י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הברית החדשה

המבחן הראשון של ברית האחים לפיד ליברמן // פרשנות

מה רוצים בעצם צמד החמד יאיר לפיד את אביגדור ליברמן? לכאורה דעותיהם מנוגדות באשר לפינוי יישובים למשל, אך ודאי יש להם אינטרסים משותפים, אותם הם רוצים לקדם • השבועות הקרובים עד שנדע אם הולכים לבחירות שלישיות או שמא תוצג ממשלה כשלהי, נדע ממה מורכבת בדיוק הברית ביניהם

 המבחן הראשון של ברית האחים לפיד ליברמן // פרשנות
ליברמן ולפיד צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

אי שם בחודשי האופוזיציה המשעממים בכנסת ה-20, אורגן 'כנס חירום' כהגדרתו, שעסק במצבו העגום של משרד החוץ ובמאבק בארגון ה-BDS, בראשו עמדו שני אישים שלא שיתפו פעולה קודם לכן ומאז נראה כי נרקמה ביניהם 'ברית אחים' כשהם מתקשים להסתיר את שיתופי הפעולה ביניהם.

השניים, יאיר לפיד סמל האנטי חרדים, לצידו אביגדור ליברמן - 'המאכער' שידע לסגור את הדילים הטובים עבורו עם החרדים, היה בן בית בבתי גדולי ישראל ומוזמן לכל שמחה משפחתית של ראשי הסיעות החרדיות, אז הפכים - היום כבר אחים.

את שיתוף הפעולה ביניהם ניתן היה לראות לאורך השנה החולפת, השיח של ליברמן השתנה במהירות, נושאים שלא העסיקו אותו קודם לכן הפכו לנושא הליבה של מפלגתו. מאבקי הדת, חוק הגיוס וקמפיינים מלאי שנאה כנגד הציבור החרדי.

נוסיף לכך את ההתעקשות בחוק הגיוס שזכה באופן פלא לתמיכתו של יאיר לפיד, את הפגישות הפומביות שלהם במזנון הכנסת, את הפגישה שלכאורה התקיימה ביניהם בוינה (הוכחשה על ידי כל המעורבים) ואת העובדה שהשניים לא תקפו זה את זה לאורך כל הקמפיין החולף לכנסת.

גם המסלול הפוליטי שלהם נראה מזוהה, כשהפוליטיקאים נוהגים לתקוף במשותף את ציר לפיד - ליברמן שמנע ממשלת אחדות, הציר שרוצה להפיל את נתניהו - כעת הוא נמצא ברגע המבחן הראשון והמשמעותי ביותר - הברית החדשה, לאן?

השבועות הקרובים בהם המנדט נמצא בידיו של בני גנץ ולאחר מכן בידי חבר הכנסת שיביא 61 חתימות, יגלו את מזימתם של השניים - האם אכן קיימת ביניהם ברית שותפות אידאולוגית שורשית - הברית שתמנע ממשלת הלכה או שמא הברית שתצליח ליישם את מבוקשה ולשים קץ לעידן נתניהו נוף הפוליטי.

איך נדע? פשוט תעקבו, אם ליברמן יכנס בשבועות הקרובים ויסביר את הצורך הממלכתי, (כמובן...) להקים ממשלה בכל מחיר גם עם הסיעות הערביות, תדעו שהמטרה היא להפיל את נתניהו. אם ינהג אחרת ייתכן ואולי קרה פה הבלתי ייאמן ואצל ליברמן מילה זו אכן מילה.

יאיר לפיד אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד