י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מהדורה חגיגית

לייבל'ה: הצלמים נכנסו למים לתעד את הרבי

יום כיפור הותיר את חותמו על לייבל'ה, שעשה חשבון נפש אמיתי  במהלך התענית בנוגע להבטחותיו בשנה החולפת. אך לייבל'ה שאינו חובב כובד ראש, מיהר למצוא פתרון. והשבוע במהדורה החגיגית: הרכב הקודם של הרבי מגור מיותם | וגם המיליארדר ששחט כפרות לפנות בוקר, חבר המועצה הדגלאי שהפסיק לטוס לאומן והדרמה מאחורי הגניבה של הגיטרה היקרה

לייבל'ה: הצלמים נכנסו למים לתעד את הרבי
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

"מיום כיפורים שעבר עד יום כיפורים זה" זמזמם לייבל'ה ברגעים הקדושים והנעלים של תפילת 'כל נדרי' בכניסת היום הקדוש. בהבזק של רגע הלמה בראשו של לייבל'ה המחשבה על כל הנדרים שהוא נדר במדור, אך הוא נחפז להתיר את הנדרים והשבועות.

במקביל, הינדל'ה, שישבה בקומה מעל עזרת הנשים, הייתה עסוקה עד מעל הראש ורובו בסעודת צאת הצום, ביודעה שלייבל'ה אינו יכול לאכול פעמים את אותו אוכל כמו בכניסה.

למחרת, לקראת נעילה, לייבל'ה הרגיש כי הוא מקבל כוחות חדשים וקיבל על עצמו שתי קבלות: לא להחסיר מדור מהקוראים - כי זה סוג של נדר - ונדר הרי לא מבטלים. וקבלה נוספת להרבות יותר בדיווחים כדי להרבות בידיעת האמת בעולם.

מיד אחרי שסיים את הקבלות, הרגיש לייבל'ה ש'נעילה' הצליחה לחדור את השערים הננעלים ואת מה שקרה שם בשמים לא נעביר בתמונות.

מיד כששב לביתו, גילה לייבל'ה באמת ארוחה שונה בתכלית מהמפסקת ואחרי שסיים את בניית הסוכה מחיל אל חיל שב לכתוב את המדור בעודו לבוש בקיטל בוהק ולבן.  

ומי שקיים את ילכו מחיל אל חיל הוא  ח"כ ישראל אייכלר שהזדרז למחרת יום הכיפורים, לרכוש ד' מינים מהודרים. לייבל'ה שגם בחמישי הגיע לכנסת ראה את אייכלר  עם הנשק היהודי הניצחי, התייצב כחייל על משמרתו בכנסת, כמדי בוקר, לטפל בפניות עמך בית ישראל לצד דברי התורה הקבועים לאחר תפילת מנחה, בבית הכנסת של הכנסת.

לייבל'ה זוכר רכבי שרד; ומי כמובן לא זוכר את רכב השרד הקודם של הרבי מגור עוד לפני ה'סיינה', בה נהג גם המשב"ק ר' מאיר גלוזמן ז"ל. השבוע לייבל'ה ראה אותה חונה מיותמת ברחוב הרב שך בבני ברק. 

לייבל'ה הגיע בערב יום כיפור לשמגר שם ליווה נפטר לבית עולמו ל"ע, בכניסה פגש לא פחות ולא יותר את חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי דוד כהן ראש ישיבת חברון יושב עם מכשיר הסלולר ביד ונפנה לסדר דברים גשמיים שלא תמיד מצליחים לסדר באמצע הזמן. 

לאחר מכן הגיע לייבל'ה להתפלל מעריב בחב"ד ברחוב חנה, שם פגש את העסקן יענקי ברגר בסוד שיח עם חתנא דבי נשיאה של השר דרעי, הרב סננס, הידוע כאחד חשובי האברכים בירושלים ומבוגריה היותר 'ישישבשערים' של ישיבת חברון. 

מיד לאחר מכן הגיע לייבל'ה לאולמי 'בית ישראל' בירושלים, שם ראה את בחורי ישיבות 'מבקשי' של הרב מילר - שמסיימים מסכתות בסדר 'זרעים' ו'מועד' רגעים לפני היום הקדוש. 

בעת שבני הישיבה לקחו על עצמם מסכתות, ראה לייבל'ה בסוד שיח מרתק את הרב מילר ואת הרב אהרן שפירא. השניים סיכמו בהצלחה את המיזם הגדול. 

בהמשך ראה את שרגא ניימן האגדי עוזב הכל והתיישב ללמוד עם הבן לבית ועד הישיבות הרב קופמן. במאמר המוסגר לייבל'ה זוכר את קופמן שהיה חבר חדר של אליהו ארנד בפוניבז' אבל אין כאן המקום להרחיב. מה שבטוח הוא שהשניים סיימו מסכת בעיון רב עם רש"י ומפרשים. 

משם נסע לייבל'ה לבני ברק לעריכת הכפרות בחסידות ביאלא בבני ברק לפנות בוקר הגיע לייבל'ה לעשות כפרה על תרנגול הדור ולפתע פתאום ראה את הנגיד ר' דן גרטלר שהגיע לערוך כפרות, כסגולה לעשירות בעת הסיבוב של הכפרה היא עשתה מה שעשתה על חליפתו של הנגיד שמקורביו מיהרו לנקותה מכל וכל, לייבל'ה תיעד את מעמד השחיטה וכיסוי הדם של המילארדר. 

אבל את גולת הכותרת ראה לייבל'ה כמה שעות קודם בתשליך של הרבי מקרעטשניף בחוף הים באשדוד לשם הגיעו כמה צלמי עיתונות מובילים כמו גיל מגן, יוסי זליגר ומנחם כהנא מה שנקרא השוקי לררים של החילונים, מרוב התלהבות למראה העבירות השוקעות במים קפצו גם הם לתעד ולהשליך את החטאים. 

קוראי לייבל'ה השנונים בטח מכירים את התמונות של אלופים בצבא בסיורים מיוחדים מצביעים וכו', אז זהו. לייבל'ה ראה את זה במוחשי: מפקד פיקוד דרום האלוף הרצי הלוי עליו מדברים כרמטכ"ל הבא, נצפה בשיחה ערה עם עורך 'בקהילה' שלמה קוק. השניים כך נראה, הגיעו למעמד חנוכת רחוב חדש על שמו של הגאון רבי דב קוק זצ"ל-  רבה של עפולה שהשניים צאצאיו. אז שביום מן הימים שהלוי יהיה רמטכ"ל או מועמד לראש ממשלה תדעו מי החרדי שצמוד אליו.

ושעות לפני התקדש היום הקדוש, נצפה עורך 'הדרך' - אברהם דב גרינבוים שהוציא חבילה נאה לחג - במעמד הכנסת ספר תורה לבית הכנסת המקובלים בבית שמש. גרינבוים למרות המשקל הכבד של הספר הספרדי הצליח לסחוב. 

וקצת מנספחי אומן נני גרוסבוים חבר מועצת עיריית ירושלים נהג במשך עשר שנים לטוס לאומן, השנה כך נודע ללייבל'ה, הוא ויתר על זה ובעקבות שנהיה חבר עירייה ומחזיק תיק רווחה, ארגן השנה מניין מיוחד לשיח סוד והוא ניגש חזן מוסף. ביום כיפור התפלל בסנהדריה בירושלים. 

וחבר מועצה דגלאי שכן היה באומן, הוא חיים זמורה מבית שמש. לייבל'ה לא הצליח למצוא תמונה, רק ראה את המקום שלו ב'קלויז' בשורה 10 מקום 28 ובתקווה שבשנה הבאה יתקדם הלאה. 

ועדיין באומן: לייבל'ה ראה את הנגיד מויליאמסבורג שלמה פדר הידוע בהכנסת אורחים באומן לאלפים באווירה מאחדת ועילאית, נפרד מעוזריו בדרך חזור לארצות הברית. 

בנוסף ראה את בעל ה'אש דוד' - הרב פאיירסטון - יחד עם המשפיע ר' יענקוש זילברמן והרב לאנקרי נפרדים במוצאי ראש השנה. 

גם את איש העסקים הקבלן הצעיר ישראל פלדמן שטס לאומן ועבר גם דרך קייב ראה לייבל'ה מתפלל בדבקות כשהוא עטור בטלית ותפילין ושלג צח באפו.  

את ראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין, ראה לייבל'ה במקום הקבוע בחצר הציון במירון. רובינשטיין מקפיד שהתפילות היישר מאומן יעברו דרך יום כיפור אצל רבי שמעון. 

במוצאי היום הקדוש ראה לייבל'ה את העסקן מארה"ב הרב ראובן חיים וינברגר יוצא מקרית בעלזא לכיוון נתב"ג, לאחר ששהה בראש השנה וכיפור במחיצת הרבי מבעלזא וקיבל 'צידה לדרך' מהמוסדות. 

גם את העסקן מאנטוורפן - ר' מרדכי זאב שוומנפלד - לייבל'ה לא פספס במוצאי ראש השנה שניגש להתברך מהרבי. שוומנפלד שלא ידע איך יעשה כפרות עקב איסור השחיטה בבלגיה שמע ששוומנפלד טס לניו יורק וקיים את המנהג בברוקלין.

ובמוצאי יום כיפור בארה"ב ראה לייבל'ה את הרבי מבוטושאן ארה"ב וחתנו הנגיד הצעיר ר' אברמי זופניק מסתופפים בטיש אצל הרבי מבלאזוב ומסכמים איך עבר היום הקדוש. לייבל'ה היה מת לדעת על מה נסובה השיחה. 

ואיש העסקים שהיה לחזן מכל נדרי ועד נעילה לא תאמינו - נטע כץ מירושלים - שבהתראה של שעה הפך לחזן ביום כיפור בדרמקוט בדראמסלה שבהודו שם התארח בבית חב"ד באירוח למופת. יהי רצון שהתפילות יעלו עד רחוב שרי ישראל. 

אורח שהגיע לישראל הוא ליפא שמלצר, לאחר שהתחזק באומן הגיע לסבב ההופעות בשמחות בית השואבה, בשישי הוא נצפה במחנה יהודה דקות לפני כניסת השבת. 

ומי שנצפה בירושלים הוא מלך הקומזיצים דובי מייזלס שהגיע מארה"ב שמרגש עשרות אלפים הגיע לסבב הופעות בישראל ובמוצאי יום כיפור הגיטרה היקרה שאהובה כל כך על דובי נעלמה במונית.

לאחר שנעלמה, הגיע לבית של היצור של  'קה ריבון עלם - פאר דיר'. חזקי וייס יחד עם המעבד והמלחין הצעיר בנצי שטיין ושייע גרוס ודובי נאלץ לנגן באורגן.  

לאחר שהגיטרה המיתולוגית והנצחית נעלמה הגיע דובי יחד עם האיש והסטטוסים שלומי טורנהיים להגיש תלונה במשטרה. 

ופינת המזל טובים

התרגשות שיא בטאלנא בני ברק: נכד ראשון נולד לשמילו שלזינגר האיש והקיוסק, בן לחתנו הרב שמעונוביץ שנולד לו בן ראשון אחרי שתי בנות. 

ברכת מזל טוב לר' משה רוזנגרטן מנהל מגזר חרדי במחוז ירושלים בכללית לרגל שמחת הולדת בתו ביום כיפור. 

בעיצומו של יום כיפור שמחה גדולה ברשת טיפ הפקות בנימין רבינוביץ חבק בן בשעה טובה ומוצלחת. 

מזל טוב לנתי נחום מנהל אגף התבוראה בעיריית ב"ב לאירוסי ביתו עם יוסף אריה מאשדוד. 

מזל טוב לאסתר תחיה לדררמן מנהלת מותג פנינה של עיתון בקהילה להולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת.

לייבל'ה רכילות חרדית דן גרטלר דובי מייזלעס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד