ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

העיר שבה נמכרו הכי הרבה דירות ברבעון: פתח תקוה

מספר הדירות החדשות ירד ב-14%; היצע הדירות שמר על יציבות; רק 17 דירות חדשות נמכרו בקרית אונו ברבעון הראשון

  • ט"ז אייר התשע"ב
פתח תקווה. צילום: מנחם הלוי
פתח תקווה. צילום: מנחם הלוי



הדשדוש בשוק הדיור נמשך: בעוד שהיצע הדירות שומר על רמה של למעלה מעשר שנים, גם מספר הדירות שנמכרו נמצא בחודשים האחרונים במגמת ירידה. על פי הנתונים שפירסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס), כמות הדירות החדשות שנמכרו בחודש מארס ירדה ב-14% ל-1,547 דירות לעומת חודש פברואר. זהו חודש רביעי רצוף של ירידה במספר הדירות החדשות שנמכרו. מספר הדירות החדשות שנותרו למכירה בסוף מארס שמר על יציבות ברמה של 20,880 דירות, בדומה לחודש הקודם. מדובר בכמות הגבוהה בכ-38% מזה שנרשם בסוף מארס 2011.

העיר המבוקשת ביותר לרכישת דירות בחודשים ינואר-מארס היתה פתח תקוה עם 349 דירות שנמכרו באותה תקופה. עם זאת, מדובר בירידה של 30% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. ירושלים מדורגת במקום השני מבחינת הביקוש עם 287 דירות שנמכרו ברבעון הראשון - מעט יותר מהרבעון המקביל של 2011. רק 17 דירות נמכרו ברבעון הזה בקרית אונו לעומת 90 דירות שנמכרו בה ברבעון המקביל ב-2010

עוד עולה מנתוני הלמ"ס כי מספר חודשי ההיצע, כלומר, מספר החודשים שיעברו עד מכירת כל הדירות החדשות שנותרו למכירה במארס 2012, הוא 12 חודשים. הקושי הגדול ביותר למכור דירה הוא במחוז הדרום שם יזדקקו ל-15 חודשים על מנת למכור דירה. 14 חודשים הוא הזמן שיחלוף על מנת למכור דירה בתל אביב. במחוז חיפה יקח 9 חודשים.
פתח תקווה קרית אונו דירות מכירה רבעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד