כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
תוצאה ישירה מאווירת ההסתה

כיתובים מזעזעים נגד חרדים בתחנת האוטובוס

תושבי קרית יובל החרדים הזדעזעו הבוקר לגלות על אחת מתחנות האוטובוס כיתובים מזעזעים בגנות החרדים | "מדובר כנראה באחד שמנסה לפגוע במרקם המיוחד בשכונה בין התושבים לקהילה החרדית", אומר אחד מפעילי השכונה ל'בחדרי'

כיתובים מזעזעים נגד חרדים בתחנת האוטובוס
כיתובים בגנות החרדים בקרית יובל צילום: באדיבות המצלם

כתובות גרפיטי של שנאה והסתה כנגד המגזר החרדי אותרו הבוקר (שישי) על גבי תחנת האוטובוס במרכז המסחרי ברחוב אורוגוואי בלב שכונת קרית יובל הירושלמית בסמוך למגורי הקהילה החרדית בשכונה.

התושבים הביעו זעזוע ושאט נפש מההסתה הפרועה שהינה תוצאה ישירה מאוירת ההסתה השוררת לאחרונה כנגד המגזר החרדי.

לדברי שלום אלדד פעיל בשכונה החרדית ששוחח עם 'בחדרי חרדים', מדובר כנראה באחד שמנסה לפגוע במרקם המיוחד בשכונה בין התושבים לקהילה החרדית אשר בנויים על יחסי שכנות טובה ומכבדת בין כלל התושבים.

"אנו לא ניתן למעשים שכאלו לגרור אותנו לשנאה והסתה, אלא נמשיך ביתר שאת לשמור על ההרמוניה המיוחדת ומכבדת שלנו כמגזר חרדי עם שכננו לשכונה מקרב כלל המגזרים".

יצוין כי בעקבות פניות תושבים לדוד זוהר חבר מועצת העיר ירושלים ומחזיק תיק תחבורה ציבורית בעירייה, הוא התגייס לפעול מול הגורמים הרלוונטיים בעירייה שיפעלו להסרת הכתובות המכפישות מגזר שלם.

שעות לאחר הפרסום ב'בחדרי', ראש העיר ירושלים, משה ליאון, התייחס לכך ואמר כי הוא "רואה בחומרה את שיח השנאה נגד מגזרי האוכלוסיה השונים, במקרה הזה, כנגד הציבור החרדי בשכונת קרית יובל, והנחה להסיר את הכיתוב הפוגעני באופן מיידי".

ראש העיר הנחה את גופי העירייה לפעול בנחישות ובעוצמה שדברים כאלה לא ישנו בעיר, לצד הפעלת כל האמצעים העומדים לרשותם.

הכיתובים המזעזעים:

 

 

כתובות גרפיטי הסתה נגד חרדים תחנת אוטובוס קרית יובל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד