כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

חג השבועות • אוכלים, אך לא משמינים

הסבירו לילדים על חשיבות החלב, אבל הזהירו אותם מהמוצרים המשמינים • דפנה זיו בוסאני, דיאטנית קלינית ביחידה לתזונה ודיאטה במרכז שניידר מקבוצת הכללית, עם המלצות

כוס חלב. צילום אילוסטרציה
כוס חלב. צילום אילוסטרציה

צריכת מוצרי חלב:
חג השבועות הוא הזדמנות נהדרת להציג ולהסביר לילדים על חשיבות צריכת מוצרי חלב והעשרת התפריט בסידן. קיים שפע של מוצרי חלב שונים, ברמות שומן שונות. מוצרי חלב רזים יכולים בהחלט להחליף את מוצרי החלב השמנים יותר, ללא פגיעה משמעותית בטעם. על ידי הפחתת כמות השומן, נוכל למזער את הנזק הקלורי והנזק הבריאותי הנגרם כתוצאה מצריכה גבוהה של מזון שומני. כחלק מאורח חיים בריא אין צורך באחוזי שומן גבוהים במזון והדבר נכון לילדים מגיל שנתיים ומעלה

סידן:
מוצרי חלב הם דרך מצוינת להעשרת התפריט בסידן . חשוב לאכול לפחות 3 מוצרי חלב ליום ורצוי לצרוך מוצרים מועשרים בסידן. ברשימת המוצרים המועשרים נמצאים: גבינות לבנות, גבינות קשות (עשירות בסידן אך גם עשירות יותר בשומן), יוגורט או חלב שמועשרים בסידן ומשקאות שונים על בסיס חלב.

עוגות גבינה:
עוגות הגבינה מאפיינות מאד את חג השבועות. בהכנת עוגות גבינה, מומלץ להשתמש בגבינות רזות עד כמה שאפשר, ומכילות סידן. מומלץ ורצוי לאפות גם עם גבינות רזות (2\1 אחוז שומן).

ירקות ופירות:
הירקות והפירות רק מחכים שנקטוף ונעלה אותם על השולחן. זה הזמן להכין סלט גדול עם שפע ירקות או לאכול פרי טרי ובריא. מבחינה תזונתית, עדיף לאכול את הפרי ופחות מומלץ לסחוט אותו למיץ או לאכול את הפרי מיובש. יחד עם זאת, חשוב לא להגזים בצריכה של פירות, כיוון שהם מכילים סוכר, בניגוד לירקות דלי הקלוריות.

מים:
חשוב לזכור להקפיד על שתייה בכמות מספקת. גופנו עשוי ברובו מים ועל כן חשוב לשמור על תפקוד נאות שלו, רצוי לשתות לכל אורך היום ולא לשתות את כל הכמות בבת אחת. עודף מים יוצא מן הגוף ולא נאגר באנשים בריאים, לכן יש לשתות במידה ולפזר על פני כל היום.
חג השבועות מוצרי חלב הכללית מרכז שניידר דפנה זיו בוסאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד