י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המשבר הפוליטי

הראש"ל לנשיא המדינה: "אוי ואבוי אם יהיו בחירות שלישיות". צפו

במסגרת ביקורי החג המסורתיים, התארח נשיא המדינה ריבלין בסוכתו של הראש"ל הגר"י יוסף. הרב הראשי ביקש מהנשיא כי יפעל למען ממשלת אחדות ויעשה הכל כדי להימנע מבחירות נוספות • בהמשך הודה הרב יוסף לנשיא המדינה על שגינה את ההסתה הפרועה נגד המגזר החרדי 

הראש"ל לנשיא המדינה: "אוי ואבוי אם יהיו בחירות שלישיות". צפו
נשיא המדינה מתארח בסוכת הרה"ר צילום: באדיבות המצלם

במסגרת ביקורי החג המסורתיים, הגיע היום (שלישי) נישא המדינה ראובן ריבלין לסוכתו של הראשון לציון הגר"י יוסף. הראשון לציון ניצל את ההזדמנות וקרא לפעול למען ממשלת אחדות ולמנוע בכל מחיר בחירות שלישיות. בנוסף הוא הודה לנשיא על כך שגינה את ההסתה במערכת הבחירות החולפת כלפי הציבור החרדי 

לדברי הראשון לציון, "אני רוצה להודות קודם כל למה שהוא קרא לשלום ואחדות זה דבר גדול, ולמעלה מהכל למה שהוא גינה את ההסתה מה שעושים נגד הדתיים ונגד החרדים אני מחזק את ידו שהוא גינה את הדבר הזה ולברך שהוא ימשיך בדרך הזו", הרב יוסף הוסיף, "כולנו עם אחד עם ישראל הוא עם אחד אין לא אפשרות לעשות את כל הפילוגים האלה".

"כולם צריכים להיות מאוחדים", הוסיף הרב שהתריע מהליכה לבחירות שלישיות, "השם יעזור שייתן כוח לנשיא שימשיך עוד לפעול  ולברך על מוגמר בקרוב, לא למשוך את זה עוד חודשים, ושלא יהיה בחירות שלישיות אוי ואבוי. צריך לעשות את הדברים האלה בצורה הטובה ביותר, במהירות, ואני סומך על הנשיא בכשירון שהוא יעשה את זה בצורה הטובה ביותר" 

נשיא המדינה אמר בביקור, "אני מבקש למנוע הסתה מכל דרך שהיא ומכל זווית שהיא בתוך החברה הישראלית, אחד כנגד השני", לדבריו, "כולנו צריכים להיות אחראים שלא יסיתו נגד האחר, וויכוח הוא דבר חשוב אם הוא וויכוח לשם שמיים היא מחלוקת שמתקבלת". בהתייחסו למצב הפוליטי אמר ריבלין, "בסופו של דבר צריך להכריע עשיתי את התייעצויות לפי הזמן וקראתי לאחדות מייד צריך שגם הפוליטקאים יבינו".

בנוסף, הראשל"צ הדגיש בפני נשיא המדינה כי "עיני יהדות התפוצות נשואות לעם בישראל והם רואים את ההסתה שמתחוללת והתחוללה פה ואני מבקש ממך לפעול ולמנוע כל הסתה בעם, מותר להתווכח אך אסור להסית כנגד הציבור". שבסיום הביקור בירך הרב הראשי הראש״ל הגר״י יוסף את נשיא המדינה בחג שמח, הודה לו על הביקור ועל שימור המסורת המיוחדת והעניק לו את ספרו 'ילקוט יוסף' על המועדים, בביקור השתתפו גם מנכ״ל הרבנות הרב משה דגן ויועמ״ש הרבנות עו״ד הראל גולדברג.

ראובן רובי ריבלין הראשון לציון הרב יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד