י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בעקבות המקרה עם הישראלי

איגוד הג'ודו העולמי השעה את איראן מהתחרות

בעקבות המקרה עם הישראלי: איגוד הג'ודו העולמי החליט - להשעות את איראן מהתחרות

איגוד הג'ודו העולמי השעה את איראן מהתחרות
תחרות ג'ודו צילום: unsplash

לפני מספר חודשים, בעת קרב ג'ודו באיגוד הג'ודו העולמי, סירב הג'ודוקאי האיראני להלחם מול עמיתו הישראלי, ולשם כך נפסל בכוונה. זאת לאחר הוראות שקיבל מנשיא איראן.

בעקבות כך, איגוד הג'ודו העולמי החליט בימים האחרונים למנוע את השתתפותם של איראן בתחרויות. שרת התרבות והספורט מסרה, "אני מברכת את נשיא איגוד הג’ודו העולמי מריוס ויזר על ההחלטה האמיצה והמתבקשת להשעות את האיגוד האירני מכלל פעילות תחרותית ספורטיבית לאור ההפרה החוזרת ונשנית של איגוד הג’ודו האירני המונע השתתפות ספורטאים אירנים בתחרויות מול ספורטאים ישראלים וזאת בניגוד לצרטר האולימפי ולרוח האולימפית האוסרת מעורבות של פוליטיקה בספורט ולכללים המחייבים את כל המדינות החברות באיגוד".

רגב הוסיפה: "במהלך השנתיים האחרונות פעלתי בנחישות וללא לאות למנוע הדרה של ספורטאים ישראלים ודרשתי שספורטאי ישראל יוכלו לעלות בכל תחרות בינלאומית, גם אם היא מתקיימת במדינות שאינן מקימות איתנו יחסים דיפלומטים, עם דגל המדינה וסמלי המדינה והמנון המדינה ינוגן היכן שספורטאי ישראלי זוכה לכבוד להיות ראשון על הפודיום".

"מצאתי אוזן קשבת אצל נשיא איגוד הג’ודו העולמי מריוס ויזר, שפעל לממש הלכה למעשה את הערכים של התנועה האולימפית ולהרחיק את הפוליטיקה מאולמות הג'ודו. הצלחת ענף הג’ודו הישראלי והעומד בראשו משה פונטי תרמה רבות לחולל את השינוי ועל כך תודתי והערכתי.

"צר לי על המחיר הכבד שייאלצו לשלם הספורטאים האיראנים בגלל החלטות המשטר האיראני והניסיונות שלהם למנוע מהספורטאים שלהם להתחרות נגד הספורטאים הישראלים.

"אני מצפה מהוועד האולימפי הבינ"ל לאמץ את המדיניות האמיצה של מריוס ויזר לאחווה בין עמים ולדאוג שתחרויות ספורט יוכרעו אך ורק במגרשי הספורט".

איראן מירי רגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד