ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הבטחה שקוימה לאחר שנה

טיסת בזק: באמצע חול המועד, המשפיע טס לניו יורק

המשפיע הנודע רבי נחמן בידרמן המריא אתמול בעיצומו של חול המועד לארה"ב בכדי להשתתף כמוהל בשמחת ברית נדירה | בן ראשון שנולד לאחד מחסידיו בגיל 52 | אחרי 8 שעות בניו יורק הוא שב ארצה

טיסת בזק: באמצע חול המועד, המשפיע טס לניו יורק
המשפיע רבי נחמן בידרמן צילום: באדיבות המצלם

המשפיע המפורסם הרה"צ רבי נחמן בידרמן המריא לארה"ב בעיצומו של חול המועד, בכדי לשמש כמוהל בברית לבן אחד מחסידיו.

מדובר בשמחת ברית לחסיד רבי אברהם יהודה קנובליך, שזכה לחבוק בגיל 52 - בן ראשון, שנולד לאחר הבטחה של רבי נחמן. בשבוע שעבר נולד הילד והברית נערכה אתמול (רביעי) בבית המדרש הגדול של חסידות באבוב בשכונת בורו פארק בברוקלין.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המשפיע הבטיח לחסיד לפני שנה, כי בעזרת השם הוא יזכה לבן זכר והוא יהיה המוהל. החסיד תבע את ההבטחה והמשפיע פרע את חובו.

רבי נחמן קיים את ההבטחה והמריא לביקור של שש שעות הלוך ושוב. בהן הספיק גם להתפלל שחרית בפלטבוש עם הנגיד יוסף אריה ברינר ולאחר מכן השתתף בשמחת הברית, שם שימש כמוהל לצד הרבי מבאבוב ששימש כסנדק ולאחר מכן השתתף בסעודה בסוכת הרבי ושב מיד לירושלים - עיר מגוריו.

קצת על דמותו של רבי נחמן; כפי שפרסם העיתונאי והסופר יצחק פלדמן לפני שנה בעיתון 'בקהילה', בשנים האחרונות החל רבי נחמן להנהיג סביבו מעין קהילה בלתי רשמית של מעריצים. קשה לעמוד בדקדוק אודות הנהגתו של רבי נחמן ואופייה של הקהילה המגובשת סביבו, מאחר והרב כמו התלמידים מתרחקים מהפרסום כמו מאש ובורחים מכל עניין ציבורי שהוא.

בפועל, מאות יהודים לא יעשו צעד בחייהם בלי להתייעץ עם מי שהם מכנים בקיצור - מהר"ן. רבי נחמן הוא חתנו של הגה"צ רבי שלום וינברגר זצ"ל גאב"ד טשעבא, במשך שנים התגורר בקריית מאור חיים בירושלים, כשרב הקריה הרה"צ רבי משה ארנסטר זצ"ל חתנו של ה'אמרי חיים' מויז'ניץ היה מתבטא אודותיו: "יש לנו יהלום בקריה".

כיאה לבן משפחת בידרמן, רבי נחמן נודע בעבודת התפילה שלו, שעורכת שעות רבות, וכן כבעל עצה ותושייה. הלב הגדול שלו מכיל גם את נדכאי הנפש והחולי שמוצאים מרגוע בחיקו.

עיקר הנקודה אצלו היא אהבת ישראל כלפי כל יהודי בלי שום נקודה, הגדרה ומגזר. גם יהודים שנקראים 'מודרניים' מאוד מגדירים עצמם כחסידיו. רבים משומעו לקחו ומקרוביו אינם דווקא חרדים מן המניין. רבי נחמן יוצא לערי השדה לחזק ולעורר.

בנענועים בפלטבוש אתמול.

כיום רבי נחמן מתגורר בשכונת סנהדריה המורחבת שבירושלים. תושבי השכונה מספרים על צדיק גדול שלא מחזיק על עצמו פרוטה: "למרות שיש לו כמה חסידים ברחבי העולם שיכולים לפרנס את כל מודיעין עילית, הוא עצמו לא מחזיק עליו שקל אחד! כשנותנים לו כסף הוא מיד מעביר למישהו אחר. זה דבר מדהים. פעם ליוויתי אותו לבנק, הוא היה צריך למשוך כסף, והכספומט סירב לו. הייתי בהלם, רק אתמול חנתה מרצדס הדורה ליד הבית שלו, ומתוכה יצא גביר מפורסם שכל ראשי הישיבות מחלים את פניו. הגביר ישב אצלו בבית במשך שעה ארוכה, והעניק לו סכומי עתק לצדקה. והנה, לו עצמו אין פרוטה אחת בבנק".

אם לא די בכך, גם כשהוא 'עובד' עבור חסידיו, הוא אינו מוכן לקחת מהם יתר ממה שצריך.

לידה נדירה לידה ראשונה רבי נחמן בידרמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד