י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בשכונה החילונית

לפיד הפתיע: "תרמתי כסף להקמת בית כנסת"

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד שיתפה את תחושותיה לגבי בית כנסת חדש שהוקם בשכונתה, השר יאיר לפיד ניצל את ההזדמנות והגיב כי גם הוא נטל חלק בהקמת בית כנסת

לפיד הפתיע: "תרמתי כסף להקמת בית כנסת"
יאיר לפיד עם כיפה וטלית בכותל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במענה לפוסט שפרסמה השרה לשעבר איילת שקד, בו היא שיתפה את הציבור בהקמת בית כנסת חדש במרכז החילוני של תל אביב, יו״ר יש עתיד הפתיע את הציבור וחשף כי תרם מכספו כדי להקים בית כנסת בשכונת רמת אביב בה הוא מתגורר.

בפוסט שפרסמה השרה לשעבר שקד היא כתבה: ״עם צאת החג ורגע לפני הקפות שניות, אני רוצה לספר לכם על משהו שריגש אותי הבוקר מאוד. הלכתי עם משפחתי להקפות בבית הכנסת היכל חיים בנווה אביבים" סיפרה שקד, "מדובר בבית כנסת ספרדי שבין מקימיו היה אבנר שאקי ז״ל, יהודי יקר שבעבר עמד בראש המפד״ל. משם הלכנו לבית הכנסת החדש של רמת אביב ג'. בארוע הפתיחה של בית הכנסת הבטחתי שאגיע בחגים, כעת הגיע הזמן לקיים״.

״עכשיו תקשיבו טוב לנתון הבא כי הוא די מדהים בעיני וגם קצת מצמרר״, כתבה שקד וסיפרה כי ״רמת אביב ג' זו השכונה עם ריכוז היהודים הכי גדול בעולם שלא היה בה בית כנסת והנה השנה בית הכנסת שם נפתח, אחרי עשרות שנים של מאמצים מצד ועד השכונה ולא מעט מאבקים״.

שקד ציינה כי ״זהו בית כנסת של ספרדים ואשכנזים ביחד. שי עגנון בתמול שלשום כבר ניבא שיגיע היום הזה - ״ואין לך כל שכונה ושכונה שאין בה בית כנסת״ והנה נחנך פה בית הכנסת החדש״.

שרת המשפטים לשעבר שתפה את הציבור בתחושותיה, ״הייתה לי צמרמורת. אני בטוחה שבשנה הבאה, בחגים, בית הכנסת הזה יהיה מפוצץ ואין לי ספק שתפילת הילדים התקבלה והגיעה לעולמות עליונים, כשם שנכנסה ללב שלנו״.

בתגובה לפוסט שפרסמה השרה שקד, הפתיע יו״ר יש עתיד יאיר לפיד, שדבק לו התדמית של לוחם נגד הדת בישראל, כי תרם מכספו להקמת בית הכנסת, ״אכן מרגש. אפילו תרמתי כסף להקמת בית הכנסת שלנו״, כתב לפיד.

איילת שקד יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 56 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד