כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
התחדשו המהומות בעיראק

צפו: הלוחם בוכה לאחר שירה לעבר המפגינים

במהלך ההפגנות שהתחדשו בעיראק, פרץ אחד הלוחמים בבכי לאחר שנאלץ לירות גז מדמיע לעבר המפגינים | ראש הממשלה מנסה להרגיע את הרוחות

צפו: הלוחם בוכה לאחר שירה לעבר המפגינים
לוחם עירקאי בוכה על שנאלץ לירות צילום: צילומסך

ההפגנות בעיראק: גורמים עיראקיים רשמיים אמרו לסוכנות הידיעות AP כי אחד מהמפגינים בבגדד נורה ונהרג. מדובר בהרוג הראשון בסבב ההפגנות הנוכחי נגד הממשלה במדינה.

בהפגנות בעיראק תועד איש כוחות הביטחון בוכה כשהוא נשען על קיר, לאחר שנאלץ לירות רימוני גז מדמיע לעבר המפגינים, כך דיווח עומרי חיים בערוץ הטלגרם של תאגיד השידור 'כאן 11'.

כלי תקשורת במדינה מדווחים כי מפגין אחד נהרג מירי כוחות הביטחון בבגדד, וכשלושים בני אדם נפגעו מירי גז מדמיע, במהלך המחאות בשישי במרכז הבירה. עוד דווח כי עשרות בני אדם קראו לתיקון הליקויים במדינה גם בכרבלא (karbala) שבדרום. בהפגנות שהתפתחו בעיר אל-נאסריה (Elnasriya) הניפו עשרות את דגלי עיראק וקראו: "איראן החוצה, בגדד חופשייה!".

כלי תקשורת ערביים מדווחים כי כוחות הביטחון בבגדד חסמו מפגינים שרצו להגיע ל"גרין זון" - אזור בו נמצאים מבני הממשל והשגרירויות הזרות. בחמישי האחרון התחדשו ההפגנות שהתקיימו בעיראק לפני כחודש, כאשר בין עשרות למאות בודדות של אזרחים מחו על המצב הכלכלי במדינה.

ראש ממשלת עיראק, עאדל עבד אל-מהדי, הגיב על ההפגנות שהתחדשו (בהיקף קטן) בבגדד במחאה על המצב הכלכלי במדינה, בנאום שנשא בלילה שבין חמישי לשישי אמר אל-מהדי כי הממשלה תפעל בתקופה הקרובה לחזק את הביטחון ולייצר מקומות עבודה. הוא הוסיף כי כל אחד שרוצה להפגין יכול לעשות זאת וכי מותר לקרוא להפלת הממשלה כל עוד הדבר מתבצע במסגרת החוק.

מחאת אזרחים בעיראק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד