כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
70 שנה אחר פטירתו

בזכות 'בחדרי': שלושה חודשים אחרי והעיר הנציחה רחוב על שם הרב

לאחר סאגה של 35 שנה של פניות, ורק שלושה חודשים לאחר פניית 'בחדרי חרדים' הנציחה סוף סוף העיר הצפונית - עפולה רחוב על שם רבה הראשון של העיר ברחוב שבו יתגוררו מאות משפחות חרדיות • המעמד התקיים במעמד ניניו - פוסק ההלכה הירושלמי ומפקד פיקוד דרום בצה"ל • צפו במעמד 

בזכות 'בחדרי': שלושה חודשים אחרי והעיר הנציחה רחוב על שם הרב
מעמד קריאת שם הרחוב צילום: עיריית עפולה

70 שנה אחרי פטירת הרב הראשון של עפולה, ושלושה חודשים לאחר חשיפת 'בחדרי חרדים' - עיריית עפולה הנציחה את זכר הרב הראשון של העיר הגאון רבי דב הכהן קוק זצ"ל ברחוב מרכזי על שמו בשכונה חדשה שבה יתגוררו מאות משפחות חרדיות. 

כזכור, במשך 35 שנה נעשו ניסיונות להנציח את זכר הגאון רבי דב הכהן קוק זצ"ל, רבה הראשי הראשון של עפולה ומייסד מכון הארי פישל לרבנים ודיינים, אולם הם נתקלו בקשיים ביורוקרטיים על ידי ראשי עיריית עפולה לדורותיהם. 

לפני קצת יותר משלושה חודשים במענה לפניית 'בחדרי חרדים', הבטיח ראש העיר הנבחר אבי אלקבץ לפעול לאישור הבקשה, ואכן, כעבור שבועות ספורים פרסמה ועדת השמות של העירייה את החלטתה. 

בטקס מרגש שנערך הערב (ראשון) בעפולה נחנך שם הרחוב החדש במעמד בני משפחתו שהגיעו מכל רחבי הארץ ובראשם ניניו הפוסק הגאון רבי בן ציון הכהן קוק ראש בית הוראה הכללי ירושלים, מפקד פיקוד דרום אלוף הרצי הלוי וכן רב העיר עפולה הרב שמואל דוד וראש העיר אבי אלקבץ לצד חברי המועצה. 

בדבריו המרגשים סיפר הגרב"צ קוק על דרכי ההנהגה וההלכה של סבו והוסיף כי להתחלה יש משמעות רבה, ולכן אנו מקפידים לפתוח את השנה באכילת תפוח בדבש, "תחילתה של עפולה עם הרב הראשון שהיה אדם גדול בכל המובנים בוודאי השפיעה על שגשוגה הרוחני של עפולה ברוחניות ובגשמיות כפי שאנו עדים לה כיום".   

לאחר מכן הסירו המכובדים את הלוט מעל שם הרחוב, ושלט הנצחה מכובד שמספר על פועלו ודמותו של אחיו של מייסד הרבנות הראשות לישראל הגראי"ה קוק זצ״ל שנודע בעצמו כגאון וכיהן כרב עוד בליטא. מיד עם עלותו לארץ ישראל הוא נתמנה לרב המועצה המקומית דאז עפולה והקים בהמשך את מכון הארי פישל (לימים מכון אריאל) שהעמיד במרוצת השנים מאות רבנים ודיינים לעולם התורה. הרב דב קוק נפטר בשנת תש"י. 

הרב דב קוק זצ״ל הותיר אחריו שבט מפואר של כהנים ענקי תורה והלכה ובהם בנו הרב רפאל קוק - רבה של טבריה, נכדיו הרב שלמה קוק - רבה של רחובות, הרב נחום קוק - מרבני רמת גן זצ"ל וייבדלו לחיים טובים הרב שמחה קוק, ראש ישיבת מאור התלמוד הרב אברהם יצחק קוק, ניניו - הפוסק הרב בן ציון קוק מירושלים, המקובל הרב דב קוק מטבריה הנושא את שמו, הרב חיים קוק ראש ישיבת תורת רפאל ועוד.

עפולה קריאת שם רחוב הרב קוק אבי אלקבץ הרב בן ציון קוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד