י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
גם נתניהו מסובך בסיפור

תקדים: כתב אישום נגד בכירים בקמפיין הליכוד

לבית משפט השלום בתל אביב, הוגש כתב אישום בגין הפרת חוק תעמולת הבחירות, נגד שלושה מאנשי צוות הקמפיין של 'הליכוד', בהם דוברו של נתניהו - יונתן אוריך | נגד נתניהו עצמו צפוי להיות מוגש כתב אישום בנפרד

תקדים: כתב אישום נגד בכירים בקמפיין הליכוד
יונתן אוריך צילום: פלאש 90

שבוע לאחר הבחירות, בהליך מזורז, הוגש כתב אישום נגד בכירים בקמפיין תנועת 'הליכוד', כך דווח בעיתון 'דה מרקר'.

על פי הדיווח, כתב האישום הוגש על ידי עורכי הדין שחר בן מאיר ויצחק אבירם בשמו של עו"ד גיא בוסי, בא כוחה של מפלגת 'צדק' בראשות אבי ילאו, שהתמודדה בבחירות לכנסת וקיבלה רק 3,053 קולות.

כתב האישום הוגש נגד הסוקר הראשי של 'הליכוד' - ג'ון מקלוקלין, אחראי המדיה בקמפיין 'הליכוד' ודוברו של ראש הממשלה - יונתן אוריך, נגד עופר גולן, המנהל הראשי של קמפיין 'הליכוד'.

עוד ברשימת הנאשמים, תחנת הרדיו החרדית 'קול חי' ותחנת הרדיו הדתית 'גלי ישראל'. האישים והגורמים הללו, נאשמים בכך שביצעו את העבירות המיוחסות להם באופן מודע ומכוון ובניגוד להחלטותיו של יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר.

ב'דה מרקר' מציינים כי מלבד שלושת האישים ותחנות הרדיו, צפוי להיות מוגש בנפרד, כתב אישום גם נגד יו"ר 'הליכוד' ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעל פי אותם עורכי הדין שהגישו את האישום, היה מעורב באותן עבירות, כך למשל בעובדה שהתראיין לאותן תחנות רדיו ביודעו את האיסור שבדבר על פי חוק הבחירות. בכך גם נאשמים אנשיו עופר גולן ויונתן אוריך שדאגו מאחורי הקלעים לארגן את אותן ראיונות, למרות שידעו כי הם עוברים על צו יו"ר ועדת הבחירות.

אתם בוודאי תמהים, מנין הכוח לצמד עורכי דין להגיש כתבי אישום? על פי חוק הבחירות (דרכי תעמולה) בסעיף 18 נכתב סעיף מעניין, לפיו, "רשאים גם חבר של ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ובא כוח של רשימת מועמדים לכנסת להביא אדם בפלילים בשל עבירה לפי חוק זה", כלומר עורך דין מטעם אחת הרשימות לכנסת יכול להגיש כתב אישום לבית משפט - נגד מועמד אחר או אנשיו, שעברו על חוקי התעמולה.

הסוקר האמריקאי מקלוקלין מואשם בכך ששידר יחד עם נתניהו משדר חירום בדף הפייסבוק שלו - פחות מ-24 שעות לפתיחת הקלפיות, במהלכו הציג סקר לפיו מפלגת 'עוצמה יהודית' לא עוברת את אחוז החסימה. דבר שהיה אסור על פי צו שהנפיק השופט חנן מלצר.

מפעילי הקמפיין של 'הליכוד' ברשת, יונתן אוריך ועופר גולן מואשמים בכך שהפעילו בוט בפייסבוק בעיצומו של יום הבחירות שהציג לגולשים בו, את הכיתוב הבא, "הסקרים שלנו מראים שאנחנו קרובים מאוד לממשלת שמאל של לפיד וגנץ, שבה עודה וטיבי יהיו שרים".

כתב אישום תעמולת בחירות תנועת הליכוד יונתן אוריך בנימין נתניהו עופר גולן רדיו קול חי גלי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד