ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מודעות ללידות שקטות

פרויקט אישי מרגש: ילדי הקשת של הצלמת אסתי ורקר

"קשת של תינוקות" הוא פרויקט אישי של הצלמת אסתי ורקר • מהו הקשר שלה ללידות שקטות ולחודש המודעות ומה היא נותנת להורים שחובקים תינוק אחרי אובדן? • שליחות אישית מרגשת

פרויקט אישי מרגש: ילדי הקשת של הצלמת אסתי ורקר
ילדי קשת צילום: אסתי ורקר

לא מכבר העלינו ב'בחדרי – נשים', ידיעה על חודש המודעות ללידות שקטות. מאז הוצפה המערכת בסיפורים על נשים שחוו את הטראומה, ואחד הסיפורים העוצמתיים הוא סיפורה של צלמת חרדית, שלא חוותה בעצמה את האובדן, תודה לה', מה שלא מונע ממנה לפעול למען המודעות כבר שלוש שנים ברציפות.

מדי שנה היא מעלה תמונה שגורמת לעוקבים שלה להזדעזע, אם כי אסתי ורקר, אינה נרתעת מכך. להפך, היא מאמינה שבכוח הדבר לעורר מודעות אצל עוד ועוד אנשים.

אסתי ורקר, בת 33, נשואה לבנצי ואמא לארבעה ילדים מתוקים: דניאל, אילת, שיר ונועה. היא צלמת ילדים ומשפחות, אבל הכי אוהבת לצלם תינוקות ניובורן, וזו עוד אחת הסיבות לכך שהפרויקט כה יקר ללבה.

וכך היא מספרת ל'בחדרי – נשים': " לפני כשלוש שנים בחודש אוקטובר, נחשפתי לעניין חודש המודעות ללידות שקטות, והעליתי לפייסבוק פוסט על הנושא שגרף המון תגובות והמון שיתופים. בהתחלה התלבטתי איך יגיבו האנשים והיו לי חששות, אלא שלאחר הפרסום הבנתי שזה היה בול במקום. התבשלתי עם כל הנושא הזה של לידות שקטות ואובדן הריון עוד כמה חודשים, ומשיטוט קצר בגוגל, יצא לי להבין שלתינוקות שנולדים אחרי אובדן הריון או לידה שקטה, קוראים תינוקות קשת, או יותר נכון 'ילדי קשת'.

 החלטתי שבתור צלמת תינוקות אני רוצה לתת מעצמי משהו להורים האלו... לקח לרעיון הזה עוד כמה חודשים להבשיל עד שהחלטתי לצאת עם זה לדרך".

כך יצא לו הפרויקט האישי של אסתי, שנקרא "קשת של תינוקות".

אסתי פרסמה פוסט על הפרויקט וביקשה שישתפו אותו בכמה שיותר קבוצות גדולות. בפוסט היא הזמינה אחת לחודש הורים שחוו אובדן הריון או לידה שקטה וזכו לאחר זמן מה, לחבוק תינוק חי, להגיע אליה לסשן צילומי ניובורן במתנה!

"ומה הם בעצם מקבלים" אני שואלת את אסתי.

" הם באים אלי לשעתיים של צילומי ניובורן, שבסופם מקבלים בין 8 עד 10 תמונות ניובורן מקצועיות וערוכות ישירות לתיבת המייל שלהם. מהתגובות שאני מקבלת מההורים האלו, אני מבינה שאני עושה כרגע את הדבר הנכון, ושזה מחזק אותם לראות שיש מי שחושב עליהם, ותגובות כאלו ואחרות גורמות לי להמשיך בפרויקט המיוחד".

רוצים לראות עוד תמונות בפרויקט של אסתי? כנסו לדף האינסטגרם שלה

לידה שקטה נשים שעוברת לידה שקטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד