י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"לבני נמאס מהאגו של יאיר"

דבריו של גנץ בבית הנשיא כוונו ללפיד? "לבני נמאס מהאגו של יאיר"

האם לפיד ימצא את עצמו מחוץ לממשלה בראשות גנץ? ע"פ בכירים ב'כחול לבן' ששוחחו עם 'ישר"ה', גנץ שיגר מסרים ללפיד בנאומו בבית הנשיא וכי "זוהי ההזדמנות של כחול לבן להחליף השלטון, ואם לפיד לא יבין זאת ולא יוותר על האגו, הוא ייזרק" | במפלגה מכחישים

דבריו של גנץ בבית הנשיא כוונו ללפיד? "לבני נמאס מהאגו של יאיר"
בני גנץ ויאיר לפיד מתחבקים צילום: תומר נויברג, פלאש 90

כמה משפטים משמעותיים ביותר בנאום קבלת המנדט שנשא יו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ אמש (רביעי) בבית הנשיא, היו מכוונים דווקא אל שותפו להנהגה, יאיר לפיד, בניגוד לרוב הפרשנויות בכלי התקשורת שהכוונה היתה לבנימין נתניהו. כך מבהיר בכיר ב'כחול לבן' לעיתונאית דניאל רוט-אבנרי בעיתון 'ישראל היום'.

אחת האמירות הללו שאמר גנץ בנאומו, היא "מי שיגרור את ישראל לבחירות שלישיות, ייזרק מהמערכת הפוליטית". כשהוא מוסיף ומצהיר, "קיבלתי החלטות קשות בעבר, קיבלתי החלטות קשות השנה. אם אצטרך, אקבל גם החלטות קשות גם בימים הבאים. חבריי ואני ערוכים לכך. יהיה מקום לכל מי שהאינטרנס הלאומי עומד לנגד עיניו, יהיה בממשלה מקום לכולם. אינני מתכוון לבזבז זמן על ענייני אגו". לפי הבכירים ב'כחול לבן' ששוחחו עם 'ישראל היום', המסר היה ליאיר לפיד תוך שהוא משגר לעברו רמז שיתייצב מאחוריו ולא, הוא ייפרד ממנו לשלום.

אחד מבכירי 'כחול לבן' ששוחח עם כתבת העיתון אומר, "אולי נשמע לאנשים כי גנץ התכוון לנתניהו באומרו את אותם הדברים, אבל בפועל הוא התכוון ללפיד, ויאיר יודע את זה טוב מאוד". בכיר אחר הבהיר כי "לבני נמאס מהאגו של יאיר, הוא רוצה להקים ממשלה ולהיות ראש הממשלה. הוא מבין שלפיד מושך את כחול לבן למטה בכל מה שקשור להקמת ממשלת אחדות. יש ללפיד אלרגיה מנתניהו ובכחול לבן רוצים לנהל מו"מ על הליכוד, ונכון לעכשיו נתניהו הוא העומד בראש ולכן חשוב להסתדר איתו", טוען אותו בכיר ל'ישראל היום'.

לדבריו, "זוהי ההזדמנות של כחול לבן להחליף את השלטון, ואם לפיד לא יבין זאת ולא יוותר על האגו, הוא ייזרק החוצה. אי אפשר יהיה להתקדם פה. בני מבין שלפיד והאגו שלו יכולים להוביל את ישראל לבחירות שלישיות ולכך שההזדמנות שיש כעת לכחול לבן לא תתפספס בגלל לפיד, לכן חשוב לו שיבין את המסר, יתיישר ויתייצב מאחוריו".

ב'כחול לבן' הכחישו את הדברים ומסרו ל'ישראל היום' כי מדבר ב"עוד שקר שלא היה ולא נברא. גנץ ולפיד מאוחדים ומתואמים והגיעו לרגע הזה יחד בניגוד לכל התחזיות וההספדים".

נזכיר, כי אמש חייג בני גנץ לכל 14 ראשי הסיעות בכנסת מימין ומשמאל וגם לראשי הסיעות הערביות והציע להם להיפגש.

בינתיים נקבעו פגישות מו"מ עם הצוות של 'הליכוד' ביום ראשון בשעה 14:00 בכפר המכבייה וכן עם 'ישראל ביתנו' בשעה 16:00 באותו מקום. 

יאיר לפיד בני גנץ מפלגת כחול לבן בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד