ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
"ביבי ילך לטפל בתיקיו הפליליים"

גנץ באולטימטום לנתניהו: פירוק הבלוק כתנאי להמשך השיחות

לאחר שהנשיא ריבלין הטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על נתניהו, המחזיק ב-55 ממליצים בלבד, יו"ר 'כחול לבן' מקשיח הערב את לבו ומצהיר כי לא יסכים לשבת בממשלה תחת נתניהו, זאת לצד אולטימטום לליכוד, להגיע לשיחות המו"מ ללא ייצוג המפלגות החרדיות ו'ימינה'

גנץ באולטימטום לנתניהו: פירוק הבלוק כתנאי להמשך השיחות
בני גנץ צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

סוף למגעים: לאחר שני מפגשים בלבד, נראה כי הגיע סוף למגעים ולדיונים בדבר ממשלת אחדות בין 'הליכוד' ל'כחול לבן', כאשר בני גנץ מציב אולטימטום נגד ישיבה בממשלה תחת בנימין נתניהו, כשהוא מציב תנאי להמשך השיחות עם 'הליכוד' 
בדרישה לפרק את הבלוק עם מפלגות 'ימינה' והחרדים.

בהודעה ששיגר הערב (רביעי) בני גנץ, הוא הבהיר, "האחדות אינה אילוץ בחירות מבחינתי, אלא רצון אמיתי הנובע מהצורך לאחד את חלקי העם, ולייצר שלטון יציב ובעל יכולת משילות. שלטון שיפעל לתיקון בעיות העומק בחברה הישראלית. לאחר הפגישה האחרונה אצל הנשיא, ולבקשתו, נועדו יו"ר צוות המו"מ מטעם כחול לבן ויו"ר צוות המו"מ מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו".

"לצערנו", מציין חבר הכנסת גנץ, "כבר בראשית הפגישה הודיע מר יריב לוין מטעם ראש הממשלה, כי הוא מייצג את הבלוק שבנה הליכוד עם שלוש מפלגות נוספות, מפלגות הימין והמפלגות החרדיות", כשהוא מציב תנאי כי "הרכב זה לא מאפשר, מבחינת תוכן הנושאים, משא ומתן להקמת ממשלה רחבה בראשותי שתפעל למען כלל אזרחי ישראל. בפרט הרכב זה לא מאפשר להקים ממשלה שתייצג את אלה שבחרו יחד בשתי המפלגות הגדולות, אשר יקבעו מה יהיו קווי היסוד של הממשלה הבאה".

בנוסף, גנץ מטיל ווטו מוחלט על ישיבה תחת נתניהו במקרה של הגשת כתב אישום נגדו, כשהוא מצהיר כי "כחול לבן בראשותי לא מסכימה לשבת בממשלה שכנגד העומד בראשה עומד כתב אישום חמור. נושא זה לצד מרכיבי מהות נוספים, חשוב עבורנו יותר מכל דיון בנושא חלוקת תיקים או רוטציה".

שכתנאי להמשך השיחות מבקש גנץ, לפרק את בלוק הימין עם הסיעות החרדיות ולקיים מו"מ רק עם 'הליכוד'. "כחול לבן מחויבת לרעיון האחדות, אך מבחינתנו סדר הדברים הנכון הוא משא ומתן בין שתי המפלגות הגדולות - וביניהן בלבד - על מנת להגיע להסכמה על נושאי התוכן והמהות של הממשלה הבאה. נושאים שיאפשרו לחלץ את מדינת ישראל מהקשיים שהיא נתונה בהם. אם נסכים על אלה, נתפנה לדון בשאלות של חלוקת תפקידים, ומנגנון ניהול השלטון", כך יו"ר 'כחול לבן'.

‏לפיד עצמו כתב הערב ברשת הטוויטר: "בני גנץ יהיה ראש ממשלה וביבי ילך לטפל בתיקיו הפליליים. הניסיונות השקופים של הליכוד לסכסך לא מרשימים אף אחד אצלנו".

בליכוד לא נשארו חייבים ומסרו בתגובה באמצעות גורם בכיר: "האשם היחיד בכך שהמגעים לאחדות תקועים הוא יאיר לפיד, שמוכן לגרור את המדינה לבחירות נוספות רק כדי לא לראות את בני גנץ ראש ממשלה".

מוקדם יותר הערב, הטיל נשיא המדינה ראובן ריבלין את מלאכת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו וביקש מראשי המפלגות השונות להסיר את הפסילות והחרמות נגד ציבורים שלמים, כי אחרת לא תוקם ממשלה בישראל. נתניהו עצמו הודה שהסיכויים שיצליח נמוכים, אך הבטיח להחזיר את המנדט בתום 28 ימים אם ייכשל.

בתוך כך, בליכוד רוצים לשדר אחדות ומעדכנים הערב כי ראש צוות המו"מ שלהם - השר יריב לוין, זימן את צוות המו"מ של 'כחול לבן' לישיבת משא ומתן, מחר (חמישי) בשעה 11:00, בחדר סיעת 'הליכוד' בכנסת, אולם מאוחר יותר, לבקשת 'כחול לבן', ישיבת המו"מ נדחתה ליום שישי בשעה 9:00 בבוקר.

מפלגת כחול לבן בחירות 2019 בני גנץ יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד