י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נאומו התקיף של גפני • צפו

מחריף הטון: "היינו יכולים לדרוש 60;40 - לא נבהלים ממחלוקת"

בפעם השנייה בתוך חודש, יו"ר 'דגל התורה' ח"כ גפני תועד כשהוא מדבר על אפשרות שהסכם החלוקה בתוך רשימת 'יהדות התורה' ייפתח שוב, לאחר שהצדדים הגיעו להסכם ריצרץ' של 50-50 | גפני בנאום תקיף אמש: "צריך לדעת מתי לעשות מחלקות, הלכנו למחלקות כי לא היתה ברירה"

מחריף הטון: "היינו יכולים לדרוש 60;40 - לא נבהלים ממחלוקת"
בשבע ברכות לבתו של מנחם שפירא צילום: באדיבות המצלם

בעוד נחתם הסכם לשתי הכנסות הבאות, נראה כי חבר הכנסת משה גפני כבר מכוון לאפשרות של שינוי החלוקה בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל', ובפעם השניה תוך פחות מחודש, הוא פותח את המאבק על חלוקת המקומות בתוך רשימת 'יהדות התורה', לאחר שהנושא ירד מסדר היום במערכות הבחירות החולפות.

בנאום שנשא יו"ר 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני בשמחת שבע ברכות שנחגגה לבתו של מנהל המחלקה המוניציפלית סגן ראש עיריית בני ברק מנחם שפירא במלון ניר עציון, אתמול (מוצ"ש), התייחס גפני לנושא ואמר כי 'דגל התורה' אינה חוששת ממחלוקת ובשלב הזה וויתרה ל'אגודת ישראל' על החלוקה וזאת למען השלום.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', הוא נראה אומר, "עשינו שלום ותקפו אותנו שאמרו ויתרתם, ו'הדגל בחצי התורן' ובסוף הגענו למצב כזה שוויתרנו על חלוקה של 60:40", פתח גפני את דברים בפני נציגי 'דגל התורה' וציין, "היינו יכולים לדרוש את זה (60:40 לטובת דגל התורה א.ק.)", כשהוא נוקב בבחירות המוניציפליות באומרו, "מי שראה את תוצאות הבחירות בחיפה שאנחנו כפול מאחרים, מי שראה את התוצאות בירושלים והרבה מאוד מקומות בארץ".

גפני הוסיף כי, "אנחנו (דגל התורה) רצינו שיהיה שוויון שיהיה חצי חצי ביקשנו -וקיבלנו", כשהוא מוסיף דבר תורה על פרשת השבוע ואמר כי "יש פעמים שבהם לא אומרים את כל האמת, אבל עושים את מה שצריך לעשות, באופן מעשי זה צריך להיות שצריך לחיות את המציאות כמות שהיא. למדנו שצריך לוותר על מה שהיה אסור לנו לוותר - אבל ויתרנו והגענו לשנה החולפת ולתוצאות בבחירות שהתוצאות שלהם ברורות לגמרי".

יו"ר 'דגל התורה' נקב בבחירות המוניציפליות, ואמר, "אמרו שאנחנו עושים מחלוקת - לא רצינו מחלוקת אבל היה מחלוקת כי לא היה ברירה", כשלדבריו, "הלכנו לצפת למחלוקת, הלכנו לירושלים למחלקות. אבל אנחנו לא נבהלים ממחלוקת כשצריך את זה". הוא מוסיף ומנה את הערים, בהם הם הביאו הישגים למפלגתם, שהגיעו בעקבות הפיצולים עם 'אגודת ישראל', בהם; צפת, ירושלים, חיפה, ביתר ועוד.

"מחלוקת זה לא הדבר הנורא כמו שאנחנו רואים בפרשת השבוע, צריך לדעת מתי עושים מחלוקת, מה ההוראה, אנחנו מקבלים ומתי עושים שלום והולכים יחד, הלכנו השנה למחלקות כי לא היה ברירה", ציין גפני, כשהוא פתח והחל לומר משהו אך מיד חזר בו. לשאלת הרב מוטקה בלוי ששאל מדוע הפסיק, השיב גפני, "כל דבר שאני מדבר יש תגובות בשלומי אמונים, אני משאיר את זה שינחשו מה התכוונתי להגיד".

כאמור, הדברים האלה נאמרו בפעם השנייה, לאחר שרמז על כך במפגש אנשי התנועה בסוכות, כשהפעם הוא החריף את הדברים בשמחת השבע ברכות, בה השתתפו כל קודקודי 'דגל התורה', בהם חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר, ראש עיריית חיפה עינת קליש, מנכ"ל החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין, ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, מוטי פאלי נאמן ביתו של ראש הישיבה הגר״ג אדלשטיין, ראש מועצת טלז סטון רביץ, סגן ראש מועצת רכסים יצחק רייך, סגני ראשי ערים; אליעזר ראוכברגר, ישראל קלרמן, דוד זלץ, ברנר, מיכי אלפר, סירוקה, אבי שטרן, ראשי 'יתד נאמן' זליג אורלנסקי, יהודה יברוב, אריה זיסמן, ישראל רוזנר, מנכ"ל 'רשת הגנים' ישראל גולומב וכן עשרות נציגים מכל רחבי הארץ.

משה גפני יהדות התורה אגודת ישראל דגל התורה מנחם שפירא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד