י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"השימוע לא בא לשכנע את הציבור"

מנדלבליט מסרב לבקשת נתניהו ומבקר בחריפות: בקשות סרק

לאחר שמוקדם יותר היום ביקש ראש הממשלה מהיועמ"ש, להעביר את השימוע בתיקיו בשידור חי כדי שהציבור יראה; "אין לי מה להסתיר - אני רוצה שהכל יישמע", מנדלבליט משיב לפרקליטיו כי לא ייענה לבקשה. מכנה אותה "בקשת סרק" ואומר, "השימוע לא נועד לשכנע את הציבור"

מנדלבליט מסרב לבקשת נתניהו ומבקר בחריפות: בקשות סרק
נתניהו עם מנדלבליט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת השימוע שאמור להיערך בשבוע הבא בנוגע לתיקי החדשות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, פנה הבוקר (חמישי) ראש הממשלה אל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ודרש ממנו כי השימוע בעניינו יעבור בשידור חי ובשקיפות מלאה אל כל עם ישראל.

נתניהו טען בבקשתו, כי את ההשראה לבקשה קיבל מהתנהלותם האחרונה של יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר וכן מהנשיא ריבלין, ששניהם פתחו את ההליך שביצעו אל מול הציבור בשידור חי.

אולם הערב משיב היועמ"ש לנתניהו כי לא ייעתר לבקשתו ולא יקיים את השימוע בשידור חי.

במכתב שכתב עוזרו הבכיר של מנדלבליט, עורך הדין גיל לימון לפרקליטי ראש הממשלה, הוא כותב: "הבקשה אותה הצגתם היא חסרת תקדים, ולמעשה, נעדרת כל ביסוס משפטי. כמעט והיינו אומרים כי הבקשה אינה מכבדת את הליך השימוע בפניו אנו עומדים, ומפחיתה מהחשיבות הרבה שהיועץ המשפטי לממשלה מייחס לו. למעשה, מכתבתם איננו מציג כל נימוק משפטי או אחר לקיומו של שימוע באופן פומבי. ולא בכדי".

"תכליתו של הליך השימוע היא מתן הזדמנות לחשוד המבקש זאת להציע את טענותיו בפני רשויות אכיפת החוק, ולשכנע את הגורם המוסמך כי אין הצדקה להגיש כתב אישום בעניינו. השימוע לא נועד לשכנע את הציבור, שכן ממילא ההכרעה בדבר הגשת כתב אישום היא החלטה מקצועית, המנותקת מכל סחף ציבורי, לחץ פוליטי או 'רעשי רקע' למיניהם. החלטה זו מבוססת אך ורק על הראיות ועל הדין. כך בעניינו של כל אדם וכך גם בעניינו של מרשכם", כותב לימון.

העוזר הבכיר מוסיף ומנמק, "שום שימוע בעניינו של אף חשוד לא מתקיים ולא התקיים מעולם באופן פומבי. מוטב היה אם חלף העלאת בקשות סרק כגון דא בקשר להליך השימוע, אשר אתם יודעים היטב שלא יתקבלו, הייתם פועלים לקיים את ההנחיות המחייבות בהליך זה. בפרט – העברת עיקרי טיעון מנומקים ומפורטים עובר למועד השימוע", עוקץ עוזרו של מנדלבליט ומקנח בביקורת חריפה על התנהלות נתניהו וצוות פרקליטיו: "צר לנו שבמקום להגיש את טיעוני החשוד קודם למועד השימוע, מצאתם לנכון להעביר מסמך קצר ביותר וחסר כל תוכן ממשי".

נתניהו: הגיע הזמן שהציבור ישמע את הכל

הבוקר פרסם ראש הממשלה סרטון, בו הוא דורש ממנדלבליט לאפשר להעביר את השימוע בשידור חי, "בשבוע הבא יפתח השימוע בענייני. אחרי שלוש שנים של מבול של הדלפות מגמתיות, חלקיות, הגיע הזמן שהציבור ישמע את הכל. גם את הצד שלי, בצורה שלמה ומלאה - ללא מתווכים, ללא צנזורים וללא מעוותים".

"לכן אני מבקש מהיועמ"ש לפתוח את השימוע לשידור חי." דרש נתניהו ממנדלבליט והבהיר, "אני חושב שזה הדבר הדרוש וזה מה שעשה השופט מלצר ביחס לדיוני ועדת הבחירות, זה מה שעשה הנשיא ריבלין ביחס לדיונים עם המפלגות, אלה הדברים שנותנים ביטחון לציבור".

"אתה יודע שהשקיפות נותנת את האמת". פונה נתניהו ישירות בדבריו ליועמ"ש, "הרי בלאו הכי יהיו הדלפות, אנחנו רואים כבר 300 הדלפות בלי שום טיפול ובלי שום חקירה. לכן הפרקטיקה הזאת תימשך. ובכן למה שהציבור יהיה ניזון מדברים חלקיים? אדרבא, הכל שיצא, לא רק שאין לי מה להסתיר - אני רוצה שהכל יישמע. זאת בקשתי, שידור חי של השימוע, כך נבטיח צדק ואמת", כך נתניהו, אולם כאמור בקשתו נדחתה תוך ביקורת חריפה.

אביחי מנדלבליט שימוע בנימין נתניהו שידור חי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד