צוות המו"מ של גוש הימין והסיעות החרדיות ועידכנו את חברי הצוות בשיחות שהתקיימו עד כה עם 'כחול לבן', ודנו עימם בקווים המנחים של המשא ומתן. במסגרת העדכון הדגיש השר לוין כי הוא הבהיר באופן מפורש בפתח פגישת המו"מ עם 'כחול לבן', כי הוא מייצג את כל הגוש כולו על שלל דרישותיו.

מפלגת כחול לבן המפלגות החרדיות יאיר לפיד בני גנץ בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד