ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
שוב אין רוב מכריע

סקר ראשון מהבחירות: הכוח החרדי נחלש

סקר מנדטים ראשון שמתפרסם מאז הבחירות השניות לכנסת בתוך שנה, מעריך כי אילו ניקלע למערכת בחירות שלישית. התוצאה לא תשתנה בתוצאות הגושים, אך תשפיע על כוחן של מפלגות בשני הגושים | את מי יאשימו אזרחי ישראל בבחירות שלישיות ומי הוא המועמד המוביל להחלפת נתניהו

סקר ראשון מהבחירות: הכוח החרדי נחלש
דרעי גפני וליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מי רוצה בחירות שלישיות? סקר שמתפרסם הערב (שלישי) ב'ערוץ 13', מעריך כי אילו הבחירות היו נערכות היום מפלגת 'כחול לבן' הייתה נשארת המפלגה הגדולה ביותר עם 34 מנדטים, עם מנדט אחד יותר מהבחירות שנערכו בחודש שעבר.

מפלגת 'הליכוד' הייתה מתחזקת אף היא במנדט ומקבלת 33 מנדטים. כמו בבחירות האחרונות, גם בסקר זה לאף אחד מהגושים אין רוב של 61 ח"כים.

על פי הסקר, לשני הגושים יש 56 מנדטים ואילו ל'ישראל ביתנו' שמונה מנדטים, כמנין המנדטים שיש לה כיום. 'הרשימה המשותפת' הייתה שומרת על כוחה עם 13 מנדטים בדיוק כמו שקיבלה בבחירות האחרונות.

עוד עולה מהסקר, כי ש"ס ו'יהדות התורה' היו מקבלות שבעה מנדטים כל אחת, כשעבור ש"ס מדובר בצניחה של שני מנדטים, מה שמחליש את הגוש החרדי. נזכיר, כי 'יהדות התורה' קיבלה בתחילה שמונה מנדטים, אך בסופו של דבר המנדט השמיני עבר לטובת 'הליכוד'. 'יהדות התורה' הודיעה כי תערער על המהלך.
על פי הסקר, איחוד מפלגות הימין, ללא בנט ושקד, היה מקבל חמישה מנדטים בלבד, כמו גם 'העבודה-גשר' שבבחירות קיבלה שישה מנדטים וכעת נחלשת במנדט. גם 'המחנה הדמוקרטי' נחלש במנדט ומקבל ארבעה מנדטים על סף אחוז החסימה, נתון הדומה למפלגת 'הימין החדש', שהתפצלה בשבוע שעבר מ'הבית היהודי' ו'האיחוד הלאומי' - ומצליחה לעבור את אחוז החסימה, בניגוד לבחירות שנערכו באפריל - אז לא עברו את אחוז החסימה, עת שחסרו להם 1,200 קולות בלבד.

עוד עולה מהסקר, כי 37% מהנשאלים טוענים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך לשאת באחריות אם ישראל תלך לבחירות בפעם השלישית ברציפות, ואילו רק 21% סבורים כי יו"ר כחול לבן בני גנץ, הוא האשם במצב. 30% מהנשאלים סברו כי האחריות צריכה להיות מוטלת על שניהם באותה מידה, 8% מהנשאלים טענו שהאחריות לכך איננה על אף אחד מהם, ו-4% ענו שאינם יודעים.

על השאלה מי צריך להחליף את נתניהו בראשות 'הליכוד', השיבו 28% מהנשאלים כי השר לשעבר גדעון סער הוא המתאים ביותר, ראש עיריית ירושלים לשעבר ניר ברקת, שהשיק לאחרונה את ספרו 'רץ למרחקים אחרונים' במסיבה סטייל מסיבת בחירות, קיבל 14%, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין עם 7%, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן - 6%, שרת התרבות והספורט מירי רגב - 4% ואילו שר החוץ ישראל כץ עם 2% בלבד. 22% ענו כי אף אחד מהמועמדים לא מתאים לתפקיד ו-17% ענו שהם לא יודעים.

הסקר, שנערך על ידי פרופסור קמיל פוקס, כלל 706 נשאלים, מהם 605 מהאוכלוסייה היהודית ו-101 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון, בעוד שהתשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 4.1%. הנתונים שוקללו הן לפי הצבעה קודמת והן לפי רמת הדתיות.

סקר מנדטים בחירות 2019 קמיל פוקס ערוץ 13

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד