י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התנגדות עזה בצמרת

גם יעלון מצטרף ומפרט: מדוע "רק לא ביבי"

לאחר התנגדותם הנחרצת של ראשי 'כחול לבן' גנץ ולפיד, גם מס' 3 ברשימה יו"ר סיעת 'תל"ם' מביע התנגדות נחרצת לממשלת אחדות עם 'הליכוד' כשהעומד בראשה הוא בנימין נתניהו | מדבריו, "הוא מסית ומעודד הסתה ושנאה כנגד מגזרים שלמים בחברה הישראלית"

גם יעלון מצטרף ומפרט: מדוע "רק לא ביבי"
נתניהו ויעלון צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ח"כ משה בוגי יעלון ממנהיגי 'כחול לבן', מי ששימש בעבר כשר הביטחון מטעם 'הליכוד', מצטרף גם הוא לקו שמוביל חברו להנהגה ח"כ יאיר לפיד, שלא להכנס לממשלה תחת הנהגתו של בנימין נתניהו.

לאחר שהנשיא ריבלין החליט אמש (רביעי) להטיל על בנימין נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה, ח"כ יעלון פורש את משנתו הסדורה לגבי הצטרפות מפלגתו לממשלת אחדות עם נתניהו.

"הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו לא מצביעה על מענה לאתגרי המדינה", טוען יעלון בחשבון הטוויטר שלו, ומפרט, "‏1. הוא עומד בפני 3 כתבי אישום חמורים על שוחד, מרמה והפרת אמונים, בכפוף לשימוע, שנקבע לשבוע הבא".

"2. הוא רמס בשנים האחרונות בכוונת מכוון כל נורמה של שלטון חוק, תקף באופן אישי את גורמי אכיפת החוק והסית נגדם. ‏3. הוא נהג באופן לא דמוקרטי, תוך פגיעה בממלכתיות ובמוסד הנשיאות, כאשר נכשל בהרכבת הממשלה לאחר הבחירות הקודמות, לא החזיר לנשיא את המנדט וגרר מדינה שלמה לבחירות מיותרות".

יעלון ממשיך ומונה את הסיבות להתנגדותו, "‏4. הוא מסית ומעודד הסתה ושנאה כנגד מגזרים שלמים בחברה הישראלית. ‏5. הוא טירפד אפשרות לממשלת אחדות בין 'כחול לבן' והליכוד, על ידי יצירת קואליציה של מפלגות שידאגו לחסינותו", כך שר הביטחון לשעבר שנחשב ליקירם של החרדים, כולל אותם בתוך אותה חבילה, אותה הוא מבקש להחרים.

לסיום הוא כותב, "למדינת ישראל נדרשת מנהיגות נקיית כפיים ומאחדת - מנהיגות של דוגמא אישית! בנימין נתניהו הוא דוגמא הפוכה לכך!".

בדבריו אלו הצטרף, לחברו לפיד שצייץ מוקדם יותר אמש וכתב, "בני גנץ יהיה ראש ממשלה וביבי ילך לטפל בתיקיו הפליליים. הניסיונות השקופים של הליכוד לסכסך לא מרשימים אף אחד אצלנו".

אחריו גם היו"ר ח"כ בני גנץ, שיגר הודעה לתקשורת בה נכתב, "האחדות אינה אילוץ בחירות מבחינתי, אלא רצון אמיתי הנובע מהצורך לאחד את חלקי העם, ולייצר שלטון יציב ובעל יכולת משילות. שלטון שיפעל לתיקון בעיות העומק בחברה הישראלית. לאחר הפגישה האחרונה אצל הנשיא, ולבקשתו, נועדו יו"ר צוות המו"מ מטעם כחול לבן ויו"ר צוות המו"מ מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו".

"לצערנו", מציין חבר הכנסת גנץ, "כבר בראשית הפגישה הודיע מר יריב לוין מטעם ראש הממשלה, כי הוא מייצג את הבלוק שבנה הליכוד עם שלוש מפלגות נוספות, מפלגות הימין והמפלגות החרדיות", כשהוא מציב תנאי כי "הרכב זה לא מאפשר, מבחינת תוכן הנושאים, משא ומתן להקמת ממשלה רחבה בראשותי שתפעל למען כלל אזרחי ישראל. בפרט הרכב זה לא מאפשר להקים ממשלה שתייצג את אלה שבחרו יחד בשתי המפלגות הגדולות, אשר יקבעו מה יהיו קווי היסוד של הממשלה הבאה".

בנוסף, גנץ מטיל ווטו מוחלט על ישיבה תחת נתניהו במקרה של הגשת כתב אישום נגדו, כשהוא מצהיר כי "כחול לבן בראשותי לא מסכימה לשבת בממשלה שכנגד העומד בראשה עומד כתב אישום חמור. נושא זה לצד מרכיבי מהות נוספים, חשוב עבורנו יותר מכל דיון בנושא חלוקת תיקים או רוטציה".

שכתנאי להמשך השיחות מבקש גנץ, לפרק את בלוק הימין עם הסיעות החרדיות ולקיים מו"מ רק עם 'הליכוד'. "כחול לבן מחויבת לרעיון האחדות, אך מבחינתנו סדר הדברים הנכון הוא משא ומתן בין שתי המפלגות הגדולות - וביניהן בלבד - על מנת להגיע להסכמה על נושאי התוכן והמהות של הממשלה הבאה. נושאים שיאפשרו לחלץ את מדינת ישראל מהקשיים שהיא נתונה בהם. אם נסכים על אלה, נתפנה לדון בשאלות של חלוקת תפקידים, ומנגנון ניהול השלטון", כך יו"ר 'כחול לבן'.

מפלגת כחול לבן משה בוגי יעלון בנימין נתניהו בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד