ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הסערה הבאה?

בית מלון חדש יוקם בשכונת מאה שערים

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, החליטה לקדם תוכנית להקמת בית מלון חדש בצומת הרחובות שבטי ישראל והחומה השלישית • כחלק מהתכנית תהרס תחנת הדלק ועליה ייבנה בית מלון בגובה 6 קומות הכולל כ-30 חדרים

בית מלון חדש יוקם בשכונת מאה שערים
מאה שערים/אילוסטרציה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה לקדם תוכנית להקמת בית מלון חדש בצומת הרחובות שבטי ישראל והחומה השלישית, על שטח תחנת הדלק המיתולוגית.

התוכנית שהוגשה ע"י חברת פז ונערכה ע"י אדר' יגאל לוי, תכלול בניית בית מלון על שטח של 388 מ"ר על שטח תחנת הדלק הממוקמת לאורך רחוב שבטי ישראל, המהווה אחד מהצירים ההיסטוריים החשובים בירושלים. כחלק מהתכנית תהרס תחנת הדלק ועליה ייבנה בית מלון בגובה 6 קומות הכולל כ-30 חדרים. 

בחוות הדעת של האגף לתכנון עיר בעיריית ירושלים שהוגשה לפני הפקדת התכנית, צוין, כי למרות שהמרקם העירוני ברחוב שבטי ישראל והרחובות הסמוכים לו, כולל בניינים בגובה של ארבע־חמש קומות בלבד, בעירייה תומכים בגובה המוצע בתוכנית של שש קומות מעל הקרקע, בשל החשיבות להוסיף חדרי מלון בעיר. עוד צוין בחוות הדעת כי העירייה תומכת בביטול תחנת דלק שממוקמת כיום בלבו של מרקם עירוני ומצויה בקונפליקטים לפרויקטים סמוכים. לדואגים מהרעש שייגרם בשל כך, ציינו בעיריית ירושלים כי ומאחר שהתוכנית נמצאת בלבו של אזור מגורים, לא תותר השמעת מוזיקה וכריזה מחוץ למבנה המלון ובמרחב הציבורי.

מתכננת מחוז ירושלים במנהל התכנון, שירה תלמי-באבאי אמרה, כי "מדובר בתוספת ראויה לאזור, התואמת את מדיניות הוועדה בדבר תוספת חדרי מלון בעיר. כמו כן, התוכנית מציעה שימוש ראוי יותר מאשר תחנת דלק, בליבו של אזור מגורים ובסמוך לעיר העתיקה".

ב'כלכליסט' מובא, כי בעיריית ירושלים מסרו כי "העיר ירושלים שוברת שיאים בשנה האחרונה במספר התיירים והמבקרים בה. אנו רואים מגמה ברורה של עלייה חדה במספר לינות התיירים בעיר. הכוונה לבנות בטווח הקצר אלפי חדרי מלון נוספים בכל רחבי העיר ופרט במרכזה ובמקומות הסמוכים לעיר העתיקה כדי לספק את הביקוש ולהעניק לכל אורח את המיטב עבורו".

מאה שערים בית מלון ועדת תכנון ובניה פז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד