י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לסחוט את הסוללה עד הוואט האחרון

התלות שלנו באורך חיי הסוללה גוברת והולכת ביחס ישר לתלות במכשירים הניידים • שש המלצות כיצד להאריך את חיי הסוללה ולהשאיר את המטען בבית

  • כ"ד אייר התשע"ב
צילום: גלעד אלסטר
צילום: גלעד אלסטר



"למי יש מטען?" נהפכה באחרונה לאחת השאלות הנפוצות בעולם. בעבודה, באוניברסיטה, במקומות ציבוריים ולפעמים אפילו בבית, תמיד נמצא מישהו שהסמארטפון שלו שבק חיים באמצע היום והותיר אותו מנותק מהעולם.

המעבר לסמארטפון הוא אירוע מכונן, שלא לומר טראומטי, בחייו של כל משתמש סלולר באשר הוא. אחרי עשור וחצי בהם הורגלנו לחיי סוללה של בין ימים לשבועות שלמים, רובנו מתקשים להסתגל לעובדה שדווקא המכשירים החכמים, הכל-יכולים, לא יכולים להחזיק יותר משעות בודדות ללא שיקוי-שקעים.

איך, אם כן, ניתן לנצל את הטלפון החכם (או כל מכשיר נייד אחר) בלי להיות כבולים לאזיקי חשמל?

כל מה שאפשר להסתדר בלעדיו

המסך הוא זולל האנרגיה הגדול ביותר. כמה צעדים פשוטים יכולים לצמצם זאת. החלשת התאורה ועמעום עוצמת המסך היא דרך פשוטה ויחסית לא מורגשת לחיסכון באנרגיה. בנוסף, רוב המכשירים מצוידים ביכולת התאמה אוטומטית של רמת התאורה לסביבה. בחירת אפשרות זו מאפשרת למכשיר להנמיך את התאורה בתנאים מוצללים ולהגבירה מול אור חזק לפי חיישן התאורה.

קיצור זמן הכיבוי גם הוא דרך נוחה לחיסכון בחיי סוללה. אחרי כל פעולה שאתם מבצעים בסמארטפון, המכשיר מחכה פרק זמן מסוים לפני כיבוי המסך - אלא אם כן תקדימו אותו ותלחצו על כפתור הנעילה. קיצור זמן ההשהיה לפני כיבוי המסך, המתבצע מתוך תפריט הגדרות התצוגה, מביא לצמצום משמעותי בצריכת החשמל וכך להארכת חיי הסוללה.

הקישוריות האלחוטית גם היא גורם הצורך אנרגיה רבה, מאחר שכל אחד מסוגי התקשורת (בסדר יורד) - GPS, אינטרנט סלולרי, WiFi ובלוטות' - סורק את האוויר ללא הפסקה בחיפוש אחר אנטנות סלולר, נתבים אלחוטיים, לוויינים ומכשירים תואמים, בהתאמה. לכן מומלץ לכבות כל אחת מתכונות אלו כאשר היא אינה בשימוש.

כיבוי קישוריות ה-WiFi והבלוטות' יחסוך הרבה אנרגיה, אך יגביל שירותים שזקוקים לקישוריות זו כמו ביצוע צ'ק-אין באפליקציות מבוססות מיקום או חיבור לדיבורית האלחוטית ברכב. רוב המכשירים עם מערכת ההפעלה אנדרואיד מצוידים בווידג'טים (יישומונים אינטראקטיביים) להפעלה וכיבוי של כל אחת מהתכונות הללו ממסך הבית או מסרגל ההתראות, מה שמקל על הפעלתן לפי הצורך וכיבוין מיד בתום השימוש.

לצד שני הגורמים הקודמים נהפכות האפליקציות לחורים שחורים של משאבים.
סוללה מטען חיסכון אנרגיה סלולר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד