כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ערב ראש השנה

הלם בירושלים: הרב ברנד נפטר מדום לב בניו יורק

הרה"ג רבי שלמה זלמן ברנד זצ"ל מאנשי היישוב הישן בירושלים, שהיה מתלמידיו של הגרמ"ד סולובייצ'יק ומאנשי 'הפלג הירושלמי', נפטר בארה"ב מדום לב פתאומי • מאמצים להבאת ארונו לפני ראש השנה לארץ הקודש

הלם בירושלים: הרב ברנד נפטר מדום לב בניו יורק
הרב שלמה זלמן ברנד זצ"ל צילום: ארכיון, בחדרי חרדים

הלם בירושלים: הרב הגאון רבי שלמה זלמן ברנד זצ"ל, מאנשי היישוב הישן בירושלים ומגדולי העסקנים של 'בני תורה' של הפלג הירושלמי, נפטר באופן פתאומי לבית עולמו לאחר דום לב בעת שהותו בניו יורק והוא בן 51 בפטירתו.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הרב ברנד עבר דום לב פתאומי בארה"ב. הוא הובהל לבית החולים שם נלחמו רופאים על חייו אך למגינת לב הוא השיב את נשמתו ליוצרה. 

רבי שלמה זלמן ברנד זצ"ל, נולד בירושלים בכ"ד ניסן תשכ"ח לאביו שיבלחט"א הגאון רבי חיים אשר זליג ברנד מראשי ישיבת איתרי, ולאמו מרת מטיל ע"ה בתו של איש ירושלים הרב שמואל דייטש זצ"ל מירושלים. 

במשך שנים רבות למד בישיבת מיר והיה מקורב לראשי ישיבת בריסק הגאון רבי מאיר הלוי סלובייצ'יק זצ"ל וכן לאחיו יבלחט"א, זקן ראשי הישיבות הגאון רבי משולם דוד הלוי סולובייצ'יק. 

בשנת תשמ"ט כשהוקמה תנועת 'דגל התורה' על ידי מרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצ"ל, המנוח הקים את מטה אנשי ירושלים של היישוב הישן למען מפלגת עץ, לאחר מכן בפעם השנייה כשהקים מרן הגר"ש אויערבך זצ"ל את 'בני תורה', הוא היה מגדולי הפעילים והמקורבים לגר"ש אויערבך זצ"ל וגם אז הקים מטה פעילים בירושלים של אנשי היישוב הישן. 

בכל מלחמות הגיוס של הפלג הירושלמי, הוא היה הרוח החיה והיה נואם בעצרות ובכינוסים ופעל רבות למען העריקים שנעצרו על אי התייצבותם בלשכות הגיוס. 

הוא הותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות חתנים ונכדים הממשיכים את דרכו. אחיו הגאון רבי שמואל ברנד זצ"ל, מגדולי תלמידי החכמים בירושלים, ובעל מחבר הספרים 'ביאורי עדות' ו'ביאורי מרובה' נפטר בי"ח סיון תשע"ז.

בכל השעות האחרונות נעשים מאמצים כי ארונו יגיע לישראל ביום ראשון ערב ראש השנה תש"פ והוא ייטמן סמוך לכניסת החג. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.  

עם מורו ורבו הגאון רבי משולם דוד הלוי סולובייצ'יק ראש ישיבת בריסק. צילום: ארכיון בחדרי חרדים

דום לב הרב שלמה זלמן ברנד הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד